کد خبر 1408716
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
بافت فرسوده

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۲۱ درصد از جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده ساکن هستند، گفت: شرایط برای نوسازی بافت فرسوده باید تسهیل شود و موارد تشویقی در این زمینه در نظر گرفته شود.

به گزارش مشرق، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری با بیان اینکه هفت درصد از مساحت شهر به میزان چهار هزار و ۲۰۰ هکتار و ۲۱ درصد از جمعیت شهر تهران به بافت فرسوده اختصاص دارد، گفت: شرایط برای نوسازی بافت فرسوده باید تسهیل شود و موارد تشویقی در بافت فرسوده در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: باید نوسازی بافت فرسوده با سرعت بیشتری پیش برود چرا که اگر بحرانی در تهران روی دهد نمی دانیم چه اتفاقی در این بافت خواهد افتاد. وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی در این زمینه ورود کنند و ما نیز در شورا کمک های لازم را خواهیم داشت.

پیرهادی با بیان اینکه تا قبل از حضور آقای چمران در شورا، تهران طرح جامع نداشت، یادآور شد: طرح جامع شهر در سال ۸۶ مصوب شد و در حال نزدیک شدن به زمان اتمام این طرح هستیم لذا از شهرداری درخواست می کنیم نسبت به مطالعه و تدوین طرح جدید شهر تهران اقدام کند.

افزایش ۳.۵ میلیون نفری مسافران در شهر با بازگشایی مدارس

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه ۳۵ روز تا بازگشایی مدارس فاصله داریم، گفت: با آغاز سال تحصیلی سفرهای شهری ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت و ۳.۵ میلیون نفر به تعداد افرادی که در شهر تهران تردد می کنند، اضافه می شود.

وی با اعلام اینکه در گذشته در شهرداری تهران تمام معاونت ها درگیر این مساله می شدند، یادآور شد: اگر ستادی در این خصوص تشکیل شده ما اطلاعی در رابطه با آن نداریم و اگر تشکیل نشده، از شهرداری تقاضا داریم هرچه سریعتر ستادی را در این راستا تشکیل دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر ترافیک ایجاد شود نمی توانیم ادعا کنیم که اطلاع و پیش بینی لازم را نداشتیم، گفت: تمام نهادهای مسئول و شهرداری باید در این زمینه تصمیمات لازم را بگیرند. ببینید در این روزها برگزاری یک نمایشگاه چه مشکلی را برای مردم ایجاد کرد البته که این ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه را بارها رسانه ها و اعضای شورا مطرح کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس