وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان مناطق محروم برداشته شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه طرح حذف سقف کارانه پزشکان مناطق محروم در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت تصویب شد، گفت: این مصوبه برای ماندگاری بیشتر نیروهای پزشکی و تخصصی است.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان دکتر چمران کنگاور، اظهار داشت: مصوبه روز گذشته هیات دولت، گام بلندی در جذب نیروهای پزشکی و تخصصی در مناطق محروم است و به تحقق عدالت در سلامت کمک شایان توجهی می کند. 
 
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به زودی جایزه  ملی «خدمت ماندگار» را به پزشکان شاخص مناطق محروم اهدا خواهد کرد، افزود: این جایزه به پزشکانی تعلق می گیرد که عمر خود را در مسیر خدمت در مناطق محروم، صرف کرده اند و در آینده نزدیک فهرست منتخبان این جایزه ملی اعلام می شود.
 
وزیر بهداشت گفت: طبق وظیفه و مسئولیت در وزارت بهداشت، لازم است که بازدیدهای میدانی از مراکز بهداشتی و درمانی مناطق مختلف کشور داشته باشیم. از سوی دیگر بعد از پایان دور اول سفرهای استانی رییس جمهور به کل استانها، وزرا نیز در حوزه فعالیت خودشان، سفرهایی در کشور دارند.
 
عین اللهی خاطرنشان کرد: مشکلات و کمبودهای بیمارستان دکتر چمران را از نزدیک دیدیم و امیدواریم که در جهت حل این مشکلات گام برداریم. 
 
وی از اختصاص سهمیه بومی به دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی پزشکان بومی مناطق مختلف کشور از جمله کنگاور، هرسین و صحنه بتوانند با استفاده از سهمیه ویژه بومی، در مقطع تخصص مورد نیاز همان مناطق، تحصیل کنند و دوباره به این مناطق، بازگردند. امسال برای اولین بار این طرح در کشور از مهرماه اجرایی می شود.
 
وزیر بهداشت با اشاره به برنامه ریزی برای جذب ۳۰ هزار پرستار در کشور، یادآور شد: پرستاران شاغل در دوره پاندمی کرونا، حائز امتیازاتی برای جذب می شوند و امتیاز آزمون به اضافه امتیاز فعالیت در دوران کرونا، شاخص و ملاک جذب این نیروها می شود. 
 
عین اللهی تاکید کرد: باتوجه به پیشرفت های قابل توجه و قرار گرفتن ایران به عنوان قدرت اول منطقه در حوزه پزشکی، خیلی از کشورها علاقه مند به استفاده از این ظرفیت هستند. مردم عراق هم باتوجه به همجواری با کرمانشاه، می توانند برای درمان به این استان سفر کنند. امیدواریم با کمک استانداری بتوانیم با تقویت زیرساخت ها در نزدیک ترین شهرهای کرمانشاه، پذیرای بیماران عراقی باشیم. 
 
گفتنی است عین اللهی از بخش های مختلف بیمارستان ۷۰ تختخوابی شهید دکتر چمران کنگاور، بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ترک اعتیاد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 0
    جناب وزیریزحمتی هم بکشیدیه نظارتی برحوزه ترک اعتیادکه جزواجبات و ضررویات مشکل کشوره کنید.. یه ادم معتادکه بیماره وازقشرضعیف وبدبخت جامعه وتردشده هست. ایاحق داره درمانشه یانه؟؟ کلینکهای ترک اندازه هزینه ی چندماه موادمصرف کردن رابرای دوسه هفته داروی نگهدارنده میگیرن. هزینه دوهفته پول قرص زیرزبانی یانگهدارنده مساویست باهزینه دوالی سه ماه مواد کسیم نظارتی نمیکنه یاپیگیری چراعیدتاحالا3بارافزایش قیمت دادن؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    سلام. چند در صد از پزشکان پول نقد می گیرند. خود پزشکان می گویند با نمی توانیم از کارت خوان استفاده کنیم جریمه می شویم. بعضی از پزشکان می گویند ما نباید از کارت عابر بانک استفاده کنیم . تکلیف مردم را مشخص کنید.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    کشور صدهزار پرستار دیگر نیاز دارد که به حداقل میزان جهانی برای نسبت تعداد پرستار به بیمار برسد.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    خدا به داد برسه با پول بیت المال تحصیل کردند کلی پول می گیرند بازم کمشونه یه مرتبه خزانه رو به اسم این جماعت طماع بزنید خلاص پزشکی هم یک شغل خدماتیه مگه چه گلی به سر مردم می زنند این رو از بقیه کشورها نمی تونید یادبگیرید
  • Hamid IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    برقراری فوق العاده خاص کادربهداشت ودرمان باضریب۳جبران بخشی از زحمات مدافعان جانفشان و زحمتکش سلامت....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس