کد خبر 1395836
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
دونتسک

مقام های اوکراینی از حمله گسترده روسیه به استان دونتسک خبرداده و آتش توپخانه در این منطقه را بسیار سنگین توصیف کردند.

به گزارش مشرق، «سرهی گایدای» استاندار لوهانسک در گفت‌وگو با تلویزیون اوکراین اعلام کرد که نظامیان روس در مرز استان لوهانسک تلاش می کنند با عبور از رود «سیورسکی دونتس»، وارد استان دونباس شوند.

وی از وارد آمدن تلفات سنگین به ارتش روسیه در این منطقه خبر داد و گفت: بیمارستان‌ها و سردخانه‌های منطقه پر از نظامیان روس هستند زیرا ارتش روسیه زخمی‌ها را با خود نمی برند.

این مقام اوکراینی تصریح کرد: برخی از گردان‌های ارتش روسیه به منطقه مرزی لوهانسک و دونتسک منتقل شده‌اند تا به تعداد مورد نیاز برای حمله فراگیر برسند.

بیشتر بخوانید:

هشدار ژنرال روسی درباره توطئه اوکراین

گایدای گفت: توپخانه ارتش روسیه در هر دو استان لوهانسک و دونتسک در حال گلوله‌باران منطقه است.

«پاولو کریلنکو» فرماندار دونتسک نیز اعلام کرد: شب گذشته، توپخانه سنگین روسیه اسلاویانسک و کراماتورسک در حومه آن را زیر آتش سنگین توپخانه گرفته بود.

وی گفت: گلوله‌باران شدید و آتش توپخانه سنگین است و هیچ منطقه امنی در منطقه دونتسک وجود ندارد.

استان صنعتی دونباس در شرق اوکراین شامل دو منطقه دونتسک و لوهانسک است که بخش مهمی از جمعیت آن، روس‌تبار هستند. مسکو روز گذشته از تسلط کامل بر منطقه لوهانسک خبر داده بود.

بعد از تسلط روسیه بر لیسیچانسک، آخرین سنگر نظامیان اوکراینی در استان لوهانسک، مقام های اوکراینی، اسلاویانسک و کراماتورسک در استان دونتسک را هدف بعدی ارتش روسیه پیش بینی کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 5
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 7
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • مقدس IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 1
    دلقكنسكى ديگه كلاس تعطيل اين تئاتر خونين كه چند ماه راه انداختى ديگه تماشاچى نداره بساطت رو جمع كن بدو نزد دوستان تبهكارت مثل جانسون و مكرون والا عين يك سك ولگرد بزودى نفله خواهى شد .
  • Shahin IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 1
    سلام.عالیه همینطورباآتش نگین وسنگیترکل اوکراینوازشرق به غرب تصرف کنه روسیه دیگه جایی نزاره اوکراینیهاباشن چون بازحمله میکن همه اوکراین یکدفعه بگیره.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    یه عده دیگه که جنایت امریکا رو مشروع میدونن ایران شده لانه اجنبی پرستا
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند این شهرها با ادامه محاصره خودبخود سقوط خواهد کرد
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    مرگ بر پوتین جنایتکار
  • یوسف IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    روسیه حملات توپخانه ای شدید کرده طبق گفته مسولان اکراین. ..بیمارستانها پر. اجساد روسی. .چه دلقک های هستن مثل ریس جمهور. وارباب های. غربی وامریکای شون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس