کد خبر 1391458
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
سد

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با گذشت ۲۷۶ روز از سال آبی، تا روز ۴ تیرماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۵.۶۸ میلیارد مترمکعب رسیده است.

به گزارش مشرق، "فیروز قاسم‌زاده" مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور گفت: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می‌دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری ۲۷.۵۲ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان پرشدگی سد زاینده‌رود  در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای استان خوزستان و سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۲۹ درصد، ۳۴ درصد، ۵۶ درصد و ۶۶ درصد است.

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور خاطرنشان کرد: باتوجه‌به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای عبور بدون تنش از فصل گرمای پیشرو، رعایت الگوی بهینه مصرف از سوی مردم عزیز، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابن الرضا IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    برای صرفه جوئی به مردم آموزش بدهید اولا سیفون هارا جمع کنند یا کوچک کنند با گذاشتن یک آجر درداخل آن نصف می شود مصرف اب 2.به مردم اموزش بدهید به جای استفاده از شیر با بطری وضو بگیرند که فقط یک بطری یک لیتری مصرف شود 3.استفاده از شیرهای اهرمی مصرف اب را پائین می اورد. 3. پارکبان ها وماموران فضای سبز معمولا اموش نیده اند این ها گاه درزمین های شنی مانند قم شیرا را شب تا به صبح باز می گذارند ومی روند پی کارشان به اینها باید اموزش بدهند گه چگونه به درختان وفضای سبز اب بدهند. 5.ابیاری قطره ای ترویج شود وحتی استفاده از طرح کوزه ویا بطری برای درختان پسته توصیه می شود. 6.به خانواده آموزش بدهید که چگونه از اب وضو برای ابیاری درختان استفاده شود. 7.خانم ها دراستفاده از مواد شوینده اسراف می کند بهز نان جوان اموزش بدهید که با حل اقل اب چونه لاس یا ظرف بشویند. 8.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس