کد خبر 1408909
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
پلیس فدرال آمریکا گذرنامه‌های ترامپ را بازگرداند

شبکه خبری فاکس نیوز وابسته به جمهوریخواهان در آمریکا اعلام کرد که پلیس فدرال (اف بی آی) سه گذرنامه توقیف شده دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را به او بازگرداند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی افزود که به گفته یکی از مقامات اف‌بی‌آی سه گذرنامه ترامپ که در یورش به اقامتگاه خصوصی اش توقیف بود، بازگردانده شد.

 فاکس نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اعتبار دو گذرنامه ترامپ پایان یافته است.

یکی از مقامات اف‌بی‌آی  توضیح داد اف ‌بی ‌آی در اجرای حکم تفتیش، طبق دستور دادگاهها، مراحل تفتیش و توقیف را دنبال می‌کند و سپس اقلامی را که نیازی به نگهداری برای اجرای قانون ندارد، بازمی‌گرداند.

 دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی به تروث نوشت که در یورش اف ‌بی‌آی به (اقامتگاه ) مارئه لاگو، آنها سه گذرنامه مرا که یکی از آنها اعتبارش پایان یافته بود، به همراه سایر وسایل به سرقت بردند.

ترامپ افزود: این حمله به یک مخالف سیاسی در سطحی است که نظیر آن قبلاً در کشور ما دیده نشده است. آمریکا به یک کشور جهان سوم تبدیل شده است.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، مشخص نیست که چرا ف‌بی‌آی گذرنامه های ترامپ را ضبط کرده یا چرا رئیس جمهوری سابق آمریکا سه گذرنامه در اختیار دارد.

ترامپ اعلام کرده  است که یکی از این گذرنامه ها منقضی شده است. احتمالا او دارای یک گذرنامه عادی و یک گذرنامه مخصوص رئیس جمهوری آمریکا است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همزمان با طرح اتهامات علیه خودش هشدار داد که اگر وضعیت آرام نشود، "اتفاقات وحشتناکی" در آمریکا رخ خواهد داد.

ترامپ روز دوشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: آمریکا در موقعیت بسیار خطرناکی قرار دارد. عصبانیت فوق‌العاده‌ای در جامعه نسبت به همه فسادها وجود دارد که قبلاً هرگز ندیده‌ بودم.

اف بی آی در پی یورش دوشنبه گذشته به اقامتگاه ترامپ، اسناد قضایی را منتشر کرد که نشان می داد این عملیات بخشی از تحقیق در باره نقض احتمالی سه قانون مرتبط با نحوه برخورد و اداره اسناد دولتی توسط ترامپ بوده است.

بر اساس اسناد قضائی که روز جمعه انتشار یافت، اف بی آی در این جستجو ۱۱جعبه حاوی اسناد محرمانه و طبقه بندی شده یافت که ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری خود از کاخ سفید بیرون برده بود و روی برخی از این جعبه ها مهر کاملا محرمانه زده شده بوده است.

اما ترامپ تاکنون با انکار همه اتهامات و خطاکاری ها گفته که این اسناد را در هنگام اقامت در کاخ سفید از حالت محرمانه بیرون آورده است.

 به گزارش روز دوشنبه مشرق به نقل از شبکه ام اس ان بی سی؛ قانون جاسوسی که پیشینه آن به جنگ اول جهانی می رسد، یکی از سه قانونی است که ممکن است رئیس جمهوری سابق آمریکا در پی یورش هفته گذشته ماموران پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" به اقامتگاه او در مار آ لاگو در فلوریدا، به نقض آنها متهم شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    راستی تازه یادم اومد اون یه وانت اطلاعاتی که اوس محمود از اطلاعات قم کش رفته بود الان کجاست برگردونده ویا هنوز دستشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس