کد خبر 1395814
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
آتش سوزی

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده بارانداز نگهداری پالت چوبی در آزادگان خبر داد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰۲:۰۱ بامداد روز جاری، ۱۵ تیرماه، یک مورد آتش سوزی در یک بارانداز که مرکز نگهداری پالت‌های چوبی بود واقع در بزرگراه آزادگان، خیابان غفاری، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه با توجه به وسعتی که از آتش سوزی اعلام شده بود چهار ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: این منطقه خارج از حوزه استحفاظی آتش نشانی تهران است اما طبق روال سال‌های گذشته همیشه آتش سوزی‌های این منطقه را آتش نشانی تهران پوشش می‌دهد که مربوط به بخشداری و حوزه‌های مربوط به همان ناحیه است. شهرک‌های صنعتی و انبارهای زیادی در آن محل وجود دارد اما هر چند وقت یکبار آتش سوزی‌های کوچک و بزرگی در این محل رخ می‌دهد که ظاهرا نشان می‌دهد نظارتی بر نوع کار و فعالیت این مشاغل وجود ندارد. آتش سوزی‌هایی که رخ می‌دهد بعضاً هزینه‌های زیادی را نیز به بار می‌آورد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه آتش نشانان پس از رسیدن به محل عملیات را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: محل حادثه باراندازی به وسعت بیش از ۵ هزار متر مربع بود که مقدار زیادی پالت‌های چوبی که در برخی محدوده‌ها تا ارتفاع شش یا هفت متر روی یکدیگر چیده شده بودند نیز وجود داشت. یک یا دو کانکس که محل استراحت کارگران بود نیز در محل دیده می‌شد.

ملکی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰متر از این پالت‌ها که کاملا به یکدیگر پیوسته بودند و فاصله کمی داشتند شعله‌ور شده بودند، تصریح کرد: زمانی که فاصله مناسب بین پالت‌ها وجود نداشته باشد آتش به سرعت گسترش پیدا می‌کند. این حریق نیز به سرعت در حال گسترش بود که آتش نشانان از چند طرف عملیات خود را آغاز کرده و حریق را تحت کنترل درآوردند. عوامل آتش نشانی چهاردانگه نیز در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت و با جداسازی سریعی که در همان دقایق اولیه صورت گرفت حریق محاصره و از سرایت به بخش‌های دیگر و سایر انبارها جلوگیری شد. درساعت ۰۳:۲۱ عملیات آتش نشانان تهران به پایان رسید و برای ایمن‌سازی و لکه گیری محل، عملیات به آتش نشانان چهاردانگه تحویل داده شد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس