کد خبر 1394281
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
برق

بر اساس اطلاعات مستند، ۱۹۸ هزار و ۱۹۸ مشترک کشاورزی ضمن تفاهم با صنعت برق برای اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف از تعرفه برق رایگان استفاده کردند.

به گزارش مشرق، ۱۹۸ هزار و ۱۹۸ مشترک برق کشاورزی ضمن عقد تفاهم مدیریت مصرف برق با شرکت توانیر از تعرفه برق رایگان استفاده می‌کنند.

در این راستا، بر اساس جزئیات اعلام شده از سوی شرکت توانیر از ابتدای خردادماه سال ۱۴۰۱، کشاورزانی که نسبت به عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های توزیع برق منطقه خود اقدام کردند و از ساعت ۱۲ تا ۱۷ فعالیت برقی از جمله روشن بودن موتور چاه خود را متوقف کنند، در سایر ساعات شبانه‌روز می‌توانند از تعرفه برق رایگان استفاده کنند.

* کشاورزان متقاضی چگونه در طرح مدیریت مصرف برق ثبت نام کنند

‌کشاورزان متقاضی این طرح می‌توانند، با مراجعه حضوری به ادارات برق شهر خود یا مراجعه به تارنمای این ادارات نسبت به ثبت‌نام و عقد تفاهم نامه استفاده کنند.

 بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان حوزه کشاورزی، در فصل گرم، میزان تبخیر و تعرق ناشی از مصرف آب در ساعات ظهر با بالاترین حد ممکن می‌رسد و لذا توقف فعالیت‌های آبیاری در این ساعات و انتقال آن به ساعات با دمای کمتر علاوه بر رایگان کردن هزینه برق می‌تواند زمینه افزایش راندمان آبیاری و تولید محصول با ساعت آبدهی مشخص را فراهم کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس