کد خبر 1409219
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
پرسپولیس و فولاد، معدن بازیکنان مشترک

دو تیم پرسپولیس و فولاد در طی سالهای گذشته بازیکنان مشترک متعددی در ترکیب خود داشته اند.

به گزارش مشرق، تقابل میان پرسپولیس و فولاد یادآور جدال های حساس و مهمی است که در سالیان گذشته میان این دو تیم برگزار شده است. دو تیم پرطرفداری که تساوی های کم تعدادی در دیدارهایشان به دست آمده به نحوی که در ۱۶ تقابل اخیر آنها، فقط در دو دیدار، نتیجه مساوی به دست آمده است.

تابستان امسال دو بازیکن مطرح پرسپولیس به نام های سعید آقایی و احسان پهلوان راهی فولاد شدند تا پس از مهدی شیری که زمستان سال گذشته این کار را انجام داده بود، به سه بازیکن سابق تیم یحیی گل محمدی تبدیل شوند که در فاصله چند ماه، لباس سرخ پرسپولیس را با لباس قرمز رنگ فولاد عوض کردند.

آقایی، پهلوان و شیری تنها بازیکنان مشترک دو تیم نیستند و در حال حاضر شهاب گردان، وحید حیدریه و ساسان انصاری نیز با سابقه حضور در پرسپولیس، برای فولاد بازی می کنند.

نگاهی به گذشته ها نشان می دهد که بازیکنان مطرحی به صورت انتقال مستقیم جابجا شده اند و برخی دیگر نیز پس از جدایی و تجربه پوشیدن تیم دیگر، در ادامه و با انتقالی غیر مستقیم لباس پرسپولیس یا فولاد را بر تن کرده اند که مرور آن خالی از لطف نیست.

به عنوان مثال، یحیی گل محمدی سرمربی کنونی سرخپوشان پس از دوره اول حضور در این تیم، راهی فولاد شد و سپس به پرسپولیس بازگشت. سیدمحمد علوی که اکنون سرپرست فولاد است، در سال ۸۷ به پرسپولیس پیوست ولی به دلیل اختلافاتی که با افشین قطبی سرمربی وقت پیدا کرد نتوانست در این تیم جایی را برای خود پیدا کند و تنها در چندبازی به میدان رفت.

در میان بازیکنان فعلی پرسپولیس نیز سروش رفیعی تنها فردی است که سابقه حضور در فولاد را داشته و روز جمعه مقابل تیم اسبق خود به میدان خواهد رفت.

بررسی پست به پست بازیکنان مشترک دو تیم نیز می تواند جالب توجه باشد:

دروازه‌بان‌ها: میثاق معمارزاده، سوشا مکانی، شهاب گردان، حامد لک.

مدافعان: یحیی گل محمدی، نعیم سعداوی، حسین کعبی، محمدرضا خانزاده، وحید حیدریه، سعید آقایی، مهدی شیری.

خط میانی: حسین عبدی، سید محمد علوی، عادل کلاه کج، میثم سلیمانی، مهدی دغاغله، پژمان جمشیدی، میلاد نوری، محسن مسلمان، امیرحسین فشنگچی، سروش رفیعی، روح الله سیف الهی، شهاب کرمی، فرشاد احمد زاده، احسان پهلوان.

خط حمله: بهنام سراج، محمد قاضی، فرزاد حاتمی، غلامرضا رضایی، رضا نوروزی، ساسان انصاری.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس