برآبادی: متاسفانه ادبیات کهن برای مخاطب امروز قابل استفاده نیست/ اسماعیلی: ماموریت مجموعه کتابشهر تسهیل دسترسی مردم به کتاب است

فروشگاه زنجیره‌ای کتاب و محصولات فرهنگی کتابشهر ایران در ایلام با رونمایی از کتاب «عجایب نامه» افتتاح شد.

 به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه فروشگاه «کتابشهر ایلام» با حضور «محمود برآبادی» نویسنده کتاب «عجایب نامه» و علی اسماعیلی مدیرعامل کتابشهر ایران برگزار شد.

محمود برآبادی در مراسم افتتاحیه کتابشهر ایلام گفت: کتاب نسبت به سایر محتواها بسیار سالم‌تر است، اما ممکن است به‌علت جذابیت‌های مختلفی که امروزه محتواهای دیگر دارند، شانس کمتری برای انتخاب از طرف مردم داشته باشد.

نویسنده کتاب «عجایب نامه» افزود: با توجه به نظارتی که از طرف ناشر، وزارت ارشاد و مجموعه کتابشهر بر محتوای کتاب می‌شود والدین می‌توانند با خیال آسوده در این فروشگاه‌ها سبد مطالعه فرزندان خود را تامین کنند.

برآبادی درباره اثر جدیدش گفت: «عجایب نامه» اثر «محمدابن محمود همدانی» است که در قرن ششم هجری نوشته شده و شامل ششصد صفحه است و طی قرن‌های متمادی بازنویسی نشده بود. این مجموعه که ویژه مخاطب کودک و نوجوان بازنویسی شده است شامل 22 داستان و ۱۲۰ صفحه است.

برآبادی نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان در پایان گفت: متاسفانه علیرغم این‌که ادبیات کهن دوران مختلف سرشار از قصه‌ها و مضامین شیرین است، اما برای مخاطبان امروزی قابل استفاده نیست و باید با حفظ هسته اصلی، بازنویسی شود. به‌طوری‌که تمامیت اثر و سبک متن دست نخورده باقی بماند و با پیراستن برخی فرعیات و فصل‌بندی، پاراگراف‌بندی و تدوین مجدد، متن به صورتی در بیاید که برای عموم خوانندگان مفید و قابل استفاده باشد.

علی اسماعیلی مدیرعامل مجموعه کتابشهر ایران در افتتاحیه «کتابشهر ایلام» گفت: ماموریت مجموعه کتابشهر تسهیل دسترسی مردم به مراکز توزیع کتاب است و در این مسیر از جوانان علاقه‌مند به کتاب برای راه‌اندازی فروشگاه حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ایلام شاهد افتتاح پانزدهمین شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب و محصولات فرهنگی است. اسماعیلی در پایان گفت: از برگزاری برنامه‌های ترویجی و رویدادهای فرهنگی در شعب حمایت می‌کنیم.

در پایان مراسم افتتاحیه، رونمایی و جشن امضای کتاب «عجایب‌نامه» برگزار شد. این کتاب توسط مجموعه کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر (مهرک) در ۱۲۰ صفحه به چاپ رسیده است.

«کتابشهر ایلام» در خیابان آیت الله حیدری، بالاتر از مخابرات، نبش کوچه نادری واقع شده است و به عنوان اولین فروشگاه تخصصی کودک و نوجوان استان، علاوه‌بر عرضه بیش از ۸۰۰۰ عنوان کتاب، نوشت‌افزار و هدایای فرهنگی را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس