اسرائیل

رژیم صهیونیستی در سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه فهرستی از «گزینه‌های دیپلماتیک» برای افزایش فشار به ایران به او ارائه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه «المانیتور» به نقل از برخی منابع صهیونیستی گزارش داده مقام‌های اسرائیلی در جریان سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی فهرستی از «راهکارهای دیپلماتیک» درباره ایران به او ارائه خواهد کرد.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به پایگاه المانیتور گفت اسرائیل فهرستی از تدابیر دیپلماتیک برای افزایش فشار بر ایران و وادار کردن این کشور به دست کشیدن از برنامه هسته‌ای خود جمع‌آوری کرده است.

این مقام رژیم صهیونیستی گفت: «روش‌هایی برای جلوگیری از پروژه هسته‌ای [ایران] وجود دارند که نظامی نیستند. غرب و ایالات متحده تا کنون از همه ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی که در اختیار دارند استفاده نکرده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

مقامات امنیتی اسرائیل، برجام را بهتر از نبودن آن می‌دانند

وی در ادمه مدعی شد: «ایرانی‌ها این را می‌دانند و با توجه به وضعیتی که دارند مقاومت در برابر تدابیر جدید را سخت خواهند یافت. ما قصد داریم [به بایدن] درباره توافق هسته‌ای جدید هشدار دهیم و راهکار جایگزین مشخصی به او ارائه کنیم.»

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است که با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحاتی خود را از هر گونه نظارت بین‌المللی دور نگاه داشته است.

المانیتور نوشته موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را امری می‌داند که حتماً اتفاق خواهد افتاد. طبق ادعای این رسانه، این ارزیابی موساد منطق بسیار ساده‌ای دارد و آن این است که هیچ‌کدام از دو طرف راه جایگزین دیگری ندارند.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند، اما تا کنون بدون انجام اقدامات لازم برای عمل به این وعده عملاْ سیاست فشار حداکثری را علیه ایران ادامه داده است.

تا کنون چندین دور مذاکره در وین میان گروه 1+4 و ایران از یک طرف و آمریکا از طرف دیگر انجام شده اما آمریکا با مقصرنمایی و کارشکنی در گفت‌وگوها مانع از حصول نتیجه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    فشارحداکثری درتعامل باروسیه وچین ودورزدن تحریمها ورشددانش بومی شکست خورد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس