کد خبر 1396081
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
استقلالِ ساپینتو همه را غافلگیر می‌کند/ زمان از دست رفت ولی هنوز هم مدعی هستیم

پیشکسوت استقلال مطمئن است استقلال در فصل جدید دوباره مدعی خواهد بود و با فوتبال تهاجمی همه را غافلگیر می‌کند.

به گزارش مشرق، ابراهیم تقی‌پور، بازیکن اسبق استقلال نسبت به فوتبال تهاجمی استقلال در فصل پیش‌رو پیش‌بینی‌های جالبی داشت. صحبت‌های بازیکن سابق استقلال را در ادامه می‌خوانید:

مربیان پرتغالی بالاخره به ایران برگشتند. نظرتان درباره شرایط استقلال چیست؟

کاش همه این اتفاقات یک هفته زودتر می‌افتادند. کاش ساپینتو یک هفته پیش که به تهران آمده بود، اصلاً برنمی‌گشت و همان زمان کارها را در دست می‌گرفت. یک مقدار زمان از دست رفته که البته قابل جبران است و می‌توان همه چیز را دوباره روبه‌راه کرد.

به نظر شما استقلال امروز با استقلال آخرین بازی این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان چه تفاوتی کرده است؟

صددرصد تفاوت‌های زیادی دارد. چند بازیکن خوب این تیم رفتند و یک تعداد بازیکن جوان و تازه‌وارد هم به این تیم آمده‌اند که نیاز است آنها با هم هماهنگ شوند ولی به طور کلی نباید اینقدر زمان صرف این کارها می‌شد.

ولی هیچ‌کس حاضر نبود هدایت استقلال را به دست بگیرد.

بله قبول دارم. سرمربیگری تیمی که با آمار عجیب و غریب قهرمان شده، کار هرکسی نیست ولی تعجب می‌کنم از مربی مثل جواد نکونام که در لالیگا روبه‌روی بزرگترین ستاره‌های فوتبال دنیا بازی کرده. او چطور از قبول سرمربیگری استقلال انصراف داد؟ همیشه فکر می‌کردم نکونام شجاعت خاصی دارد که می‌تواند به همین خاطر در فوتبال پیشرفت کند. اصلاً انتظار نداشتم به جای فرهاد مجیدی نیاید. فکر می‌کنم یکی از اشتباهات مهمی که نکونام در ارتباط با پیشرفتش انجام داد، همین بود.

اما قبول دارید مردم خیلی او را ترسانده بودند؟

مردم همیشه حرف‌های خودشان را می‌زنند. هیچ وقت نمی‌توان جلوی حرف زدن مردم را گرفت. وقتی اسم ساپینتو مطرح شد هم خیلی از استقلالی‌ها با اشاره به سقوط تیم‌های او در سال‌های گذشته او را مربی خوبی نمی‌دانستند اما چند روز گذشت و به این مسئله عادت کردند. البته این مسائل گذشته و دیگر حرف زدن درباره جواد نکونام فایده‌ای ندارد ولی به طور کلی مربی وقتی می‌تواند در کارش موفق باشد که شجاعت داشته باشد. چه کسی فکر می‌کرد آنچلوتی در این شرایط سنی برگردد و دوباره در رئال‌مادرید این افتخارات را به دست بیاورد؟! اگر دو سال پیش از کسی درباره آنچلوتی در تیم رئال‌مادرید سؤال می‌کردید، می‌گفتند او دیگر تمام شده و به درد باشگاه‌هایی مثل رئال‌مادرید و لالیگا اسپانیا نمی‌خورد اما او ریسک کرد و دل و جرأتش را این‌گونه نشان داد.

حالا فکر می‌کنید استقلال بتواند به موقع خودش را برای لیگ آماده کند؟

همه اینها بستگی به همراهی باشگاه با کادر فنی جدید دارد. شنیدم مربی پرتغالی استقلال چند دستیار هموطنش را همراهش آورده که این خیلی خوب است. آنها قطعاً با هم کار کرده‌اند و به زیر و بم کار یکدیگر آشنایی کامل دارند. این خیلی خوب است که هر مربی با نفرات کنار دستی‌اش هماهنگ باشد. فقط لازم است یک هفته تا ۱۰ روز بازیکنان هم با سبک کار این تیم فنی آشنایی پیدا کنند تا همه چیز دوباره روبه‌راه شود. من مطمئنم استقلال در فصل جدید دوباره مدعی خواهد بود و با فوتبال تهاجمی همه را غافلگیر می‌کند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    وای غافلگیر نشیم. گفته میخواد پوکر کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس