نمی‌خواهیم زنگ تفریح حریفان در جام‌جهانی باشیم

ملی‌پوش هندبال کشورمان گفت: بدون شک در جام‌جهانی می‌جنگیم، چون دوست نداریم که زنگ تفریح حریفان شویم.

به گزارش مشرق، احسان ابویی در گفت‌وگویی درخصوص شرایط تیم ملی هندبال کشورمان و مشخص شدن حریفان تیم ملی در رقابت‌های جام‌جهانی و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: در جام جهانی گروه سختی داریم. شاید برخی‌ها معتقد باشند که کارمان آسان است و می‌توانیم به راحتی صعود کنیم، اما باید واقع‌بین باشیم. سطح تیم‌هایی همچون اسپانیا، شیلی و مونته‌نگرو مشخص است، اما ورزش را هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد. بدون شک تمام تیم‌ها برای حضور در مسابقات مهمی همچون جام‌جهانی با تمام توان وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: تیم ایران برای نخستین بار سال ۲۰۱۵ توانست به جام جهانی برود و حالا قرار است دومین حضور خود را تجربه کند. تیم ملی در دوره گذشته هم عملکرد خوب و قابل دفاعی داشت و برای حریفان یک سورپرایز محسوب می‌شد، اما من اعتقاد دارم که امسال شرایط متفاوت است، چراکه هندبال ایران لژیونرهای زیادی در سال‌های اخیر داشته که آنها به خوبی توانسته‌اند نام ایران را بر سر زبان‌ها بیاندازند.

ملی‌پوش هندبال کشورمان خاطرنشان کرد: در مسیر آماده‌سازی جام‌جهانی رقابت‌های کشورهای اسلامی را هم داریم که باید به خوبی از این فرصت استفاده کنیم. ما نمی‌خواهیم زنگ تفریح حریفان در جام‌جهانی باشیم و باید بجنگیم تا هر طور که می‌توانیم از آبروی ایران دفاع کنیم.

می‌جنگیم، چون نمی‌خواهیم زنگ تفریح باشیم/ باید تن‌مان به تن بازیکنان بزرگ بخورد

ابویی درخصوص شرایط کاری وسلین وویوویچ، سرمربی جدید تیم ملی هندبال کشورمان، تصریح کرد: پیش از این تنها یک اردو برگزار کرده بودیم و از امروز قرار است دومین اردوی خود را استارت بزنیم. در مرحله اول بسیار از رفتار و سبک کاری وسلین خوشم آمد. او نشان داد که بدون شناخت و فقط برای گرفتن پول به ایران نیامده است. میزان شناخت او از هندبال و بازیکنان ایران خوب بود و قطعاً تاحالا بیشتر هم شده است.

وی افزود: پیش از این ما با مانوئل کار کردیم که او هم سبک کاری خودش را داشت؛ او بیشتر در بحث‌های آنالیزی و روانشناسی تخصص داشت، اما موضوعی که درمورد سرمربی جدید تیم ملی می‌توان گفت این است که او سال‌ها در بهترین تیم‌های جهان بازی کرده و عناوین متعددی کسب کرده است. وسلین تفکرات خاصی دارد و این موضوع را از نوع تمریناتش هم می‌توان به راحتی متوجه شد.

کاپیتان تیم ملی هندبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به دنبال کسب مدال است یا صرفاً به چشم بازی‌های دوستانه به این پیکارها نگاه خواهد کرد، اظهار داشت: فکر می‌کنم هدفگذاری کسب مدال باشد؛ ضمن اینکه به هر حال هر بازی هم می تواند تجربه بسیار خوبی برای ما باشد. شرایط‌مان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی خوب است و در گروه خوبی قرار داریم. فکر نمی‌کنم وسلین از آن مربیانی باشد که یک تورنمنت را فدای تورنمنت دیگری کند. احساس می‌کنم او علاقه دارد تا در تمام مسابقات برنده باشد و بهترین نتایج را کسب کند.

ابویی با بیان اینکه مهمترین نیاز تیم ملی در مسیر آماده‌سازی برگزاری بازی‌های دوستانه است، خاطرنشان کرد: هرچقدر هم بازی دوستانه داشته باشیم بازهم کم است. ملی‌پوشانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند در طول فصل نهایتاً ۲۰ بازی انجام می‌دهند و پس از آن نهایتا یک یا دو اردوی تدارکاتی هم داشته باشند درمجموع سالی ۳۰ بازی هم انجام نمی‌دهند و این عدد بسیار کم است. در مقابل تیم‌هایی همچون قطر را در نظر بگیرد که ۳ کاپ در کشورش برگزار می‌کند، سپس به مسابقات خلیج کاپ می‌روند و پس از آن چندین اردوی اروپایی برگزار می‌کنند.

می‌جنگیم، چون نمی‌خواهیم زنگ تفریح باشیم/ باید تن‌مان به تن بازیکنان بزرگ بخورد

وی ادامه داد: سطح و سبک هندبال ایران به اروپا نزدیک است و مسئولان باید کمک کنند تا بتوانیم چندین اردوی تدارکاتی داشته باشیم. فارغ از هر نتیجه‌ای که در مسابقات دوستانه برگزار می‌شود ما نیاز داریم تا تن‌مان به تن بازیکنان بزرگ دنیا بخورد تا در میدان جهانی شوکه نشویم؛ البته شرایط اقتصادی را هم درک می‌کنیم و به همین دلیل از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست می‌کنیم که بیشتر به هندبال توجه کنند.

کاپیتان تیم ملی هندبال کشورمان گفت: ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و برای نشان دادن توانایی واقعی خود نیازمند حمایت هستیم. اگر مسئولان به ما توجه کنند، ما هم قول می‌دهیم که آبروداری کرده و پرچم کشورمان را بالا ببریم. هندبال سال بسیار خوبی را سپری کرد و تقریباً در تمام رده‌ها توانست موفقیت کسب کند، امیدوارم همه کمک کنند تا این شرایط حفظ شود و تداوم داشته باشد.

پس از گروه‌بندی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه تیم ملی مردان ایران با تیم‌های ملی ترکیه میزبان و آذربایجان همگروه شد.

همچنین مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۳ در سالن شهر ورشو و با حضور رئیس فدراسیون بین‌المللی هندبال برگزار شد و تیم ملی ایران با هدایت وسلین وویوویچ در گروه A با تیم‌های ملی اسپانیا، شیلی و مونته‌نگرو همگروه شد. بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان مردان از ۱۲ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۲ دی تا  ۹ بهمن ۱۴۰۱) به میزبانی مشترک لهستان و سوئد در ۹ سالن (۴ سالن در لهستان ۵ پنج سالن در سوئد) برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس