آمریکا قصد استقرار موشک های مافوق صوت در آسیا و اقیانوسیه دارد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا به طرز چشمگیری در حال افزایش قابلیت های تهاجمی خود در آسیا و اقیانوسیه است.

به گزارش مشرق، «ویکتور پوزنیخیر» معاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا به طرز چشمگیری در حال افزایش قابلیت های تهاجمی خود در آسیا و اقیانوسیه است.

به گفته این مقام روس، آمریکا به طور فعالانه ای تعاملات دیپلماتیک را در جهت استقرار موشک های بالستیک، مافوق صوت و ضد موشک در منطقه بکار گرفته است.

«ویکتور پوزنیخیر» در روز سه شنبه در کنفرانسی با موضوع امنیت بین المللی در مسکو افزود: پتانسیل حمله آمریکا رو به افزایش است. امکان استقرار موشک های بالستیک میان برد آمریکا در خاک کشورهای آسیایی، در درجه اول ژاپن، در دست بررسی است.

معاون ستاد کل ارتش روسیه، آمریکا را به تلاش برای تخریب معماری امنیتی منطقه متهم کرد و گفت مسکو هیچ برنامه ای برای ایجاد مسیرهای جداسازی جدید در منطقه در امتداد الگوی واشنگتن ندارد و همچنان همکاری با تمام آسیا و کشورهای اقیانوس آرام است.

داده های بدست آمده از ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نشان می دهد آمریکا در حال آماده شدن برای استقرار دو تیپ چندمنظوره جدید نظامی تا سال ۲۰۲۸ در غرب اقیانوس آرام است. این نیروها مجهز به سلاح های تهاجمی دوربرد از جمله موشک های مافوق صوت با برد تا ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس