کد خبر 1394653
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
۶۵۰۰ زلزله‌زده هرمزگانی اسکان اضطراری داده شدند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از اسکان اضطراری بیش از ۶۵۰۰ نفر در مناطق زلزله زده استان هرمزگان خبر داد و گفت: ۱۵۱۷ خانوار در محل های تعیین شده اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش مشرق، با اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی در خصوص اقدامات هلال‌احمر در زمین لرزه هرمزگان گفت: اعزام تیم های ارزیاب از شهرستان های بندر لنگه و بندرعباس جهت ارزیابی، فراخوان اعضای سامانه مدیریت پاسخگویی اضطراری سازمان و استان هرمزگان و استان های معین، تشکیل جلسه پاسخ اضطراری به حوادث و سوانح در محل EOC سازمان امداد و نجات و استان های هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر و اعلام آماده باش کامل به استان های هرمزگان، کرمان، فارس، سیستان بلوچستان و بوشهر از جمله نخستین اقداماتی بود که پس از وقوع زمین لرزه انجام شد.

وی افزود: برقراری ارتباط بی سیم با مناطق آسیب دیده به علت قطعی تلفن همراه، برقراری ارتباط با مسئولین محلی و خانه های هلال در نقاط روستایی توسط جمعیت هلال احمر، فراخوان مسئولین خانه های هلال جهت ارزیابی روستاها توسط جمعیت هلال احمر و هماهنگی اعزام سه فروند بالگرد برای انتقال تیم ها از جمله اقداماتی بود که در همان دقایق اولیه وقوع زمین لرزه انجام شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هماهنگی ارسال اقلام امدادی و زیستی از شعب جنوب استان فارس به مناطق آسیب دیده، اعزام ۲ تیم سگ های زنده یاب از استان فارس و ۲ تیم آنست استان هرمزگان، استقرار ۱۸ تیم عملیاتی در مناطق متاثر از زلزله، ارسال اقلام اسکان اضطراری از ستاد استان به منطقه تحت آسیب، اعزام تیم های حمایت روانی، برپایی کمپ اسکان اضطراری در ورزشگاه خلیج فارس شهرستان بندرعباس و هماهنگی ارسال اقلام امدادی از استان های معین نیز بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه انجام شد.

سلیمانی ادامه داد: در مجموع ۲۶ تیم از استان هرمزگان، ۱۱ تیم از استان فارس و دو تیم از استان بوشهر به کانون زمین لرزه اعزام شدند و همچنین تا این لحظه ۲ هزار دستگاه چادر، ۴ هزار تخته موکت، ۷۵۰۰ تخته پتو، ۲۶۲۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، یک دستگاه چادر راپ هال، ۵ هزار کیلوگرم نایلون پوششی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: ۱۵۱۷ خانوار که شامل ۶۵۴۸ نفر می شدند در محل های تعیین شده اسکان اضطراری داده شده و تمامی اقلام مورد نیاز در اختیار آنها قرار گرفته است. هلال احمر تا آخرین لحظه در کنار متاثرین از زلزله خواهد بود تا تمامی نیازهای آنها را برطرف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس