کد خبر 1403294
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
عادل آذر درگذشت

عادل آذر، مشاور رئیس جمهور و رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور در بیمارستان خاتم‌الانبیا درگذشت.

به گزارش مشرق، عادل آذر، رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور و مرکز آمار ایران، در بیمارستان خاتم‌الانبیا درگذشت.

پیگیری ها بیانگر این است که عادل آذر تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفته بود که دچار ایست قلبی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سال گذشته با صدور حکمی، « عادل آذر» را به سمت مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منصوب کرده بود.

عادل آذر دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای مدیریت از دانشگاه تهران بود. وی همچنین عضو گروه مدیریت سیستم‌ها در دانشگاه امام صادق (ع) و و استاد دانشگاه تربیت مدرس بود.

وی چندین دوره به عنوان استاد نمونه دانشگاه تربیت مدرس، استاد راهنمای برگزیده کشور، پژوهشگر برتر در دانشگاه تربیت مدرس انتخاب شد. آذر در سال ۱۳۸۶ از آکادمی ملی نخبگان دیپلم افتخار دریافت کرد و در اولین نمایشگاه آثار علمی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به عنوان مؤلف برگزیده انتخاب شد. علاوه بر این، وی رتبه دوم دانشمندان پرتألیف ایران در حوزه علوم انسانی را توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال ۱۳۹۲ کسب کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن علوم مدیریت ایران در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴، رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت صنعتی ایران، سردبیر مجله پژوهش‌های مدیریت در ایران، سردبیر مجله پژوهش‌های نوین در تصمیم گیری، دبیر علمی کنگره بین‌المللی بودجه‌ریزی عملیاتی و دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی ایران نیز از جمله سوابق علمی آذر است.

آذر در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده دهلران در مجلس حضور داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ هم ریاست مرکز آمار ایران را بر عهده داشت.

وی از ۳۰ تیر ۱۳۹۵ تا یک مرداد ۱۳۹۹ رئیس دیوان محاسبات کشور بود؛ جایی که مسئولیت حساب کشی از بودجه دولت را دارد.

گذری به اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر علت انتخاب عادل آذر برای تکیه بر صندلی ریاست دیوان محاسبات کشور نشان می‌دهد که آنان رویکرد و اقدامات تخصصی و ضد فساد «عادل آذر»، سلامت و پاکدستی وی، جناحی عمل نکردن، دارای تجربه کافی بودن، داشتن روحیه مبارزه با فساد، طرفدار شفافیت بودن و دارا بودن سوابق علمی و عملی را دلایل کافی برای این انتخاب عنوان کردند.

شهریور ۱۴۰۰ بود که حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با صدور حکمی، «عادل آذر» را به سمت مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی منصوب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    39 10
    باسلام /روح این دانشمند شاد- خداوند رحمت کند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      18 11
      به گفته کادر یکی از بیمارستانهای قلب کشور از زمانی که واکسیناسیون کرونا انجام شده تعداد بیمارین قلبی عروقی نیز افزایش یافته است
    • تک سوتر DE ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      8 2
      خدا رحمتش کنه
    • GB ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      5 2
      دانشمند که نبود ولی خدا یه صبری به خانوادش بده حکمتی بوده عمرا داره کم میشه
    • محمدایوب IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      14 8
      توکه به گفته کادر یک بیمارستان استناد میکنی. اتفاقا یک دربان بیمارستان می‌گفت اززمانی که واکسن کرونا تزریق شده فهم وشعور یک عده کم بود محو شد آخه آدم این همه متخصص داریم تو کشور که دائم در رسانه ملی درباره واکسن کرونا اطلاع رسانی میکنن اگر بود حتما میگفتن نیازی نبود یک کادر به تو زنگ بزنه
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      8 1
      آدم خوبی بود ظاهراً اما حیف که آبروشو پای روحانی حروم کرد
  • سعید IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    30 11
    خلاصه کردن شخصیت علمی ایشون به پست های دولتی خیانت به توانمندی علمی ایشان است. ایشان پژوهشگری عالی، استاد تمام مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرس، با بیش از 4000 هزار استناد به مقالاتشون بودن و از متخصصین پژوهش عملیاتی،تحقیق در عملیات،هوش مصنوعی و علم مدیریت فازی بودند. شاگردان بسیاری از این بزرگمرد امروز در دانشگاههای روزانه در حال تدریس و خدمت به جامعه هستند. شخصیت اصیل علمی رو از دست دادیم و شایسته است که مدارج علمی ایشان برجسته شود.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      23 10
      فرمايش شما صحيح!!! اما مردم ايشان را با پست هايشان ميشناسند!! بيشتر عمر ايشان مسئوليت داشتند و قطعا بايد اينگونه معرفي شوند!! خدايش بيامرزد اما چطور ميشود هم مسئوليت دولتي مهم داشت و هم اينقدر كار تحقيقاتي و مطالعاتي كرد !!!!!؟؟؟
    • سعید IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 5
      شاید شما ایشان را نمیشناختید. وگرنه چهره ی علمی ایشان انقدر بر پستهای سازمانی غلبه داشت که اتفاقا مردم ایشان را بیشتر یک چهره ی علمی میبینند تا مدیر اجرایی. کافی هست به پستهای درگذشت ایشان در شبکه های اجتماعی مراجعه و نظرات مردم رو مطالعه کنید. طراح سوالات کنکور بودن تا مقطع دکتری تخصصی و خیلی از دانشجوها در شاخه های مختلف کتابهای ایشان را خوانده اند. adel azar رو در google scholar سرچ کنید تا مقالات ایشان را ببینید.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      14 4
      نماینده مجلس رییس مرکز آمار ایران رییس دیوان محاسبات!!!!!!! هر کدام از این مسئولیتها بسیار زمان بر و حساس است!!!! البته احتمالا ایشان تردستی میکرده اند که در کنار این همه مشغله ۴۰۰۰ مقاله هم تولید کرده اند!!!!!
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      11 13
      لطفا پنج مورد از کارهایی که به نفع مردم انجام داده است بیان کنید . البته به غیر از حقوق های نجومی و حیف و میل ها و ....
    • سعید IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      4 3
      خطاب به اون بنده ی خدایی که هنوز فرق بین 4000 استناد به مقاله و 4000 مقاله رو نمیدونه باید بگم برو یکم فهم پیدا کردی پیام کردی. سواد شما حتی در سطح یه فوق لیسانس ساده هم نیست. خطاب به اون فردی که فرمودند پنج مورد از کارها برای مردم 1-اولین کار ایشان خدمت صادقانه در پستهای حساس مربوط به رشته خودشان به مردم بود 2-تربیت نسل جدیدی از اساتید عملیاتی و پژوهشگر حوزه ی پژوهش عملیاتی برای حل عملیاتی مشکلات ملت و تصمیم گیری چند معیاره 3- انتشار نظریات دکتر لطفیعلی عسکر زاده(پایه گذار منطق فازی) توسط دکتر عادل اذر در ایران و مجامع دانشگاهی 4-کمک به بخش صنعت و تسهیل گری از طریق نظریات راهگشا 5-هرکدام از مقالات ایشان پنجره ای جدید به روی پژوهشگران ایران و بین الملل در راستای حل مشکلات مردم بود. 6- بی سواد و حسود نباشیم و قدردان افرادی باشیم ک به ملتشان خدمت کرده اند.
    • محمدایوب IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 7
      گفتی پنج مورد کارهایش را بگوید بدون حقوق نجومی تو که توقع داری بگو خودت چه کار تا حالا کرده ای برای مردم چه کاره ای بعد عینکت را پاک کن خوب ببینی این بنده خدا اسمش در حقوق نجومی نبود مرد خوبی بود خدایش رحمت کند
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 5
      لطفا بخود نگیرید . چطورش ، باید از نزدیک خدمات و درجه علمی ایشان را شناخت
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      2 2
      دعوا نکنید . دانشگاهیان مخصوصا رشته اقتصادو امارو صنایع و حسابداری ... ایشونو با کتابهاشون میشناسند . غیر دانشگاهی با پستهای شغلیش
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      9 1
      طراح سوالات كنكور !!!! عجب تخصص و هنر برجسته اي!!!!!
    • سعید IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      به نفر آخر که گفته طراح سوال کنکور با علامت تعجب چشم نابینات بقیه ش رو ندیده احتمالا :))) واقعا که حقارت از شما می باره واقعا حسادت میتونه آدم هارو به نابودی بکشه. تو زندگیت این طور نباشی
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      طاهرا بچه استان ايلام بوده اند!
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      عزيزي كه سوابق دانشگاهي را رديف كرده
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      طاهرا بچه استان ايلام بوده اند!! عزيزي كه سوابق دانشگاهي را رديف كرده !!
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      طاهرا بچه استان ايلام بوده اند!!
  • حسن IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    15 10
    خدایش بیامرزد
  • ebi IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    12 20
    ایست قلبی بر اثر زدن واکسن کرونا
    • محمدایوب IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      8 7
      فقط این از تزریق واکسن کرونا مرد؟ حتما جناب محترمتان با پزشکان آنجا ارتباط داشتی چرا التهاب ایجاد می‌کنی
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    10 7
    خدا رحمت شان کنه . برای بازماندگان محترم سلامتی و صبر و اجر آرزومندیم . حیف شد افسوس . کاش بجاش ده تا از این بدرد نخورهای ته مانده و وامانده که گهگاهی گپی برای فراموش نشدن عنوان ...
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    11 5
    خدایا به همین ماه محرم قسمت میدهم به روحانی ودارودسته اش وافساد طلبان عباشکلاتی و مجمع بفمهان این شتر درب خانه آنها هم بزودی خواهد خوابید تا شاید دست از بی شرفی واز سر این مردم بردارند
    • حاجی ازجوبشورقم IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      5 0
      خدایش رحمت کند
  • مجید IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    لطفا در نگارش متون خبری دقت فرمایید، حداقل از ویرگول، نقطه و... استفاده نمایید
    • محمدایوب IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 1
      9/45سواد داشته باشی بدون آنها هم متوجه میشی
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    7 2
    خدایش بیامرزد با گزارش‌های مستند و خوبی که ایشون در مجلس برایت میکردند خیلی از فسادها و تخلفات بودجه ای رخ داده در دولت قبل، کشف شده بود / گزارش تفریغ بودجه ۹۶ که توسط ی عادل آذر در مجلس قرائت و همزمان بطور زنده از صدا و سیما پخش شده بود خیلی ی نوبخت که رییس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل بود رو برآشفته و عصبانی کرده بود تا حدی که ی نوبخت اونرو آبروریزی برای دولت وقت میدونست و معتقد بود : « دیوان محاسبات با کارکردهایش در دهه های گذشته خیلی فاصله گرفته است.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    13 17
    آقای دکتر عادل آذر یکی از خدمت گزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی بود. خداوند او را رحمت نماید.
  • لاریجانی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    6 1
    خدا بهش رحم کند.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      17 0
      حالا بايد در محضر ديوان محاسبات الهي پاسخگوي تمام مسئوليت هايي كه داشته باشد!!!باقي عزيزان در مسند قدرت به هوش باشند!!!
  • حامد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 1
    مرحوم هر دولتی می اومد بهش خدمت می کرد و کاری با مردم نداشت.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      2 3
      پس اعتراف میکنی که حزبی و گروهی نبوده. همین نشون میده خدمتش برا مردم بوده نه دولتها
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    7 1
    میعاد صالحی، مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشور در ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ادعاهایی را علیه عادل آذر مطرح کرد؛ او در مصاحبه‌ای گفته‌است: «رئیس دیوان محاسبات از من خواست مدیر متخلف زیر مجموعه‌ام را برکنار نکنم، به حرفش گوش ندادم» و او «زمینه برکناری‌ام از صندوق را فراهم کرد». او همچنین در همین رابطه از دستگاه قضایی خواست به سوء استفاده‌های انجام شده توسط عادل آذر در دیوان محاسبات ورود و به این مهم رسیدگی کند.[۱۰][۱۱] دیوان محاسبات کشور اظهارات صالحی را تکذیب کرده و مدعی شده‌است که این اظهارات پیش از انتخاب رئیس کل جدید دیوان محاسبات، جهت «شبهه‌افکنی در مسیر صحیح و قانونی انتخاب رئیس کل سازمان» و با «اغراض سیاسی» بیان شده‌اند.
    • احمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      5 6
      شماهم منبعت ویکی پدیا هست عادل آذر رو تو دولت روحانی کنار گذاشتن چون دست نجومی بگیران دولتی را رو کرد.
    • حامد IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      ماشالا اینهمه قاضی تو مملکته نمیدونستیم
  • بایرام IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 2
    خدا رحمتش کنه.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 6
    از صمیم دل تسلیت
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 5
    سنی نداشت خدا رحمتش کنه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 2
    خدایش بیامرزد
    • حسین IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 6
      دقیقا فقط باید گفت خدایش بیامرزد
  • بابا IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 2
    کمتر انسان درستکاری میتواند به جایگاههای بزرگ برسد.
  • محمد مهدی صارمی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    ایشان استاد درس آمار کاربری در مدیریت بنده در دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند. بسیار انسان با سواد و با مرام و سلامتی بودند . خداوند روحش را قرین رحمت خود قراردهد.آمین
  • محمد مهدی صارمی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    ایشان استاد درس آمار کاربری در مدیریت بنده در دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند. بسیار انسان با سواد و با مرام و سلامتی بودند . خداوند روحش را قرین رحمت خود قراردهد.آمین
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    از شرافت به دوره که بدون ذکر نام پشت سر یک نفر (چه مرده و چه زنده) حرفی زده بشه. دکتر هیچوقت وقتشو برای جواب به اینجور افرادی تلف نمیکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس