کد خبر 1404284
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
واکنش سخنگوی صدر به دعوت برای گفت وگوی سیاسی

سخنگوی رسمی «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق به دعوت برای گفت وگو به منظور حل و فصل اختلافات سیاسی در این کشور واکنش نشان داد و در این چارچوب اتهاماتی را علیه چارچوب هماهنگی شیعی عراق مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه « السومریه نیوز »، «صلاح العبیدی» سخنگوی رسمی مقتدا صدر امروز در بیانیه خود فراخوان های نیروهای سیاسی زیرمجموعه چارچوب‌ هماهنگی شیعی به منظور گفت‌وگو جهت حل اختلافات را رد و چارچوب هماهنگی را به زعم خود به "تلاش جدید برای کلاه‌برداری " متهم کرد. 

وی در این بیانیه همچنین چارچوب هماهنگی شیعی را "به عمل نکردن به وعده های خود" متهم کرد و دستور «مقتدا صدر» برای استعفای فراکسیون جریان صدر از پارلمان را از نظر خود "آخرین فرصت برای آنها (چارچوب هماهنگی)" دانست تا به عقیده او "وعده های خود را اجرا و به صحنه ملی بازگردند".

العبیدی همچنین در ادامه چارچوب هماهنگی شیعی را متهم کرد که "تمایلات رهبران آن باعث شد که پروژه های خود را مبنی بر اینکه دولت بعدی از آن مستقلین خواهد بود، دور بزنند".

سخنگوی مقتدا صدر با طرح این ادعا که "هرکس با تیم خاصی اعم از « چارچوب هماهنگی » یا « نجات ملی » رفت، اصل استقلال را از دست داد"، چارچوب هماهنگی را متهم کرد که "برای در اختیار گرفتن پست ها تعلل نکرده و از این رو، « سودانی » را نامزد خود معرفی کردند و برای درهم شکستن و لگدمال کردن پروژه دولت مستقلین، مناصب در سطح پایینی را به بین آنها تقسیم کردند" تا به زعم العبیدی نامزد «المالکی» پیروز شود. 

این اظهارات و اتهام های سخنگوی مقتدا صدر علیه چارچوب هماهنگی شیعی پس از آن بیان شد که «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز در بیانیه ای گفت: در شرایط تنش رسانه ای از طریق بیانیه های متقابل که خواستار تظاهرات مردمی می شود و ممکن است از کنترل خارج شده و منجر به خشونت شود، مخلصانه از برادران در جریان صدر و چارچوب هماهنگی می خواهم عقل و حکمت را پیشه و خویشتن داری کنند و منافع کشور و مردم را اولویت دهند.

العامری افزود: دو طرف از طریق گفت وگوی جدی و سازنده برای رسیدن به راه حل هایی برای اختلافات فیمابین تلاش کنند.

رئیس ائتلاف فتح در ادامه تصریح کرد: خون مردم عراق برای همه عزیز است و ملت عزیز عراق تا به امروز خون بسیاری فدا کرده است؛ خون ریزی بس است و توجه به خون مردم عراق امانتی بر عهده همگان است و مسئولیت ریخته شدن آن نیز با همه است.

هادی العامری، پیش از این نیز مقتدی صدر، رهبر جریان صدر را به گفت وگوی جدی با چارچوب هماهنگی برای خروج از بحران سیاسی عراق فراخوانده بود.

وی در بیانیه ای گفته بود: مخلصانه برادر عزیزمان مقتدی صدر را به گفت وگوی جدی با برادران در چارچوب هماهنگی برای ایجاد راه حلی برای رفع بن بست سیاسی کشور و یافتن راه حل های ممکن با هدف جلوگیری از خطرات احتمالی برای کشور و مردم فرا می خوانم.

تجمع طرفداران جریان صدر در بغداد و ورود آنها به پارلمان عراق برای دومین بار در چند روز گذشته باعث شده که سایر جریان های سیاسی و مسئولان این کشور طی روزهای اخیر موضعگیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شده، بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر خواستند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 2
    باید مرجعیت نجف و قم تکلیف مقتدی صدر را روشن کنند. این شخص به جز هوس قدرت و مال دنیا چیزی در سر ندارد و بیشتر به ایده های وهابیت متمایل است تا تعالیم پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام. بدون شک گردانندگان اصلی مقتدی صدر همانهایی هستنند که وهابیت و بهاییت را در منطقه پایه گذاری کردند و امروز هم جاهل دنیاپرستی مانند مقتدی صدر را پیدا کرده و در انبان وی میدمند تا خیانت طراحی شده توسط خبیثان انگلیسی به اسلام و مسلمانان و بالاخص شیعیان را عملیاتی کند.
  • سید IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 1
    مقتدا صدر رونوشت عراقی موسوی خوئینی!!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 0
    عدالتخوارهای داخلی ما کمی ابزار قدرت داشتند، بهتر از مقتدی نمی شدند. دروغ که بلدند. نفرت هم که دارند. رسانه هم که بلدند. برای ایجاد بحران در خیمه امام زمان عج همه چیز دارند جز قدرت و نفوذ. خدا رحم کند.
  • mojtaba IT ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 0
    دله دزدها تو مناطق تجزیه شده از ما ,بزور کلونیستهای انگلیسی,دیگه هار شدن و اخلاق و دین رو هم قورت دادن ,و اعلام جنگ میدن ـتا یک پولی از ارباب های انگلیسیشون گیرشون بیاد..بصره ,کربلا مال ایران است..
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    اکثر طرفداران صدر بعثی ها و عناصرفاسد هستند و مقتدی صدر عروسک خیمه شب بازی آن هاست. پول های ارتجاع عرب و هدایت سفارتخانه های ایالات محترقه وانگل ستان دارد قورباغه را بالا می آورد. متاسفانه عراق همیشه جای به مسلح رفتن شیعیان واقعی است و درصورت ادامه ی این جریان چرکین ،شیعیان بیش از پیش دچار آسیب می شوند. این مقتدی صدر و دارو دسته ی پلید او بودندکه کاظمی مزدور و کابینه آن برعراق حاکم کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس