کد خبر 1407725
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
سلیمان سویلو

وزیر کشور ترکیه در حمله‌ای لفظی به رئیس‌جمهور سوریه، حکومت دمشق را ظالم خواند.

به گزارش مشرق، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در حمله‌ای لفظی به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، کشورش را حامی سوری‌ها و نظام سیاسی دمشق را «ظالم» توصیف کرد.

  وزیر کشور ترکیه در پیامی اذعان کرد که کشورش «مردم سوریه را که از بی‌عدالتی رژیم این کشور و BYD [شرکت ماشین سازی فعال در دمشق] رنج می برند، تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت».

سلیمان سویلو بعد از این ادعاها و اتهامات علیه دمشق، در توییتی گفت که حساب‌های شبکه‌های اجتماعی در شمال سوریه قبلاً کلماتی را از زبان او منتشر کرده بودند که هرگز به زبان نیاورده بود.

وزیر ترکیه‌ای در ادامه اذعان کرد: این موضوع قابل درک است؛ آنچه اتفاق افتاد نقشه‌ای از سوی گروه «قسد» [شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه]، سازمان پ.ک.ک [حزب کارگران کردستان]، شرکت «BYD» نظام سیاسی [سوریه] و قطعاً تحریک‌کنندگان دیگر است.

وی پس از این اتهام که مردم سوریه زیر «سرکوب رژیم اسد» و «YPG» [یگان‌های مدافع زنان] تنها نخواهند ماند، مدعی شد: «ترکیه انسانیت، دوستی و همسایگی خود را حفظ می‌کند».

سلیمان سویلو در فضای سیاسی داخل ترکیه نیز موجب حواشی بسیاری شده است و هر از چند گاهی با ادعاهای عجیب بر سر زبان‌ها می‌افتد. او پیش از این، با ذکر اتهاماتی بی‌اساس به یکی از سران احزاب سیاسی کشورش، حمله کرده بود.

چندی پیش برخی منابع ترکیه‌ای درباره احتمال گفت‌وگوی رؤسای جمهور ترکیه و سوریه خبر داده بودند، که پس از آن پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، صحت این گزارش‌ها را رد و تاکید کرد که «صحبت از احتمال تماس میان رؤسای جمهور سوریه و ترکیه مطلقا نادرست است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    7 2
    انساندوستی شما اولاد چنگیز در تاریخ به اثبات رسیده است.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 7
    پس بگو یه پا طارمیه
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    3 1
    کامیون کامیون اسلحه از ترکیه برای داعش فرستاده شد
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    5 2
    سد سازی خشک کردن کشورهای عراق و سوریه
    • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      1 2
      ایران را فراموش کردید؟ دجله و فرات و... دبی اب شان از یک سطحی پایین تر بیاید تولیدات کشاورزی و دامی جمهوری اسلامی ایران بشدت افت پیدا میکند (بخصوص غرب کشور) و هور های خوزستان آسیب دیده و گرد و غبار به شهرهای ایران میرسد
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    2 4
    عثمانی ۶۰۰۰هزار ترک شیعه رو در آناتولی کشت. در آن روز سیاه برخی وطن فروش هاهم بودند ولی خنده ترکی و فارسی شان روی لبشان خشک شد و در دل ارزوی حمایت برادر شیعه را کردند. پس شاه عباس بنام حضرت عباس شمشیر برکشید.
  • NG ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    خیلی رو میخواد والله کشور دیگه ای رو اشغال کنی پشت سر رهبرش چرت و پرت هم بگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس