کد خبر 1391807
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
گوشی

دو شرکت Solana و Osom گوشی جدیدی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز OLED، پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی کرده‌اند اما مهم‌ترین نکته درباره‌ی این گوشی، سخت‌افزار رده‌ بالا نیست .

به گزارش مشرق، تیمی متشکل از مهندسان و طراحان پیشین برند Essential مشغول کار روی گوشی هوشمندی هستند که قبلا با نام Osom OV۱ شناخته می‌شد، با این‌ حال روز گذشته در جریان برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی اعضای تیم تولیدکننده تصمیم گرفتند نام و کاربریِ گوشی را تغییر دهند.


شرکت سولانا (Solana) که روی حوزه‌ی بلاک‌چین متمرکز است کنفرانسی برگزار کرد تا از اولین گوشی هوشمند خود با نام Saga که درنتیجه‌ی همکاری با Osom تولید شده پرده‌برداری کند. گوشی هوشمند Solana Saga برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری دارد و هم‌اکنون می‌توان آن را پیش‌خرید کرد. برای پیش‌خرید محصول باید ۱۰۰ دلار پرداخت کنید.

به گفته‌ی سولانا، گوشی جدید Saga در فصل اول سال آینده‌ی میلادی به دست مشتریان می‌رسد.
 

گوشی Saga معرفی شد +عکس

گوشی Solana Saga مجهز به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایت رم است. گوشی از پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام یعنی Snapdragon ۸ Plus Gen ۱ استفاده می‌کند که مصرف انرژی بهینه‌ای دارد و امسال با پردازنده‌ی مورد انتظار A۱۶ اپل رقابت خواهد کرد. Snapdragon ۸ Plus Gen ۱ یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X۲، سه هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A۷۱۰ و چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A۵۱۰ دارد.

سولانا در پنل پشتی گوشی Saga از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. گوشی هوشمند Saga از لحاظ مشخصات فنی دست‌کمی از پرچمدارهای امروزی بازار ندارد، اما تمرکز اصلی این دستگاه روی حوزه‌ی رمزارزها خواهد بود.

آناتولی یاکوونکو، مدیرعامل سولانا، می‌گوید گوشی Saga به رمزارزها امکان می‌دهد در دستگاه‌های قابل‌حمل نیز قابل‌دسترس باشند.

گوشی Solana Saga مخصوص کسانی است که توجه ویژه‌ای به دنیای والت‌های رمزارز، Web۳ و NFT دارند و با قابلیتی منحصربه‌فرد دردسترس قرار می‌گیرد؛ پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزِ مبتنی‌ بر بلاک‌چین سولانا. این شبکه‌ی بلاک‌چین در زمینه‌ی حجم فروش NFT توانسته است تا حدی در قامت رقیبی برای اتریوم ظاهر شود.

مارکت‌پلیس Magic Eden (متمرکز بر NFT)، Phantom (تولیدکننده‌ی والت سولانا) و Orca (صرافی رمزارز) همگی توافق کرده‌اند که از گوشی Saga و پروژه‌های نرم‌افزاری جدید سولانا حمایت کنند.

برند Osom در گفت‌وگو با خبرگزاری ورج اعلام کرده OV۱ و Saga یک دستگاه هستند و قرار نیست به‌عنوان گوشی‌هایی مجزا عرضه شوند. این یعنی Saga قرار است محور اصلی تلاش‌های برند Osom در صنعت موبایل باشد.
 

گوشی Saga معرفی شد +عکس

جیسون کیتس، مدیرعامل و بنیان‌گذار Osom، می‌گوید این شرکت از همکاری با سولانا برای ساخت گوشی Saga بسیار هیجان‌زده است: «شرکت‌های جدید سخت‌افزاری باید از Web۳ که آینده‌مان را تشکیل می‌دهد حمایت کنند. ساخت اکوسیستمی که به آینده می‌نگرد بسیار هیجان‌انگیز است.»

سولانا در کنفرانس روز گذشته فروشگاه اپلیکیشن جدیدی که Solana Mobile Stack نام دارد نیز معرفی کرد. این فروشگاه میزبان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خواهد بود و در گوشی Saga گنجانده خواهد شد. سولانا می‌گوید که به‌ لطف این فروشگاه تعداد اپلیکیشن‌ها، خدمات دیجیتالی و کالاهای دیجیتالی متمرکز بر رمزارز افزایش پیدا خواهد کرد. سولانا قصد دارد Solana Mobile Stack را در دسترس دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی نیز قرار دهد.

آناتولی یاکوونکو می‌گوید: «۱۳ سال پس از آغازبه‌کار بیت‌کوین، در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل حتی یک خبر با محوریت رمزارزها اعلام نشد. فکر می‌کنم این موضوع به ما بستگی دارد.»

سولانا می‌گوید که توسعه‌دهندگان قبل از مشتریان عادی به گوشی Saga دسترسی پیدا می‌کنند.

برخی کاربران انتظار داشتند شرکتی مثل Solana یا Osom یک دستگاه عادی اندرویدی بسازد که صرفاً روی حریم خصوصی متمرکز باشد (چیزی مثل Essential Phone ۲).

برند Osom دو ماه پیش در مصاحبه با خبرگزاری اندروید پلیس گفته بود که تخمین می‌زند که OV۱ بسیار کمتر از ۱٬۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد.
 

این‌ که Solana و Osom می‌توانند به وعده‌ی خود مبنی‌ بر عرضه‌ی Saga در فصل اول ۲۰۲۳ پای‌بند بمانند یا نه، سؤالی است که مشخص شدن جوابش نیاز به گذر زمان دارد. تولید دستگاه‌های متمرکز بر رمزارز اقدام پرخطری است، چون معمولاً از این نوع دستگاه‌ها به‌شکل چشم‌گیر استقبال نمی‌شود. حتی گوشی‌سازان باتجربه‌ای نظیر HTC قبلا در این مسیر قدم برداشته‌اند و به نتیجه‌ی مثبتی نرسیده‌اند.

متأسفانه رندرهای رسمی گوشی Solana Saga منتشر نشده‌اند اما این گوشی طراحی مشابه با OV۱ دارد. تصاویر بالا و همچنین تصویر اصلی خبر مربوط به گوشی Osom OV۱ است تا با طراحی Saga بهتر آشنا شوید.

منبع:زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس