کد خبر 1407913
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
گنجی

انانکه هنوز بر این باورند و تحلیل می کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدید نظر نماییم و ما خامی کرده ایم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم.

به گزارش مشرق، عبدالله گنجی فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: فتوای امام در باره سلمان رشدی بعداز جنگ بود که بشدت نیاز به کمک خارجی برای زیر ساخت های کشور بود.اما فرمود گمان کردید ما بخاطر  مسائل اقتصادی از کنار مسائل اعتقادیمان می گذریم. می فرماید:

ترس من اینست که تحلیلگران امروز ده سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتوای اسلامی و حکم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر و نتیجه گیری کنند که چون بیان حکم خدا اثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترک و کشورهای غربی علیه ما موضع گرفته اند پس باید خامی نکنیم و از کنار اهانت کنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مکتب بگذریم.

انانکه هنوز بر این باورند و تحلیل می کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدید نظر نماییم و ما خامی کرده ایم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند که شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتا انزوای کشور شده است و اگر ما واقع گرایانه عمل کنیم انان با ما برخورد متقابل انسانی می کنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می گذارند این یک نمونه است که خدا می خواست پس از انتشار کتاب کفرامیز ایات شیطانی در این زمان اتفاق بیفتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره واقعی خود را در دشمنی دیرینه اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده اندیشی بدراییم و همه چیز را بحساب اشتباه و سوء مدیریت و بی تجربگی نگذاریم و با تمام وجود درک کنیم که مسئله اشتباه ما نیست بلکه تعمد جهان خواران به نابودی اسلام و مسلمین است والا مسئله فردی سلمان رشدی انقدر برایشان مهم نیست که همه صهیونیست ها و استکبار پشت سر او قرار بگیرند.

استکبار غرب شاید تصور کرده است از اینکه اسم بازار مشترک و حصر اقتصادی را به میان بیاورد ما درجا می زنیم و از اجرای حکم خداوند بزرگ صرف نظر می نماییم خیلی جالب و شگفت انگیز است که این بظاهر متمدنین و متفکرین وقتی یک نویسنده مزدور با نیش قلم زهراگین خود احساسات بیش از یک میلیارد انسان مسلمان را جریحه دار می کند و عده ای در رابطه با ان شهید می شوند برایشان مهم نیست و این فاجعه عین دمکراسی و تمدن است اما وقتی بحث اجرای حکم و عدالت بمیان می اید نوحه رافت و انسان دوستی سر می دهند ما کینه دنیای غرب را با جهان اسلام و فقاهت از همین نکته ها بدست می اریم قضیه انان قضیه دفاع از یک فرد نیست قضیه حمایت از جریان ضد اسلام و ضد ارزشی است که بنگاههای صهیونیستی و انگلیس و امریکا براه انداخته اند و با حماقت و عجله خود را روبروی همه جهان اسلام قرار داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 3
    شجاعت و دیانت امثال امامین خمینی رحمه اللّه و خامنه ای حفظه اللّه غرب را به استیصال کشانده است!
  • رضا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 2
    السلام علیک یا روح الله ایها العبد الصالح ... وسلام بر پیروان بصیر او ممنون از یاد آوری سخنان آینده نگرانه امام خمینی ره که واقعا نیاز امروز جوانان است.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    8 0
    اتفاقادربرخی دوره هاچنین حرفهایی نه به این صراحت ولی پرده پوش زده شدمثل اینکه بحث ها راکناربگذاریم وبگذریم وماله بکشیم که سردمداراین جریانات اقای هاشمی بودازرهاکردن پرونده ی متوسلیان وهمراهانش بعدابه قضیه ی رشدی وسرم های ایدزی فرانسه وشیمیایی های المان تا انداختن ترورشهیدسلیمانی به گردن ترامپ وتطهیرنسبی لیبرالیسم ضدبشر
  • مورخ ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 25
    قاعده فقهی است که باید ضرر و فایده یک عمل را در نظر گرفت؛ مثلا خوردن گوشت مردار حرام است اما در شرایط اضطرار اشکالی ندارد. یا امر به معروف و نهی از منکر زمانی که احتمال ضرر جانی داشته باشد واجب نیست و ... بنابراین چیز عجیبی نیست اگر برای اجرای احکام الهی بحث فقهی هزینه و فایده را پیش کشید.
    • امیررضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      10 0
      از همین اظهارنظر شما معلوم میشه که چرا میگن برای هر کاری به متخصصش باید رجوع کرد. جنابعالی مرجع تقلیدی؟ یا فقط یک ایرانی همه چیز دان؟
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      15 0
      مرغ پرکنده هم ازقیاس تو بخنده میآید مورخ علت جنگهای صلیبی چی بود ؟
    • اشراقی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      9 0
      ازقیاست خنده آمد خلق را
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    جریان اینه خودشون تهدید شدن
  • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    22 0
    آقای مورخ ایرانی! آیا سردمداران غربی‌ نسبت به منکران "هولاکاست" این مصلحت‌جویی را که شما عنوان نموده‌اید رعایت می‌کنند؟ از مثال کودکانه‌تان برمی‌آید که شما ظاهرا فقط به فکر خودتان هستید. چنانچه دو مقوله "تاختن کفار به اسلام" و "انکار "هولاکاست" را در کنار هم بگذارید، حساب کار دست‌تان می‌آید. آیا نظام غرب بر سر مسئله "انکار هولوکاست" کوتاه می‌آید؟
  • نیما IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    7 1
    حکم امام خمینی حکم واجب بود که باید اجرا می شد و این اتفاق هم افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس