آمریکا قصد آزاد کردن ۷ میلیارد دارایی مردم افغانستان را ندارد

بنا به نوشته یک رسانه آمریکایی، دولت واشنگتن به بهانه ترور سرکرده القاعده در افغانستان قصد آزاد کردن دارایی های این کشور را ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد ایالات متحده ۷ میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی افغانستان را، که در خاک آمریکا نگهداری می شود، آزاد نخواهد کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پس از کشته شدن ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده مذاکرات میان واشنگتن و طالبان متوقف شده است.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که این تصمیم دولت آمریکا موید آن است که پیشرفت اندکی در مذاکرات بین واشنگتن و طالبان در خصوص آزادسازی دارایی های مردم افغانستان صورت گرفته است و همین موضوع بهبود شرایط اقتصادی در افغانستان، کشوری که در آن میلیون ها نفر با گرسنگی مواجه هستند، را زیر سوال می برد.

در حالی که بانک مرکزی افغانستان برای از سرگیری وظایف کلیدی به شدت به این تامین مالی نیاز دارد، دولت بایدن حضور سرکرده القاعده در افغانستان را بهانه ادامه توقیف دارایی های مردم افغانستان کرده است.

اخیرا جو بایدن اعلام کرد: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را که در طراحی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشت، کشتیم. اجازه نخواهیم داد افغانستان پناهگاهی برای تروریست‌ها شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    یعنی آمریکا این پولو بده که آخرم خواهد داد همشونو میکنن اسلحه بمب روزگار مردم افغانستان و منطقه رو سیاه میکنن این طالبانی های بی عقل
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      0 0
      به نظر من اگه کسی هم از یانکی‌ها پول دستشه نباید بهشون بده چون همشو میکنن بمب میریزن رو سر مردم دنیا این یانکی‌های گاوچرون تروریست بی عقل !!
  • CA ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    نباید پول ملت افغانستان را به تروریست های طالبان بدهد
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    از قدیم گفتن یانکی خوب فقط یانکی مرده هست و همشون دزد و آدمکشن، چه انتظاری از یه مشت گاوچرون دزد داری آخه؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس