کد خبر 1407386
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
قطر، نوار غزه را بازسازی می‌کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد کشور قطر پذیرفته خانه‌های ویران‌شده در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بازسازی کند.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، بعدازظهر امروز (جمعه)، از گفت‌وگوی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر خبر داد.

بنابر بیانیه منتشر شده در وبگاه رسمی حماس، اسماعیل هنیه از موافقت قطر برای بازسازی خانه‌های ویران شده در جریان حمله اخیر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه خبر داد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه قطر به هنیه اطلاع داده که قطر وظیفه بازسازی خانه‌های غزه را برعهده خواهد گرفت، آمده است بازسازی شامل خانه‌های ویران شده در رفح، شهر غزه و شمال این باریکه خواهد بود.

در مقابل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، دولت و مردم این کشور برای برعهده گرفتن بازسازی نوار غزه تشکر و قدردانی کرد.

پیشتر منابع فلسطینی خبر داده بودند که در جریان پنجاه و شش ساعت حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۸ واحد مسکونی به طور کامل ویران شد، به ۷۱ واحد مسکونی خسارت‌های سنگینی وارد شد و به ۱۶۷۵ واحد مسکونی نیز خسارت‌هایی جزئی وارد آمد.

«ناجی سرحان» معاون وزارت امور عام‌المنفعه و اسکان در نوار غزه پیشتر به روزنامه «العربی الجدید» در این باره گفته بود که میزان خسارات‌ وارده به منازل در پی حمله اسرائیل به پنج میلیون دلار آمریکایی می‌رسد.

او همچنین اشاره کرده بود که بخشی از خسارت‌ها نیز هنوز برآورد نشده و در روزهای آتی مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، عصر روز جمعه هفته گذشته، مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه همراه شد.

پس از تشدید حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در دیدار با مقامات شهرک‌های صهیونیستی اطراف باریکه غزه مدعی شد که اهداف صهیونیست‌ها از تجاوز به غزه محقق شده است و تداوم عملیات دیگر سودی ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شد که «احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان خبر داد: «وساطت‌هایی که در حال انجام است، برای نجات رژیم صهیونیستی است؛ ولی ما هیچ وساطتی را که بر حق ما در دفاع از ملت خود تأکید نداشته باشد، قبول نداریم.»

در نهایت با میانجیگری مصر، منابع خبری، دیشب، گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است. 

لحظاتی بعد، «محمد الهندی» رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی رسما حصول آتش‌بس را تأیید و اعلام کرد توافقی در خصوص طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس