کرونا

در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد ۱۴۱ هزار و ۳۸۶ نفر ماند.

به گزارش مشرق، از دیروز تا امروز ۸ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۹۷ نفر رسید. تا کنون ۷ میلیون ۶۲ هزار و ۴۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۱۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۹۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۲۶۸ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۴۳ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۸۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۶۹۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۸ هزار و ۲۸۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده های مختلف انتظامی، بسیج نیروهای جهادی و غیره مساجد، مراکز، استادیوم ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و ما رکورد جهانی داریم که نشان دهنده قدرت است.

وی افزود: با استفاده از نوع واکسن نو ترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدایوب IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 0
    الان آن سلبریتی های وطن فروش که خودرا میکشتند تت واکسن بخرید لب مرز ارمنستان رفته بودند واکسن گدایی حرام خواران جیره خور اجنبی کجا هستید
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 1
    خدا را کرور کرور شکر و حمد و ثنا که از بحران عبور کردیم و به این روزهای آرام رسیدیم خداوند لعنت کند سلبریتی هایی را که در آن روزها آتش بیار معرکه بودند و به نظام حمله می کردند ولی حالا سکوت کرده و تشکر نمی کنند
  • DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    .. فردی از بستگان که مرتب واکسن زده نه فقط کرونا گرفت و در بیمارستان بستری شد ، درحال حاضر هم مجبور است در 55 سالگی با واکر راه برود ..
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 1
      سلام از کجا بدونیم راست میگی؟؟ آخه میدونی اینجا فضای مجازیه
    • DE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      چه دلیلی دارد که دروغ بگویم ؟؟ نام این شخص را که در ایران زندگی میکند نمی توانم فاش بکنم اما بینوا باوجود تزریق واکسن ، کرونای شدید گرفت و مدتیست به دلیل گرفتگی و ضعف شدید عضلات پا قادر به راه رفتن ( بدون کمک واکر ) نیست ..برای همیشه یا موقت ؟؟؟ نمی دانم ..
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      چرا خیلی از واکسن زده ها چیزشون نشد و اگه شد تهش سرگیجه و تب و لرزش و از این جور حرفا؟
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    تکلیف واکسن نزده ها چی میشه؟ پس چرا نمیمیرن؟ خخخخخخ . واکسن دروغ بود.
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      چرا بیشتر واکسن نزده مردن؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس