تصویب ۴.۴ میلیارد دلار طرح راهبردی نفتی در شورای اقتصاد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با مساعدت وزیر نفت و پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های این شرکت، سه طرح راهبردی به ارزش ۴.۴ میلیارد دلار در شورای اقتصاد تصویب شد.

به گزارش مشرق، «محسن خجسته‌مهر» با اشاره به اینکه نخستین طرح تصویب شده در جلسه چهارشنبه (هشتم تیرماه) شورای اقتصاد، طرح فاز اول توسعه میدان مشترک چنگوله به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار است، اظهار کرد: قرار است حفاری ۶ حلقه چاه توصیفی-تولیدی و ۲ حلقه چاه تعمیری-تولیدی در این میدان انجام شود.

وی افزود: یک خط لوله ۱۲۰ کیلومتری تا واحد بهره‌برداری دهلران و همچنین یک خط لوله ۳۰ کیلومتری جهت انتقال گاز این میدان به میدان آذر احداث خواهد خواهد شد. هدف از اجرای طرح توسعه میدان چنگوله رسیدن به سقف تولید ۱۵ هزاربشکه در روز است.

معاون وزیر نفت بیان کرد: سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای احیای چاه‌های کم بازده دومین مصوبه شورای اقتصاد است؛ در این طرح پیش‌بینی شده است که شرکت‌های دانش‌بنیان با پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت قرارداد امضا خواهند کرد.

خجسته‌مهر ادامه داد: مهمترین طرحی که در جلسه شورای اقتصاد تصویب شد، طرح توسعه ۱۲ میدان از میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و فاز دوم پالایشگاه فراشبند است که همزمان با  توسعه فاز دو میدان آغار و نیز احداث ایستگاه تقویت فشار سرخون و شانول با سرمایه گذاری ۳.۶ میلیارد دلار اجرا خواهد شد.

وی افزود: این ۱۲ میدان روزانه حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب به تولید گاز و حدود  ۱۰۰ هزار بشکه به تولید میعانات گازی کشور اضافه خواهند کرد،

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: طرح‌ ضربتی میادین گازی نفت مناطق مرکزی ایران از زمان انعقاد قرارداد طی مدت ۴ سال اجرا شده و زمان بازپرداخت این طرح  نیز ۷ ساله خواهد بود.

وی در پایان افزود: با توجه به نیاز کشور به ‌تولید گاز و عدم تراز مثبت عرضه و تقاضای گاز این طرح جزء طرح‌های راهبردی کشور است که شرکت ملی نفت ایران توانست در شورای اقتصاد به تصویب برساند

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس