کد خبر 1407526
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
آمریکا: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به سیاست چین واحد متعهد است و از استقلال تایوان حمایت نمی کند.

به گزارش مشرق، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه شب به وقت محلی افزود: ایالات متحده همچنان به سیاست چین واحد متعهد است و با هرگونه تغییر یک جانبه در وضعیت موجود از سوی هر دو طرف مخالف هستیم و از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد که اختلافات چین و تایوان باید از راههای مسالمت آمیز حل و فصل شود.

رسانه‌های آمریکایی روز جمعه گزارش دادند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا احتمالا در ماه نوامبر (آبان) با شی جین پینگ همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، "وال استریت ژورنال" جمعه نوشت، این دیدار احتمالا در جنوب شرقی آسیا رخ خواهد داد. انتظار می‌رود رئیس جمهور چین در ماه نوامبر در نشست‌های بین‌المللی در تایلند و اندونزی حضور یابد. 

خانواده بایدن روابط تجاری گسترده‌ای با شرکت‌های چینی دارد و از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا با فشار مضاعف از سوی جمهوری خواهان برای اتخاذ یک موضع سخت‌تر در مقابل چین مواجه است. 

تنش‌ها میان چین و آمریکا پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا به جزیره تایوان در ۱۱ مرداد ماه امسال افزایش یافته است. 

بلافاصله پس از این سفر، چین سفیر آمریکا را احضار کرد و مراتب اعتراض پکن به اقدامات مداخله جویانه واشنگتن را در امور داخلی خود اعلام کرد. 

چین در پاسخ به اقدام مداخله‌جویانه آمریکا، یک رزمایش نظامی در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد. 

آخرین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به تایوان سفر کرده بود، نوت گینگریچ بود که در سال ۱۹۹۷ به این جزیره رفت. 

تایوان جزیره‌ای در شرق چین و تحت حاکمیت دولت مرکزی چین است و پکن در چارچوب سیاست «چین واحد» ، این جزیره را جزئی از سرزمین خود می‌داند، با این وجود دولت آمریکا به رغم اعتراض‌های پکن در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت کنونی فروش تسلیحات نظامی به جزیره تایوان و حمایت از جریان‌های جدایی طلب این منطقه را افزایش داده است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    شما غلط میکنید در امور کشورهای دیگه دخالت میکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس