کد خبر 1407393
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
۲۴ ساعته به خاطر تهدیدهای ایران تحت حفاظتم | برای من اعلان جنگ خواهد بود اگر ...

وزیر دفاع پیشین آمریکا مدعی شد به خاطر تهدیدهای ایران با انگیزه انتقام ترور شهید سردار سلیمانی، تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار دارد.

به گزارش مشرق، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در زمان دولت دونالد ترامپ مدعی شد از زمانی که سمت خود در وزارت دفاع این کشور را ترک گفته، در نتیجه تهدیدهای ایران، تحت «حفاظت بیست‌وچهار ساعته» قرار دارد.

این ادعا یک روز پس از آن مطرح شد که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک تبعه ایرانی را به طرح‌ریزی برای ترور جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا متهم کرده است. بولتون از اواخر سال ۲۰۲۱ تحت حفاظت سری قرار گرفته بود.

حفاظت از اسپر در سمت وزارت دفاع از سوی این وزارت‌خانه ارائه می‌شد؛ بیشتر نهادهای فدرال این خدمات امنیتی و حفاظتی را به وزرای دولت که ریاست آن‌ها را بر عهده دارند، ارائه می‌دهند و این حفاظت معمولا پس از آن که وزیر مربوطه از دولت خارج می‌شود، پایان می‌‍یابد. به گفته اسپر، او از زمانی که از وزارت رفته بود، «حدود دو سال» تحت حفاظت دولت بوده است.

اسپر در راستای این ادعا گفت: «ببینید، اگر آن‌ها حتی یک شهروند آمریکایی را ترور کنند، چه رسد به یک مقام آمریکایی، برای من این یک اعلان جنگ خواهد بود».

او همچنین از دولت جو بایدن خواست موضعی سخت‌گیرانه در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای اتخاذ کند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا بیان کرد: ما باید به وضوح نشان بدهیم که این موضوع چقدر جدیست و پیش از امضای هرگونه توافقی، حتما باید اطمینان پیدا کنیم آن‌ها هر کاری که می‌کنند آن را لغو کرده و علنا از آن دست بکشند.

به ادعای اسپر، تهدیدهای ناشی از ایران علیه او تا حدی تلافی‌جویانه است و با انگیزه انتقام ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران وجود دارد.

ادعاهای اسپر در پی این مطرح می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "شهرام پورصفی" شهروند ایرانی ۴۵ ساله قصد داشته است برای "تلافی شهادت سردار قاسم سلیمانی" در ژانویه ۲۰۲۰، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را ترور کند.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین مدعی شد که شهرام پورصفی قصد داشته است در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر-آبان ۱۴۰۰) با اعطای سیصدهزار دلار به برخی اشخاص در ایالات متحده، آن‌ها را به پیاده کردن نقشه ترور جان بولتون یا در واشنگتن و یا در مریلند مجاب کند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران ادعای تلاش برای ترور جان بولتون را رد کرده‌اند، اما یک رسانه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که وزیر پیشین امور خارجه این کشور هدف دوم ترور بوده است.

پایگاه خبری – تحلیلی آکسیوس در گزارشی مدعی شد: وزارت دادگستری آمریکا به مایک پمپئو وزیر امورخارجه دولت ترامپ اعلام کرده بود که او هدف دوم طرح ایران برای ترور مقامات پیشین آمریکا پس از جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید بوده است.

این موضوع در بحبوحه مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت واشنگتن به برجام مطرح شده است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در واکنش به ادعای تلاش ایران برای ترور جان بولتون گفت: مقامات قضایی آمریکا در تداوم اتهام‌زنی‌های بی پایان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم سیاست شکست خورده ایران‌ هراسی، در یک داستان سرایی جدید، اتهاماتی را بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم مطرح کرده‌اند.

کنعانی افزود: اینگونه ادعاهای بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار رو به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسئولیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا ارتکاب یافته اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بافتن این افسانه های نخ‌نما و بی اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی ارزش مانند بولتون برای پیش بردن این روند استفاده شده است.

او همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می دهد و تاکید می کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ش. AE ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    23 2
    تا جونت در بیاد دیگه از این غلطها نکنی
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      3 0
      دقیقا
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    10 1
    ینی ایران تااونجانفوذکرده
  • هوشنگ IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 17
    کو سند ؟ کو مدرک ؟ کو منبع ؟ در ایران فصل دروغگویی علیه مقامات نظامی سیاسی ایالات متحده آمریکا شروع شده. خخخخخخخ
    • ابوالفضل IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      5 0
      برا دلخوش کنی و روحیه نوچه هاشون میگن جدی نگیر
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      2 1
      آره از بیکاریه . میشینن دروغ بدون سند و مدرک از خود بیان میکنند . نه مثل شما که دائم تمام سایت ها را بلحاظ وظیفه میپیمائی . و اگر بود چنین دفاع نمی کردی . یک وقتی ایام نوروز فیلم های سینمائی روز آمریکا که راجع به آنها تبلیغ میشد و قرار بود اکران شوند اینجا دوبله و پخش میشد . خودشان مانده بودند چجوری اینجوری میشه ، احتمالا این خبر هم آینده نزدیک جنابعالی با رصد دقیق تر مثل نوشتن نام مارک اسپر در اینترنت خواهید دید و آنوقت متوجه میشوی که کی چکاره است و دروغگوست . چون ممکنه دستگاه های شما برای این خبرها مسدود است و به اشتباه تان میاندازند . ضمنا یک برگ سند بیار که اینجا مطلب غیر و دروغ نشر شده . متوجه خودت باش
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      هوووووشنگ و.....
  • نادر FR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    بابا چرا اینقدر فضا می دهید؟ چرا با این همه سر و صدا؟
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    خیلی سر بر بدن این یکی داره بد مستی میکنه
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    8 2
    ایران ومقاومت اسراییل رادرقفس موشکهانگه داشتند الان رفتند توامریکا تاکاخ سفیدی هاروبه نابودی بکشانند
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      9 3
      سردارقاانی لرزه انداز بر تن این شیاطین است
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 2
    نگران نباش یانکی ، سالهاست که برجام تیز بال های ما رو قیچی کرده. افسوس
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 1
      بال ما را هیشکی نمیتونه قیچی کنه و البته دم شما را ما قیچی کرده ایم نوکران غرب...
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    7 1
    نامرد کثیف زدن یک شهروند آمریکایی اعلام جنگ است ترور نظامی ارشد جمهوری اسلامی توسط امریکا هیچ ؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      3 0
      مثل ... که ازچوب بترسه ازایران میترسن
  • ابوالفضل IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 3
    دروغ بزرگ
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      2 0
      جاهل همین الان جان بولتون اسم مارک اسپر و پمپئو و خودش را برد . در مصاحبه با الجزیره عربی
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    ظاهرا لیست بلند بالائی وجود دارد . آنهم از شخصیت های بارز سیاسی و نظامی . همه نشان از عظمت شهید سلیمانی دارد که بسیاری باتفاق در این جنایت مشارکت داشتند و حالا باید نگران باشند . و آب گلوشان پایین نرود
  • احمد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    سلمان رشدی هم تحت حفاظت شدید بود لذا تا زنده هستی باید با ترس و لرز زندگی کنی.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    تمام کسانی که در ترور سردار ما دست داشتن باید مثل موش در سوراخ هایشان بخزند و باید تاوان پس بدهند
  • ایرانی US ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    بابا راحت بگو نمی خواهی امضا کنی و تمامش کن.
  • رضا IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    دوستان همیشه در نظر داشته باشید ،در آلبانی ۱۷۰۰ کامپیوتر خریدن و همون مشنگها ی اشرف رو نشوندن پای سیستم،پول از عربستان و جا از البانی،کارشون هم که معلومه،وطن فروشی،اما در مورد خبر این که طرف چهل سال مردم خودشو بترسونه از ایران،و خدا با دست خودشون و غیرت مردان مبارز ایران کار رو به اینجا برسونه که بعد از دوسال از پایان وزارت یارو هنوز محافظ داره ،خیلی خیلی معنی داره،دقیقا مثل همون لحظه که پایگاه عین السد زده شد،اون تصمیم مسیر ایران رو هموار کرد،چون همه فهمیدن اگر بر علیه ایران کاری انجام بشه ایران بدون واهمه ای پاسخ میده،اسرائیل و عربستان و ترکیه اینو قشنگ فهمیدن،وقتی کدخدا بترسه جواب بده ،وای به بقیه
  • امیر IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر نمیتوان این شیاطین نشسته در کاخ و ساختمانهای داخل آمریکا را زنده گیری کرد ،و به محاکمه کشاند ، ساختمان کنگره را که مکان امن تصمیم گیری همین شیاطین برای دیگر کشورهاست را ، بر سرشان ویران کنید .
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 1
    منتظر انتقام سخت باشید بشما هم نوبت میرسد ترامپ که همیشه خوش را خیس میکند.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    اینها همه سناریو پردازی برای متهم کردن و گرفتن امتیاز از ایران است. باید هوشیار باشیم.
  • احمد IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    دستور به ترور دادید منتظر خواب راحت هستید.....حقتان است جواب تیر تیر است ....جواب گفتگو - گفتگو
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    حیله گری و دروغگویی و ایجاد جنگ تبلیغاتی و دشمن سازی با خودزنی از مهارتهای لازم و ضروری برای ورودبه جریانهای قدرت در سیستم حاکم بر ایالات متحده هست!و اغلب صاحبنظران آزاد و بی غرض در جهان میدانند که هر سخنی از دهان حاکمان آمریکا خارج میشود از فیلترهای حفظ و کسب منافع سلطه گرانه امپریالیستی هدایت میشود!
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    جدی نگیرید . اینها بعد از کنار رفتن از قدرت برای در چشم بودن هر کاری می کنند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    جدی نگیرید . اینها بعد از کنار رفتن از قدرت برای در چشم بودن هر کاری می کنند
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس