تونس

وزارت دفاع تونس از انعقاد قراردادی جدید با یک شرکت آمریکایی در راستای نوسازی ناوگان هوایی ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تونس امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای از انعقاد قراردادی جدید با یک شرکت آمریکایی در راستای نوسازی ناوگان هوایی ارتش این کشور خبر داد.

وزارت دفاع تونس در این بیانیه اعلام کرده است که شرکت آمریکایی «تکسترون ایر دیفنس» قراردادی را به امضا رسانده است که بر مبنای آن ۸ فروند هواپیمای آموزشی نظامی تحویل ارتش تونس داده می‌شود

بر این اساس، این هواپیماهای آموزشی همراه با دیگر تجهیزات اساسی از جمله سامانه‌های شبیه سازی پروازی تحویل ارتش تونس داده می‌شود. این هواپیما ها از مدل T-6C TEXAN II هستند.

تونس هشت فروند هواپیمای آموزشی نظامی از آمریکا خریداری کرد

وزارت دفاع تونس در این بیانیه تاکید کرده است که این قرارداد در چارچوب همکاری‌های تونس با طرف آمریکایی برای تجدید ناوگان هواپیماهای آموزشی متعلق به ارتش این کشور انجام شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که این هواپیماهای جدید جایگزین هواپیماهای آموزشی پایه و پیشرفته خواهند شد و ب از آنها در راستای آموزش خلبانان و تکنسین‌های هواپیما استفاده خواهد شد.

گفتنی است دولت آمریکا در سالهای اخیر تلاش کرده با تقویت روابط نظامی با کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، آنها را وارد ائتلاف‌های نظامی علیه کشورهای متخاصم خود کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 3
    گویا در سفر سرلشکر باقری به روسیه قرارداد خرید چندین فروند آواکس به امضا رسیده ولی به علت جنگ اوکراین واستفاده روسیه از آواکسها برای بمباران شدید اوکراین هنوز از تحویل آواکسها به ایران خود داری شده احتمالا بعد از جنگ حتما شاهد پرواز آواکسها در آسمان ایران ویحتمل حمله به خاک دشمن فرضی اسراییل رو شاهد باشیم آواکس آواکس آواکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس