کد خبر 1403866
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
جزئیات تغییر درجه فرماندهان فراجا

بعد از تغییر ساختار در فرماندهی کل انتظامی کشور شاهد تغییراتی در درجه برخی از فرماندهان بودیم، البته بنایی برای تغییر درجه برخی از فرماندهان هم وجود ندارد.

به گزارش مشرق، آذرماه سال ۱۴۰۰ بود که خبر موافقت فرمانده کل قوا با تغییر ساختار ناجا اعلام شد و نیروی انتظامی به فرماندهی کل تغییر پیدا کرد.

بر مبنای طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران؛ پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی تبدیل شد.

همچنین دانشگاه علوم انتظامی امین به دو دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تربیت افسری و تربیت پلیس تقسیم شد.

معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری‌های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می‌شود، همچنین در این طرح تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقا محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقا سازمانی برخی رده‌های دیگر دیده شد.

با تغییر ساختار در انتظامی کل کشور توقع می‌رفت تا درجه‌های کارکنان این فرماندهی ارتقا پیدا کند؛ از آذرماه سال گذشته تا به امسال به مرور برخی از فرماندهان مانند سردار احمد دولتخواه معاون فناوری و اطلاعات فراجا ارتقا درجه گرفتند.

بعد از تغییر ساختار در فراجا و هم رده شدن فرمانده کل انتظامی کشور با فرماندهان ارتش و سپاه پیش بینی می‌شد تا درجه نظامی سردار اشتری هم به سرلشکری تغییر کند که البته این موضوع در حد پیش بینی باقی مانده و یک منبع آگاه اطلاع داد تا به این لحظه فرمانده کل قوا با تغییر درجه فرمانده فراجا موافقت نکرده است.

البته ناگفته نماند که قاعده اصلی ارتقا درجه در فراجا بعد از تغییر ساختار بر این بود که از درجه سرهنگ به بالا فقط با تغییر جایگاه این ترفیع انجام شود که در حال حاضر در برخی از پلیس‌های تخصصی این تغییرات انجام شده است.

بر این اساس ارتقا درجه براساس سنوات خدمتی هم فقط تا قبل از درجه سرهنگ تمامی امکان پذیر است و اعطای درجه سرلشکری هم فقط در اختیار فرمانده معظم کل قوا است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    13 5
    فرمانده معظم کل قوا خوب کاری کرده اند فرماندهان نیروی انتظامی ضعیف می باشند و همین ارتقا جایگاه نیز برایشان زیاد است یک بی حجابی را نمی توانند جمع کنند
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      6 2
      معلومه افراطی هستی در ضمن اگه ضعیف بودن الان زنده نبودی و جمع کردن بی‌حجابی هم کار فرهنگیه نه خشونتی
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    3 1
    کل تغییر و تحول هدفش همین بود تا درجات فرماندهان و جایگاه سازمانی شان ارتقا پیدا کند وگرنه چه فرقی در امنیت و انتظامی کشور ایجاد شد.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      5 1
      عده ای که توان اداره گله گوسفند روندارند این حرفهای مفت را می‌زنند..ماممنون زحمات پلیس هستیم. تغیرات جایگاهی دربرابر سختیها هیچ است وهیچ. با جونشان بازی میکنند اونوقت عده ای نادان اراجیف می‌تراشند.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    بنظرم تغییری در فرماندهان عالی نیرو باید صورت پذیرد و افراد با توانمندی مناسب در این جایگاهها قرار گیرند . همچنین تقویت انگیزه و تعهد در نیروهای پلیس پیش نیاز تحول در فراجا است . پرسنل فراجا نیاز به تقویت ایمان ، تقوا و تعهد دارند و لازم است نسبت به مهارت و اموزش انها نیز کار بیشتری صورت پذیرد تا مردم بتوانند شاهد یک پلیس کارآمد و مسئول و متعهد و مخلص باشند .
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 1
    تقویت آموزش های تخصصی و تعهد برای کادر ناجا لازم است. اقتدار ناجا به ظرفیت ایمان و تقوای انقلابی آن است، با بالا بردن درجه مشکلی حل نمیشود
  • فرامرز ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 1
    یه شب باید بی‌خوابی بکشه،مراقب شهر و روستا و جاده ها و مرز باشه تا بفهمه چه خبره ،از شکم سیری که نباید حرف زد،تو کشور فقط پلیسه که کار میکنه مابقی نتایج کارشون رو مردم میبینند پلیس جمعشون میکنه
  • رسول IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    1 1
    اگه جان بر کفان ناجا نباشن هیچ کس نمیتونه اینجور در امنیت و آسایش باشه این بزرگمردان جانانه در برابر تمام استکبار ایستاده‌اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس