هلی‌شات،  یکی از قابلیت‌های جالب و هیجان‌انگیز برای طرفداران تصاویر و عکاسی هوایی است و برای انجام آن داشتن کوادکوپترها الزامی است. اما این روزها خبرهای جدیدی می‌شنویم؛ استفاده از گوشی‌های هوشمند برای استفاده در هلی شات. اما اینکار چطور امکان پذیر است؟ این نوشته سعی دارد درباره این موضوع به صورت مفصل صحبت کند. با ما همراه باشید.

آشنایی با قابلیت هلی شات در جدیدترین گوشی های هوشمند

ابتدا دو معرفی داریم

اگر این روزها دوست دارید گوشی هوشمند جدیدی تهیه کنید، ما می‌توانیم دو مورد خوب را معرفی کنیم که از برندهای محبوب سامسونگ و شیائومی هستند و می‌توانید تقریبا با قیمت خوبی آنها را تهیه کنید.

مورد اول گوشی پوکو f3 شیائومی (poco f3) است. این گوشی محبوب و پرکاربرد، در مارس 2021 عرضه شد و به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته نباید فراموش کنیم که قیمت گوشی پوکو f3 هم نسبت به امکاناتش عالی است. اگر بخواهیم سایر ویژگی‌های پوکو اف تری را لیست کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نمایشگر از نوع Amoled
  • ابعاد صفحه نمایش: 6.67 اینچ
  • رزولوشن صفحه نمایش: 1080*2400 پیکسل
  • نرخ نوسازی صفحه نمایش: 120 هرتز
  • پشتیبانی از اندروید 11، MIUI 12
  • تراشه کوالوکام SM8250-AC اسنپدراگون 870 5G
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی Adreno
  • دوربین 48 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسل

شما می‌توانید گوشی پوکو اف 3 را در حافظه‌های مختلفی خرید کنید که یکی از بهترین حالت‌ها، 128 گیگ آن است.

گوشی هوشمند دوم از برند قدرتمند سامسونگ و به نام galaxy a72 5g است. قیمت گوشی Samsung a72 نسبت به مورد اول بالاتر است، اما تا حدی قابلیت‌های آن نیز متفاوت است و به دلیل آنکه برند معتبرتری است، قیمت بالاتری به آن داده شده است. با این حال، مشخصات گوشی a72 را لیست کرده‌ایم:

صفحه نمایش 6.7 اینچ

نوع صفحه نمایش super Amoled

رزولوشن صفحه: 1080*2400

پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 11

پردازنده اکتاکور 8 هسته‌ای

سازنده پردازنده: کوالوکام

چیپست پردازنده: کوالوکام SM7225 اسنپدراگون 750G 5G

دوربین اصلی 64 مگاپیکسل چهارگانه

کیفیت فیلمبرداری 4k با سرعت 30 فریم در ثانیه

قیمت ا هفتاد و دو تقریبا دو برابر نمونه قبلی است که معرفی کردیم، اما برای افرادی که برند باز هستند و به دنبال کیفیت خوب هستند، می‌تواند گزینه عالی باشد.

با این معرفی بیایید به سراغ هلی‌شات برویم

هلی شات چیست و چه کاربردی دارد؟

آشنایی با قابلیت هلی شات در جدیدترین گوشی های هوشمند

ابتدا بیایید این واژه را معنی کنیم: هلیشات از دو کلمه هلی (به معنای هلیکوپتر) و شات (به معنای عکاسی و تصویر برداری) تشکیل شده است و به نوع جدیدی از تصویربرداری هوایی گفته می‌شود. امروزه این روش در کارهای متعددی مانند تصویر برداری صنعتی، تصویر برداری هنری، نقشه برداری و تصویر برداری در مناطق صعب العبور استفاده می‌شود.

در واقع با به وجود آمدن مولتی روترها و کوادکوپترها، امکان گرفتن تصاویر هوایی نیز به وجود امد. اما افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، معمولا هم باید خلبان‌های خوبی باشند و هم دید هنری خوبی داشته باشند و دانش لازم درباره عکاسی و تصویربرداری را بدانند. نکات تصویربرداری به صورت هلی شات مواردی هستند که در اینترنت آموزش داده می‌شوند.

چرا گوشی‌های هوشمند به سمت هلی شات رفتند؟

معمولا در دنیای تکنولوژی تلاش می‌شود خلاقیت‌های بسیار هیجان‌انگیزی ایجاد شود و استفاده از تلفن‌های هوشمند برای اینکار، مزایای بسیار خوبی دارد که برخی از آنها را در ادامه گفته‌ایم:

زمانی که موفق به پرواز درآوردن پهپاد با کنترلر آن شدید، خلبانی آن یا تغییر تنظیمات واقعاً سخت نیست. اما باز هم، تنظیمات و عملکردهای مختلفی که می‌توانید با پهپاد تنظیم کنید، زمانی که از عملکردهای صفحه لمسی گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، بسیار آسان‌تر است.

تنظیماتی مانند ترسیم نقشه پرواز یا استفاده از عملکرد GPS هواپیمای بدون سرنشین، کارهایی هستند که وقتی آنها را با گوشی هوشمند یا تبلت خود به جای کنترلر هواپیمای بدون سرنشین خود انجام می دهید، آسان‌تر انجام می‌شود

می‌توانید بخش کنترل کننده کوادکوپتر را استفاده نکنید و فقط گوشی وجود داشته باشد. اینکار به ویژه برای زمانی که در مسافرت هستید، جایگزین بسیار خوبی خواهد بود.

پرواز پهپاد با گوشی هوشمند سرگرم‌کننده‌تر و تعاملی‌تر است، چرا که می‌توانید در حالی که پهپاد را با دستگاه هوشمند خود کنترل می‌کنید، نمای اول شخص را از دوربین پهپاد مشاهده کنید، مثل اینکه واقعاً در حال انجام یک بازی موبایل هستید.

چگونه از گوشی هوشمند به عنوان هلی شات استفاده کنیم؟

آشنایی با قابلیت هلی شات در جدیدترین گوشی های هوشمند

حالا که برخی از دلایلی که ممکن است بخواهید از تلفن یا تبلت خود برای پرواز هواپیمای بدون سرنشین خود استفاده کنید را یاد گرفتید، بیایید نحوه اتصال دستگاه هوشمند خود به پهپاد را (بدون کنترلر) بررسی کنیم تا بتوانید آن را با گوشی یا تبلت به پرواز دربیاورید و فیلمبرداری و عکاسی را انجام دهید.

مرحله 1: از طریق گوشی‌های همراه، به App Store یا Play Store بروید، هر کدام از این نرم‌افزارها برای دستگاه iOS یا Android فعال است.  

مرحله 2: در فروشگاه App یا Play Store، به دنبال برنامه تلفن همراه اختصاصی پهپاد خود باشید. به عنوان مثال، اگر از پهپاد DJI استفاده می‌کنید، باید از یکی از برنامه‌های موبایل اختصاصی DJI برای کنترل پهپاد خود استفاده کنید.

مرحله 3: برنامه موبایل پهپاد را دانلود کنید و به تلفن یا تبلت خود اجازه نصب آن را بدهید.

مرحله 4: پس از دانلود اپلیکیشن موبایل پهپاد، گوشی یا تبلت خود را به شبکه وای فای پهپاد خود متصل کنید. با رفتن به تنظیمات دستگاه و سپس تنظیمات Wi-Fi آن می‌توانید این کار را انجام دهید. شبکه‌های مختلفی را که می‌توانید به آن ملحق شوید را ببینید و شبکه Wi-Fi اختصاصی پهپاد را هم پیدا کنید.

مرحله 5: دستگاه هوشمند خود را به شبکه وای فای پهپاد وصل کنید. اگر در مورد نام شبکه وای فای پهپاد مطمئن نیستید، فقط به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید تا نام شبکه را بیابید.

مرحله 6: پس از اتصال تلفن یا تبلت به شبکه وای فای پهپاد، این دو باهم همگام می‌شوند. اما فرآیند راه‌اندازی هنوز کامل نشده است، زیرا هنوز باید تنظیمات را پیکربندی کنید.

مرحله 7: به برنامه تلفن همراه پهپاد دستگاه هوشمند خود برگردید و سپس هر یک از تنظیمات یا کالیبراسیونی را که برای پرواز پهپاد با استفاده از تلفن خود لازم است انجام دهید.

مرحله 8: پس از تکمیل تنظیمات و کالیبراسیون، اکنون آماده پرواز با پهپاد خود با استفاده از تلفن یا تبلت هستید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس