جنگ اطلاعاتی آنکارا-آتن با دستگیری جاسوس یونانی در ترکیه

در تداوم تنش بین دو کشور همسایه یونان و ترکیه، رسانه‌های ترکیه از بازداشت جاسوس یونانی متهم به جمع آوری اطلاعات از ارتش ترکیه خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های ترکیه روز یکشنبه گزارش دادند که سازمان اطلاعات ترکیه یک شهروند یونانی را به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی یونان بازداشت کرده است.

به نوشته روزنامه «حریت» این فرد ظاهراً در جمع آوری اطلاعات در مورد استقرار واحدهای مرزی ارتش ترکیه وهمچنین اطلاعاتی در مورد جمعیت سوری‌های مقیم ترکیه دست داشته است. سازمان اطلاعاتی ترکیه جزئیات بیشتری را از این رویداد منتشر کرده است.

تلویزیون ترکیه به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که این فرد یونانی که «آمپارا» نام دارد در طول سفرهای خود به ترکیه با لباس مبدل به عنوان یک تاجر فعالیت می‌کرد.   مقامات سفارت یونان در آنکارا از اظهار نظر در مورد این اتهامات خودداری کردند.

این بازداشت در بحبوحه تنش های مجدد بین ترکیه و یونان انجام شد. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه در اوایل ماه جاری گفت که دیگر با سران یونان دیدارهای دوجانبه‌ای که در توافقنامه سال ۲۰۱۰ بین دو طرف پیش‌بینی شده بود، برگزار نخواهد کرد.

ترکیه همچنین یونان را متهم کرده که از استرداد نظامیان ترکیه که به اعتقاد آنکارا نقش مستقیمی در کودتای ۲۰۱۶ علیه اردوغان داشته‌اند خودداری کرده است.

یونان و ترکیه برای چندین دهه بر سر حقوق دریای اژه و مدیترانه شرقی با هم اختلاف دارند. آنها همچنین در یک مسابقه تسلیحاتی شدید گرفتار شده‌اند که در مقایسه با سایر کشورهای عضو ناتو، بیشترین هزینه را برای دفاع انجام داده‌اند. این دو کشور هر از گاهی همدیگر را به عملایت جاسوسی علیه هم متهم می‌کنند.

پیشتر یک رسانه مخالف دولت ترکیه  از رخنه نیروهای امنیتی ترکیه در  اردوگاه پناهجویان در یونان و جاسوسی از مخالفان دولت رئیس جمهور ترکیه خبر داده بود. به نوشته وبگاه «ترکیش مینت» نیروهای پلیس مخفی ترکیه با رخنه به اردوگاه پناهجویان در یونان در تلاش برای یافتن منتقدان رجب طیب اردوغان  هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 7
    یونان هم باید بلافاصله چند ترک ام پارتیزان به همین اتهام بازداشت کند
  • US ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 11
    یک برگ تاریخ و فلسفه یونان می ارزه و همه دارو ندار مغول ها، تنها تمدن هایی که از یونان بالاتر قرار میگیرند فقط چین و ایران هستند # آذری آریایی است
    • DK ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 1
      شش قرن یونان در دست تورک‌ها بوده و در مقابل تورکیه هیچی‌ نبوده و نیست، تو هم خودت را خسته نکن با تکرا این مزخرفات
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 1
      بله یک برگ فلسفه یونان می ارزه به تمامی داشته ها و نداشته های هندو تباران خود عاریه ای پندار خود بزرگ بین همیشه توسری خور که خودشان رو به اروپایی ها می چسبانند و در حالی که کسی تو اروپا برایشان تره هم خرد نمی کنه
    • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 1
      بعد اکراین قربانی بعدی آمریکا یونان است
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 3
      این ترکها قبل اسلام کجا بودند دقیقا (قرن 5هجری و 7 میلادی)؟؟؟؟؟؟صحرای گپی .دشت قبچاق
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 1
      قرن 5 تا 7 داشتن رومی های باستان رو در اطراف ایتالیا شخم میزدن (هون. اتیلا)
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 6
    مردم مظلوم ترکیه قسمتی از ملت ایران هستند و به زودی به آغوش ملت ایران باز میگردند
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 6
    37درصد مردم ترکیه در سال حتی یک وعده هم نمیتوانند گوشت سفید یا قرمز بخورند. حتی یک وعده دوستان حتی یک وعده (منبع: مرکز آمار اروپا) کار دولت جعلی و فاشیستی ترکیه ی زردپوستی خیلی وقته تموم شده
    • ابی از اصفهان IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 0
      دوست عزیز مصرف سرانه گوشت در ترکیه طبق آمار فایو و بانک جهانی 26 کیلو هستش مصرف سرانه گوشت هرایرانی 6 کیلو حالا از حسادت شما بنویس 37 درصد مردم ترکیه گوشت نمی خورند ترکیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان وصادر کنندگان گوشت قرمز وسفید درجهان هستش به لطف بارندگی زیاد ومراتع و کوهستانهای سر سبز و......
  • DK ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 1
    شش قرن یونان در دست تورک‌ها بوده و در مقابل ترکیه عددی نیست
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 3
      این ترکها قبل اسلام کجا بودند دقیقا (قرن 5هجری و 7 میلادی)؟؟؟؟؟؟صحرای گپی .دشت قبچاق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس