کد خبر 1407729
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
اعتراف وزیر دفاع انگلیس به شکست در جنگ افغانستان

وزیر دفاع انگلیس در سالگرد خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: برای هدف درست به آنجا رفتیم و ۲۰ سال ماندیم، برای امنیت‌، توسعه اقتصادی و آموزش کار کردیم اما شکست خوردیم.

به گزارش مشرق، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس به شکست در ۲۰ سال جنگ افغانستان اعتراف کرد.

والاس در مراسم یادبود از صدها سرباز انگلیسی کشته شده در جنگ افغانستان گفت: «برای هدف درست به آنجا رفتیم و ۲۰ سال ماندیم، برای امنیت‌، توسعه اقتصادی و آموزش کار کردیم اما شکست خوردیم.»

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: صحبت کردن از شکست در مقابل خانواده سربازان انگلیس جان باخته در افغانستان این موضوع را برای این افراد تداعی می‌کند که فرزندان آنها برای هیچ کشته شدند. 

والاس با بیان اینکه مردم افغانستان را پشت سر خود رها کردیم، گفت: «غرب تمایلی به ماندن در افغانستان نداشت و ما این کشور را به طالبان و شبکه حقانی واگذاریم کردم.»

وزیر دفاع انگلیس در پایان تاکید کرد: «زمانی که قرار نبود در افغانستان باقی بمانیم نباید در 20 سال پیش به این کشور می‌رفتیم.»

پیش از این «هوگو شورتر»، کاردار سفارت انگلیس در کابل گفته بود که برای صلح و ثبات و پرداختن به نگرانی‌های مشترک امنیتی گزینه‌ای جز تعامل با طالبان وجود ندارد.

وی در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه انگلیس منتشر شده، افزود که «انگلیس از هیچ‌کس، از جمله اتباع افغان که به‌دنبال دستیابی به تغییر سیاسی از طریق خشونت یا هرگونه فعالیتی که خشونت را برای اهداف سیاسی تحریک می‌کند، در افغانستان حمایت نمی‌کند».

شورتر اضافه کرده که برای ارتقای صلح و ثبات، ارائه حمایت‎‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و رسیدگی به نگرانی‌های مشترک در مورد امنیت، هیچ جایگزینی برای تعامل با طالبان وجود ندارد و این اقدامی است که انگلیس در حال انجام آن می‌باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    انگلیس باخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس