اطلاعیه ستاد اربعین/ هرگونه فعالیت موکب‌ها منوط به تایید ستاد بازسازی عتبات عالیات است

ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد هرگونه فعالیت موکب‌ها در مراسم اربعین منوط به تایید ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات است.

به گزارش مشرق، ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه شماره ۳ تاکید کرد هرگونه فعالیت موکب‌ها در مراسم اربعین منوط به تایید ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات است.

متن اطلاعیه شماره ۳ ستاد مرکزی اربعین حسینی به این شرح است:

« انا من حسین »

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام) و موکب داران و خادمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می رساند:

داوطلبان و متقاضیان برپایی موکب در راهپیمایی اربعین حسینی برای صدور پروانه فعالیت دو زبانه (فارسی، عربی) می بایست با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تائید مواکب سراسر کشور را دارد، اقدام کنند که هرگونه فعالیت مواکب منوط به ثبت نام و تائید نهایی در سایت اعلامی است. 

 پایبندی به کلیه الزامات، ابلاغیه ها و دستورالعمل های مندرج در سایت مورد اشاره برای فعالیت تمامی موکب داران مورد تاکید است.

برای رعایت اصل میزبانی دولت و مردم عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت در بین خادمان و زوار، تاکید می شود از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی یا شهر خاص جداً اجتناب شود ، مواکب باید در خدمت تمامی زوار حسینی(ع) باشد و مواکب تلفیقی در شهرهای زیارتی عراق مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین است .

با عنایت به رویکرد ارائه خدمات تلفیقی با مواکب عراقی در داخل شهرهای زیارتی و نظر به ضرورت پیش بینی و تامین مکفی اسکان و پذیرایی از زائران به خصوص در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، تمرچین، باشماق، میرجاوه، ریمدان؛ بایسته است تمرکز مواکب بجای اعزام به کشور عراق، ارائه خدمت در پایانه های مرزی تا ۳ روز پس از مراسم اربعین باشد .

با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از مسمومیت ها و شیوع بیماری ها پایبندی به رعایت مقررات ها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب داران مورد تاکید است.

اهتمام عملی به شرکت فعال در همایش های آموزشی موکب داران که با همکاری کمیته های ذیربط اربعین برگزار خواهد شد لازم الاجراست.

اولویت ارائه خدمات توسط مواکب ایرانی مستقر در عراق، از ظهر اربعین به مدت ۳ روز و تا زمان برگشت زائران است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هاشمی نسب IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 0
    اللهم ارزقنا کربلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس