طالبان: در محل حمله پهپادی آمریکا، هیچ جسدی پیدا نکردیم

طالبان اعلام کرد که در محل ترور سرکرده گروه القاعده که به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در حمله پهپادی ارتش این کشور کشته شده، جسدی پیدا نکرده است.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان روز شنبه در جریان نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران اعلام کرد: در محل برخورد پهپاد آمریکایی در کابل، هیچ جسدی پیدا نکرده‌ایم.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا ۳۱ جولای (۹ مرداد) مدعی شد که «ایمن الظواهری»، سرکرده گروه القاعده در حمله پهپادی ارتش این کشور به خانه‌ای که به گفته آنها محل اختفای الظواهری بوده، کشته شده است.

با این حال طالبان در نخستین اظهارنظر رسمی پس از ادعای بایدن در مورد کشته شدن الظواهری، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حکومت افغانستان از ورود و اقامت ایمن الظواهری، در شهر کابل اطلاعی نداشته» و به آمریکا هشدار داد که «عملیات پهپادی در خاک افغانستان را هرگز تکرار نکند.» سهیل شاهین سخنگوی طالبان نیز در این‌باره گفت که طالبان به صورت مستقل تحقیقات درباره درستی یا نادرستی ادعای آمریکا درباره کشتن ایمن الظواهری انجام خواهد داد.

پیش از این، ناجح ابراهیم از مؤسسان گروه جماعت اسلامی مصر و کارشناس امور گروه‌های جهادی در این کشور درباره خبر منتشر شده از سوی دولت آمریکا در ارتباط با کشته شدن ایمن الظواهری، با ابراز شک و تردید گفته بود: رهبر القاعده بیش از ۷۰ سال داشت و شرایط جسمانی او پایدار نبود؛ اگر وی جان خود را از دست داده به اعتقاد من به طور طبیعی و در اثر بیماری بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    آمریکا مدتیه داره سیاست بترکون وجنگ نکن رو انجام میده احتمالا الظواهری هم باسیاست بترکون آمریکا پودر شده
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      1 1
      البته اگر مثل عملیات ابوت آباد و تخیل کشتن بن لادن مرده نباشه
  • GB ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    عزیزم از روز اول گفتم که گشتم نبود ، نگرد نیست !!! الظواهری و بن لادن جفتشون مأمور سیا بودن الان ریشها رو تراشیدن تو هاوایی جایی مشغول نوشیدن زهرماری و حال و حول هستند !!!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    طالبان خودش بخاطر اینکه مشکلی براش پیش نیاد و رقبا رو از میدون بدر کنه جای اونو لو داده الان داره مثلا رد گم میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس