کد خبر 1394071
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
ترامپ

نتایج یک نظرسنجی در آمریکاحاکی از عملکرد ضعیف بایدن و افت مقبولیت وی میان شرکت‌کنندگان است به گونه‌ای که این میزان کاهش مقبولیت از سال ۱۹۷۴ و دوره ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون بی‌سابقه ارزیابی شده‌است.

به گزارش مشرق، «دان دبار» تحلیلگر سیاسی آمریکا در مصاجبه با اسپوتنیک درمورد نتایج نظرسنجی‌های اخیر در مورد عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و تاثیر بحران شدید اقتصادی بر یکی از بدترین رتبه‌بندی‌های ریاست‌جمهوری ایالات متحده در تاریخ این کشور گفت‌وگو کرد.

به گفته دبار، دولت بایدن گرفتار بحران‌های بی‌وقفه در عرصه سیاست خارجی و اقتصاد شده که می‌تواند خطر سقوط اقتصاد آمریکا را در رکود به دنبال داشته باشد.

براساس نتایج یک پژوهش که به تازگی توسط شبکه خبری "فاکس نیوز" تنها چند روز پیش از جشن استقلال این کشور در تاریخ ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) منتشر شده است، با تداوم تورم در آمریکا غرور ملی فروکش کرده است.

بیشتر بخوانید:

تبعات جهانی تورم سرسام‌آور مسکن در آمریکا

این تحلیلگر سیاسی بر اساس نظرسنجی انجام شده است که از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ ژوئن (۲۰ تا۲۳ خرداد) انجام شده، درمورد چرایی وضعیت کنونی در آمریکا توضیح می‌دهد که از زمان روی کار آمدن بایدن، امنیت اقتصادی آمریکایی‌ها کاهش قابل توجهی داشته و این در واقع پدیده‌ای پرشتاب بود که در ۳ یا ۴ دهه گذشته با هر معیار عینی از جمله درآمد، ثروت، بدهی و امنیت شغلی تجلی یافته است.

به عقیده دبار، واکنش به این پدیده با انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ که دو چهره جدیدی یعنی «دونالد ترامپ» و «برنی سندرز» را به صدر جدول رساند و در نهایت ترامپ را به ریاست جمهوری رساند، جبهه جلو و محور نظام سیاسی آمریکا را نشان داد.

پس از چهار سال پر فراز و نشیب ریاست جمهوری ترامپ، بایدن در نهایت آمد و وعده اتحاد دوباره را در آمریکا داد. اما اکنون در حالیکه نزدیک به دوسال از ریاست جمهوری بایدن می گذرد، آمریکا بیش از همیشه بر سر موضوعاتی از جمله کنترل اسلحه، سقط جنین و غیره دچار دودستگی شده و وضعیت اقتصادی آن وخیم ارزیابی شده است.  

دبار با اشاره به نتایج این نظرسنجی گفت باتوجه به نگرانی اصلی شرکت کنندگان از وضعیت اقتصادی از یک سو (تورم و قیمت‌های بالاتر از ۴۱ درصد) و انحراف بایدن از موضوع تورم از سوی دیگر، جای تعجب نیست که اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی، دولت او را شکست خورده می دانند.

در نتایج نظرسنجی، عملکرد ریاست جمهوری بایدن بدترین نوع از زمان «ریچارد نیکسون» (سی و هفتمین رئیس جمهوری آمریکا که از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ در کاخ سفید حضور داشت) است که یک روز پیش از کناره گیری از سمتش اعلام شد.  

دبار در پاسخ به سوال اسپوتنیک که این امر چه پیامدهایی برای آمریکا و نفوذ جهانی آن دارد، تشریح کرد: به طور کلی، وضعیت ژئوپلیتیک عینی آمریکا از زمان تاسیس ساختار مالی بین‌المللی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در سال ۱۹۴۴ و ۱۹۴۵، در بدترین شرایط قرار دارد.

به گفته این تحلیلگر سیاسی موقعیت دلار آمریکا، که ستون فقرات سیستم اقتصادی این کشور است، برای نیمی از مردم کره زمین دیگر به حساب نمی آید. وی همچنین اقدامات اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده را دلیل بروز تنش شدید میان ناتو و روسیه و شاید چین ارزیابی کرد و آن را تهدیدی برای بقای بشریت دانست.  

دبار در پایان و در پاسخ به این پرسش که چرا دولت کنونی حتی به نگرانی حامیان حزب خود نیز واکنشی نشان نمی دهد، تصریح کرد: در حال حاضر رسانه ها تحت کنترل شدید هستند و با پول های هنگفت مهار می شوند، ضمن آنکه رسانه های اجتماعی نیز به شدت سانسور می شوند.

براساس آخرین نتایج نظرسنجی انجام گرفته توسط روزنامه "یواس‌ای‌تودی"، محبوبیت بایدن به کمترین میزان سقوط کرده و به ۳۹ درصد رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس