کد خبر 1408703
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
نیاز مبرم ساپینتو به کمک و مشورت فنی/ مشکل دفاعی استقلال در بازی با سپاهان چه بود؟

پیشکسوت استقلال به تشریح شرایط فنی این تیم در بازی مقابل سپاهان پرداخت.

به گزارش مشرق، شاهین بیانی در مورد شکست استقلال مقابل سپاهان در افتتاحیه لیگ برتر اظهار داشت: در بازی اول هنوز تیم‌ها آمادگی لازم را ندارند و نباید براساس نتیجه آن تیم را بسنجیم ولی ساپینتو با حضور این نفرات خوب از نظر مهره چینی دچار مشکل شده بود. با شناخت کمی‌ که از این بازیکنان داشت باید از نظر چینش تیمی به او کمک بیشتری می‌شد.

چشمی در پست هافبک دفاعی بازدهی بیشتری دارد

وی افزود: همانطور که نتیجه واگذار شد، می‌توانستیم نتیجه را به نفع استقلال تغییر بدهیم. روزبه چشمی در پست هافبک دفاعی یکی از باهوش‌ترین و بهترین بازیکنان است. وقتی در این پست به کار گرفته می‌شود می‌تواند بازدهی دوچندان داشته باشد. در قلب دفاع قبلا هم دیدیم که به اندازه هافبک دفاعی نمی‌تواند مثمر ثمر باشد. باید این موارد را به ساپینتو می‌گفتند و کمک می‌کردند. شاید چند هفته زمان ببرد تا او به این مسائل آگاهی پیدا کند و باید این اطلاعات را در اختیارش بگذارند. با اینحال استقلال با این نفرات روزهای خوبی را در آینده خواهد داشت چون بازیکنان بزرگی جذب شده‌اند و می‌توانند در ادامه لیگ به تیم کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

توضیح درباره بند عجیب قرارداد استراماچونی

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه آیا این شکست ناشی از قدرت سپاهان بود، گفت: نه، در هفته اول هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید من در شرایط ایده‌آل هستم. تیم‌ها از بدنسازی برگشته‌اند و شروع کار است. منچستر یونایتد هم ۴ گل خورد. در هفته اول نمی‌توانیم بگوییم این تیم خوب یا بد است. باید زمان بگذرد اما استقلال همیشه در بدترین شرایط هم یکی از شانس‌های قهرمانی بوده و نباید این مساله را فراموش کرد. الان هم که در شرایط بدی قرار ندارد. مربی خوبی دارد و نفرات خوبی هم گرفته، با اضافه شدن نفرات جدید مانند قائدی شرایط تغییر می‌کند. پس طبیعی است که شانس اول قهرمانی است.

نیاز مبرم ساپینتو به کمک و مشورت فنی

مشکل استقلال در قلب دفاع بود

بیانی در مورد عملکرد ساپینتو در بازی اول عنوان کرد: هنوز برای اظهار نطر درمورد او زود است. رزومه‌اش نشان می‌دهد مربی خوبی است ولی چون با فرهنگ و فوتبال ما آشنایی نداشته طبیعی است که طول می‌کشد افکار و تفکرات تاکتیکی خودش را به تیم القا کند. قبلا هم دیدیم؛ استراماچونی رفته رفته و پس از ۶-۵ هفته توانست شرایط خوبی را در تیم ایجاد کند.

وی در خصوص اینکه مورایس هم هفته اول را تجربه می‌کرد و حتی علیرغم اینکه در نیمه اول تیمش تحت فشار استقلال قرار داشت، در نیمه مربیان بازی را عوض کرد و برنده شد، گفت: نقش او هم تاثیر گذار بود اما ساپینتو هم مربی کوچکی نیست. ضمن اینکه اضافه شدن نفرات جدید هم در آینده می‌تواند خیلی کمک کند. طبیعتا با بازی اول نمی‌توانیم بگوییم ساپینتو خوب یا بد است. افرادی که کنارش هستند باید به او کمک کنند. به عنوان مثال همانطور که گفتم روزبه چشمی بهترین نفر برای هافبک دفاعی است. به درد قلب دفاع نمی‌خورد ولی از او در این منطقه استفاده شد. مشکل و ضعف استقلال قلب دفاع بود ولی سیلوا تعویض شد. البته این مسائل رفته رفته حل می‌شوند.

اینکه بخواهیم استقلال در هفته اول تمام داشته‌هایش را نشان بدهد، توقع زیادی است

بیانی در مورد شرایط خط حمله و اینکه انتظارات بیشتری از این بخش تیم می‌رفت، اظهار داشت: در خط حمله نفرات زیادی داریم. اضافه شدن بازیکنان کارسازی مثل کاوه رضایی و مهدی قائدی می‌تواند خیلی به تیم کمک کند. استقلال نسبت به سال قبل پر مهره تر است. اینکه در خط حمله انتظارات برآورده نشد به خاطر این بود که هفته اول بود و تیم تازه از بدنسازی خارج شده است.

پیشکسوت استقلال افزود: اینکه از یک تیم بخواهیم در هفته اول تمام داشته‌هایش را نشان بدهد، توقع زیادی است. استقلال می‌تواند روز به روز بهتر شود. سرمربی هنوز از بازیکنان و فرهنگ ما شناخت ندارد. در این مسیر گروه آنالیز خیلی می‌تواند به ساپینتو کمک کند. نقش این گروه خیلی مهم است و باید حریفان را به خوبی آنالیز کنند.

وی در خصوص اینکه آیا استقلال مقابل تیم تازه وارد ملوان برد راحتی به دست می‌آورد، گفت: تمام بازی‌های استقلال مشکل است چون همه تیم‌ها با انگیزه بالا به زمین می‌آیند. نمی‌توانیم تیمی را تفکیک کنیم. باید این تیم را ببریم تا از کورس قهرمانی زیاد دور نشویم اما استقلال بازی راحتی ندارد. با اینحال صددردصد به برد در هفته دوم امیدوار هستم.

نیاز مبرم ساپینتو به کمک و مشورت فنی

بدون VAR مشکلات داوری حل نمی‌شوند

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه در هفته اول یک صحنه مشکوک به پنالتی وجود داشت و طبق صحبت‌های بیژن طاهری بازهم از ابتدای فصل نگرانی در مورد مشکلات داوری‌ ایجاد شده، عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان گفتند آن صحنه پنالتی بوده و واقعا اگر گرفته می‌شد استقلال می‌توانست به بازی برگردد. تا سیستم کمک داور ویدئویی نیاید، این مشکلات وجود دارند و حل نمی‌شوند. ما هم صددرصد نگران آینده استقلال هستیم. البته همه تیم‌ها در این مساله لطمه می‌بینند و استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس