رایزنی گوترش با لاوروف درباره ورود غلات و کود شیمیایی به بازارهای جهانی

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان امروز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره ورود غلات و کود شیمیایی اوکراین و نیز مسکو به بازارهای جهانی گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، استفان دوجاریک روز چهارشنبه به وقت محلی در خصوص گفتگوی تلفنی گووترش با لاوروف به خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل امروز صبح با وزیرخارجه روسیه گفتگو کرد. آنها در مورد وضعیت اوکراین از جمله ورود دوباره غلات اوکراین و کود شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی گفتگو کردند.

دوجاریک همچنین در مورد تصمیم مقامات محلی خرسون در اوکراین جهت برگزاری رفراندوم در این منطقه و پیوستن به روسیه گفت که موضع سازمان ملل بر اساس بیانیه های مجمع عمومی مشخص است و از یکپارچگی ارضی اوکراین حمایت می کند.

سخنگوی سازمان ملل در خصوص مفهوم جدید ناتو در  خصوص روسیه و اینکه این ائتلاف  برای نخستین بار روسیه را یک همکار معرفی نمی کند بلکه آن را یک تهدید می داند، گفت که نمی توانم درباره ناتو صحبت کنم  اما دبیرکل سازمان ملل تمام تلاش خود را برای کاهش تنش‌ها در جهان انجام می دهد.

دوجاریک در پاسخ به سوالی درباره افزایش تنش‌های مذهبی در هند نیز گفت: خواهان احترام به همه مذاهب هستیم و می خواهیم اطمینان یابیم که مردم از جوامع و مذهب مختلف در کنار یکدیگر با صلح زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    شده سخنگوی امریکا همین امریکا بدبختشان کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس