کد خبر 1407968
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
سلمان رشدی

یک منبع رسانه‌ای به نقل از نزدیکان سلمان رشدی خبر داد که این نویسنده مرتد از زیر دستگاه ونتیلاتور خارج شده است.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره گزارشی تازه درباره آخرین وضعیت سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی منتشر کرد.

طبق این گزارش، یکی از دوستان سلمان رشدی و همچنین مدیر برنامه این نویسنده مرتد خبر داده‌اند که او یک روز بعد از حمله به وی در نیویورک، از زیر دستگاه ونتیلاتور خارج شد و توانست حرف بزند.

«عاتیش تاسیر» یکی از دوستان سلمان رشدی در توییتی درباره وضعیت او مدعی شده که وی از زیر دستگاه ونتیلاتور خارج شده، حرف می‌زند و شوخی می‌کند».

از سوی دیگر طبق گزارش الجزیره، «اندرو وایلی» مدیر برنامه سلمان رشدی ۷۵ ساله خبر خارج شدن او از زیر ونتیلاتور را تایید کرده اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

انتشار این خبر در شرایطی انجام شده که پلیس نیویورک‌ بامداد شنبه هویت فردی را که با حمله به نویسنده مرتد موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) او را زخمی کرد، جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» اعلام کرد. گفته شده مطر ساکن شهر «فیرویو» در ایالت نیوجرسی بوده است. 

ظبق گزارش‌ها، هادی مطر به تلاش برای ارتکاب قتل درجه ۲ بابت حمله به سلمان رشدی و تهاجم درجه ۲ بابت زخمی کردن مجری جلسه متهم شده است. مطر بدون وثیقه در زندانی در منطقه «شاتاکوا» در نیویورک نگهداری می‌شود.

سلمان رشدی ساعت ۱۱ صبح جمعه (به وقت محلی) ۱۲ اوت ۲۰۲۲ هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

این نویسنده مرتد بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر نمودند.

دادستان‌های آمریکایی اعلام کردند، رشدی که به خاطر کتابش «آیات شیطانی» بیش از ۳۰ سال با تهدید مرگ روبرو بوده است، در جریان حمله مطر ۱۰ بار هدف ضربات چاقو قرار گرفت.

پیشتر در خبرها آمده بود که کبد سلمان رشدی آسیب دیده، اعصاب بازو و چشمش قطع شده و احتمال از دست دادن یک چشم آسیب دیده او وجود دارد.

 به رغم خروج سلمان رشدی از دستگاه ونتیلاتور و توانایی او برای صحبت کردن، او به شدت دچار بیماری است و بستری است.

این رسانه افزود: «نه مقامات محلی (نیویورک) و نه مقامات فدرال جزئیات بیشتری در مورد تحقیقات ارائه نکردند. پلیس روز جمعه گفته بود هنوز انگیزه این حمله را مشخص نکرده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 37
    باید گفت خدا ایشان را حفظ کرد .
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      13 1
      تا با جسمی ناقص و بصورت یه چشمی روزی صد بار ارزوی مرگ نماید
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      4 1
      هزاران نفری که در جهان نقص عضو می شوند همگی پیوسته از خدا آرزوی مرگ می کنند؟ تو ضعیف النفسی به بقیه تعمیم نده ( منظور, کلی بود نه شخص سلمان رشدی)
    • DE ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      0 0
      هیتلر هم از چندین سوء قصد جان سالم بدر برد تا به موقع با کل خانواده خودکشی کنند. شاه هم چندتا سوء قصد را پشت سرگذاشت تا ظلم را به حدی برساند که رژیم دیکتاتوری پوشالی او برای ابد از بین برود.
  • علی تبریزی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 35
    کارموساده...میخوان به برجام اثربذارن..
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      28 0
      کلا هر اتفاقی در جهان برای تاثیر گذاری بر برجام هست!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    9 2
    ۱۰ بار ضربه چاقو بهش خورده اونوقت یکی از اون ضربه ها به شاهرگش نخورده و گلوش رو نبریده !؟ وقتی اینقدر آزادی عمل داشته که ضربه به چشمش بزنه چطور نتونسته شاهرگ گردنش رو بزنه !؟ / یا دوستان این سلمان رشدی مرتد در مورد وضعیت جسمانی اش دروغ میگن یا اگه راست باشه و جون بدر برده باشه این حمله ساختگی بوده و قرار بوده با حد اقل خسارت جسمی ازش بعنوان یه فشار سیاسی علیه بعضی کشورها استفاده کنن / اگه به یه نفر چاقو بدن بگن ۲۰ ثانیه فرصت داری این فرد رو بکشی اولین جایی که میتونه ضربه کاری وارد کنه گردن و و بعد قلبش هست اونوقت یه جوری میزنه به گردن و بجای قلب میزنه به کبدش که کشته نشه !؟ / عجیب نیست !؟
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      3 6
      20 ثانیه رو از کجا اوردی؟ تایمر داشتی؟
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      2 3
      یا شاید هم این حمله ساختگی برای متقاعد کردن دستگاه امنیتی آمریکا برای افزایش تدابیر و محافظان امنیتی برای اشخاصی چون ترامپ و پومپئو و امثال و ذلک باشه / گشتن و گشتن یکی رو مثل سلمان رشدی انتخاب کردند که مسلمانان دنبال کشتنش باشن و باز گشته و گشتن شارژی مثل ی مطر که اصالت لبنانی داشته انتخاب کردن برای انجام این عملیات / خیلی راحت میتونن به این بهانه فشار رو به جمعیت مسلمان آمریکا بیشتر کنند و بیان بچسبونن به حزب الله لبنان و ایران و ...در افکار عمومی جهان مهر تاییدی بزنن به تروریست خواندن اونها و موجی از اسلام هراسی جدید در غرب / کسانیکه حادثه ۱۱ سپتامبر رو بوجود آوردند و اون رو بهانه کردند برای حمله و اشغال افغانستان قطعا دنبال بهانه برای سناریوهای و نقشه های جدیدی که در سر دارن فراهم میکنن / برای فشار بر جامعه مسلمان آمریکا و رفع خطر از احتمال ترور امثال ترامپ و پومپئو و وزیر دفاع اسبق آمریکا و..باید این نمایش حمله به سلمان رشدی رو اجرا میکردند / رفتار مقامات آمریکایی بعد از این قضیه بخوبی پرده از نیت و پشت پرده های اون و ساختگی بودن یا نبودنش برخواند داشت
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      4 1
      آقای ۱۲:۴۶ شاهدان عینی اعلام کردند که سلمان رشدی ۲۰ ثانیه زیر ضرب بوده
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      اینکه کار مطر ساختگیه یا نه ، ما اطلاعات نداریم تا خبرا بیاد بیرون . ومسلما حزب الله یه روز حتما میگه بهمون مطر کیه وجز عوامل امریکاییهاست یا نه .تاالان که گفتند ما از مطر و هویتش هیچ اطلاعاتی نداریم . اما انقدرم ضربه کاری زدن اسون نیست . چون استرس فرد حمله کننده ، خیلی بالاست .مخصوصا که فرد حمله کننده حرفه ای هم نباشه . اونجا پر از نیروی امنیتی بوده ، اینم اضافه کنید . استرس و اضطرابوو غیر حرفه ای بودن باعث میشه نتونی کارتو درست انجام بدی و احتمال خطا بالاست . ازطرفی ممکنه عمدا نکشته باشدش. وهدفش فقط ناقص کردن رشدی بوده . چون کشتنش باعث میشد جو علیه مسلمونها و کشورای مسلمون و ایران و حزب الله خیلی زیاد بشه . قوانین امریکا هم متفاوته با کشور ما . اگر میکشتش حبس ابد میخورد .اما الان میگن اگه بچه خوبی باشه تو زندون، هشت سال بعد میاد بیرون .
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    10 3
    چرا سقط نشد؟ چرا اینا صد تا جون دارن؟؟
  • ج د ا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    7 2
    میخام از اون جوان بپرسم چطور ضربه چاقو زدی که این سقط نشد؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      2 0
      اونطوری زد
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 19
    خدا شفاش بده
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      10 3
      و به شما مرگ
    • محمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      8 1
      مگه به خدا اعتقاد داره این حیوون ؟!
    • بهزاد DE ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      1 0
      خدا هدایتش کنه
  • کامرانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    10 1
    خبر مرگ سلمان رشدی مرتد بشنویم
  • ناصر IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 3
    سلام و درود خدا بر آقای مطر ، حقا که حلال زاده است
  • آرش IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 1
    مثل ....هفتا جون داره
  • Ali IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    چیزی که برام خیلی جالبه اینه،که ایرانیها تو همه چیز صاحب نظرن
  • DE ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 2
    این پسره مطر چطور یک اسلحه نداشته اونجا که مثل نقل و نبات سلاح ریخته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس