نمایندگان مجلس آمریکا خواستار حمایت بایدن از حقوق ملت فلسطین شدند

۶۰ نفر از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواسته اند وضعیت اضطراری ملی آب و هوایی را اعلام کند.

به گزارش مشرق، تارنمای آمریکایی هیل افزود: نمایندگانی همچون «الکساندر اوکاسیو کورتز» از نیویورک و «اِرل بلومنائر» از ایالت اورگن نقش پیشتازی را در تهیه و ارسال نامه ای به بایدن در این زمینه ایفا کرده و از او خواسته اند از «قدرت کامل اجرایی» خود برای رسیدگی به این مساله با توجه به «دامنه و ضرورت چنین بحرانی» استفاده کند.

در نامه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به رئیس جمهوری این کشور،آمده است: اعلام وضعیت اضطراری ملی به آمریکا اجازه می دهد صنایع داخلی را بسیج کرده، تولید داخلی فناوری‌ های انرژی پاک را افزایش داده و زیرساخت‌های انرژی انعطاف‌پذیر را مستقر کند.

این نامه در حالی تهیه شده که بایدن روز چهارشنبه در سخنرانی در ماساچوست، تغییرات آب و هوایی را یک مساله «اضطراری» دانست اما از اعلام رسمی آن خودداری کرد.

بایدن در این سخنرانی پس از این که جو مانچین سناتور دموکرات مخالفت خود را با پیشنهاد  هزینه های هنگفت در زمینه آب و هوایی اعلام کرد، متعهد شد که در مورد تغییرات آب و هوایی اقدام کند. این طرح در کنگره آمریکا مسکوت مانده است. با توجه به این که سنا ۵۰-۵۰ با این طرح موافق است، همه دموکرات ها باید از این طرح به طور کامل حمایت کنند تا در صورتی که هیچ نماینده جمهوری خواهی از آن حمایت نکند، این طرح ادامه یابد.

نمایندگان مجلس آمریکا همچنین در نامه خود آورده اند: بایدن باید حمایت خود را از قانون ملی وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام کند. این قانون به اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی نیاز دارد و واکنش های دولت فدرال به تغییرات آب و هوایی را تشریح می کند.

آنها در این نامه تاکید کرده اند: ما به ابزارهایی برای تقویت صنعت انرژی تجدیدشدنی در آمریکا ، ایجاد میلیون ها فرصت شغلی با کیفیت و احیای اقتصادی در دوران پسا همه گیری نیاز داریم.  

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن‌پست پیشتر به نقل از سه منبع آگاه گزارش داده بود که رییس جمهوری آمریکا در نظر دارد به زودی وضعیت اضطراری آب و هوا اعلام کند.

اعلام این وضعیت بخشی از تلاش بایدن برای نجات برنامه محیط زیستی خود پس از شکست مذاکرات در کنگره است.

جو مانچین سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیای غربی پیشتر نیز به رهبران دموکرات گفته بود که از تلاش‌های حزب خود برای پیشبرد بسته اقتصادی گسترده که شامل میلیاردها دلار برای رسیدگی به گرمای زمین می‌شود، حمایت نمی‌کند. 

اگر وضعیت اضطراری اعلام شود، می‌تواند راه نجاتی برای دولت بایدن در راستای کاهش انتشار کربن باشد. دو فرد آگاه نیز اعلام کرده اند که انتظار می‌رود رییس جمهوری آمریکا مجموعه‌ای از اقدام‌ها را با هدف توقف انتشار گازهای گرمازا انجام دهد.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که برخی ایالت های آمریکا با گرمای بی سابقه ای مواجه شده اند. این گرما فقط مختص آمریکا نمی شود و در مناطق مختلف جهان از جمله در اروپا، دولتمردان با چالش چگونگی مواجهه با موج بی سابقه گرما مواجه اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس