سمیعی: استقلال به هیچ بازیکنی بند فسخ یکطرفه نمی‌دهد/ با نظر ساپینتو حداقل4-3بازیکن ممتاز جذب می‌کنیم

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: حداقل ۴-۳ بازیکن ممتاز بنا به تشخیص و تایید سرمربی به تیم اضافه خواهد شد.

به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر و با وجود معرفی سرمربی جدید استقلال، انتقاداتی درباره جذب بازیکنان جدید در فضای مجازی علیه این باشگاه مطرح شده است. بر این اساس گفته می‌شود، باشگاه استقلال حالا که درآمد خوبی از حضور در فرابورس به دست آورده باید هزینه‌های بیشتری برای جذب بازیکن داشته باشد و حتی ممکن است در این راه قید انجام امور زیربنایی را بزند.

وضعیت مالی خوبی داریم اما صحبت‌های من را تحریف می‌کنند

فرشد سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد طرح این موضوع، گفت: معتقدم در کنار بستن و آماده سازی یک تیم قوی با حفظ نفرات تیم قهرمان و اضافه شدن حداقل ۴-۳ بازیکن ممتاز برای قهرمانی که قطعا این کار را انجام خواهیم داد، باید کارهای زیر ساختی را هم انجام بدیم تا در آینده ایجاد منافع کنیم. متاسفانه صحبت‌های ساده و صریح من را تحریف می‌کنند. برخی به کارهای زیرساختی باشگاه اعتراض دارند و می‌گویند فقط خرید بازیکن انجام شود. همانطور که گفتم حتما این کار را با جذب حداقل ۴-۳ بازیکن ممتاز انجام می‌دهیم اما دیگر مثل گذشته نمی‌توانیم بدهی روی بدهی بگذاریم.

وی افزود: امروز نمی‌توان با بدهکاری تیم را بست. شرکت استقلال دیگر نمی‌تواند ضررده باشد. به خاطر همین کارهای اقتصادی الان از نظر مالی در وضعیت خوبی هستیم. زمانیکه ما در باشگاه مسئولیت گرفتیم، به آژانس، هتل، رستوران، پیشکسوت، بازیکنان و... بابت فصول قبل بدهکار بودیم. چه کسی این بدهی‌ها را پرداخت کرد؟

سمیعی در مورد اینکه گروهی به درآمد چشمگیر استقلال از فرابورس اشاره می‌کنند، گفت: از  ۳۵۰ میلیارد تومان سازمان خصوصی سازی، فقط مبلغ کمی برای گردش و امور جاری می‌توانیم هزینه کنیم. عمده این مبلغ باید برای سرمایه گذاری هزینه شود. هنر مدیریت این بود. علیرغم کارشکنی در انعقاد قرارداد با اسپانسرها و عدم امکان هزینه کردِ درآمد بورسی برای خرید بازیکن، الان از نظر مالی برای خرید در وضعیت خوبی هستیم. با اینکه تاکنون ریالی به استقلال کمک نشده است.

رضایت نامه ۳ میلیاردی دروغ محض است

معاون حقوقی باشگاه استقلال تصریح کرد: ما تنها هستیم. حرفم را روشن می‌گویم اما تحریف می‌کنند! ما استقلال هستیم و نمی‌توانیم تعهدی را برای بازیکن تضمین کنیم تا پیراهن تیم را بپوشد. به هیچ بازیکنی بند فسخ یکطرفه نمی‌دهیم. پس اینکه با تفسیر صحبت‌های من می‌گویند استقلال نمی‌خواهد برای خرید بازیکن هزینه کند کذب محض است. اتفاقا بودجه خوبی هم داریم.

سمیعی با اشاره به شایعاتی در مورد مذاکره برای برخی بازیکنان و عدم حضور آن‌ها در استقلال، عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود باشگاهی برای صدور رضایت نامه فلان بازیکن  ۳ میلیارد خواسته و ما ندادیم هم دروغ محض است. ریکاردو ساپینتو تازه به فوتبال ما آمده ودر حال بررسی همه جانبه مسائل فنی است.مطمئن باشید تمام خواسته‌های سرمربی اجابت خواهد شد. تیم ما، قهرمان لیگ است. با جذب حداقل ۴-۳ بازیکن بازهم مدعی درجه یک می‌شود. بازیکن‌هایی به استقلال اضافه می‌شوند که در پست خودشان جزو بهترین‌ها باشند. بازیکن معمولی جذب نمی‌کنیم.

وی افزود: بچه‌های ما قهرمان ایران شدند، پس اولین گام تثبیت حضورشان با تایید سرمربی است. تمدید قرارداد بازیکنانی که الان آزاد هستند در صورت تایید ساپینتو، اولویت کار ما است. این تیم نیاز به تغییرات عمده و ساختاری ندارد. نیاز به تقویت دارد. به همین خاطر قطعا یک عنصر تهاجمی خارجی جذب خواهد شد. بقیه هم بازیکنان ایرانی اعم از استقلالی‌های سابق، بازیکنان با کیفیت داخلی و یا شاغل در لیگ‌های خارجی خواهند بود.

استقلال به هیچ بازیکنی بند فسخ یکطرفه نمی‌دهد/ با نظر ساپینتو حداقل۴-۳بازیکن ممتاز جذب می‌کنیم

این مدیریت حدود ۴۰درصد تیم قهرمان را میانه راه اضافه کرد

سمیعی تصریح کرد: قط بستن قرارداد مهم نیست. می‌توانیم قرارداد ببندیم و بدهی به جا بگذاریم اما باز هم تاکید می‌کنم دیگر مانند گذشته نیست که بدهی پشت سر بماند. علاوه بر مشکلات بورسی، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این شرایط اجازه حضور در لیگ قهرمانان را نخواهد داد. آن دوران که یک باشگاه ضرر ده بتواند در مسابقات زیر مجموعه AFC شرکت کند، تمام شد.

معاون باشگاه استقلال گفت: وقتی در ماه مهر آمدیم شاکله تیم بسته شده بود اما مدیریت جدید روزبه چشمی که نیم فصل دوم از عوامل قهرمانی بود، به همراه ژستد، کوین یامگا، رشید مظاهری، صالح حردانی، آمانوف و سیلوا را به تیم اضافه کرد. یعنی با وجود زمان از دست رفته، تقریبا ۴۰ درصد ترکیب اصلی بازیکنانی بودند که مدیریت  جدید اضافه کرد. الان هم مذاکرات تمدیدی‌ها در حال انجام است. هیچگونه شرطی هم از سوی بازیکن‌ها مطرح نشده چون از ابتدا هم قراربود ۸۰ تا ۸۵درصد پرداخت شود. بقیه نیز پس از برگ مفاصاحساب مالیاتی پرداخت می‌شود. ضمنا طلب فصول قبل بازیکنان هم پرداخت شده است.

با نظر ساپینتو تمدید می‌کنیم و بازیکن می‌گیریم

سمیعی گفت: دادن توضیحات در خصوص تغییرات حقوقی ناشی از ورود استقلال به فرابورس به معنی ضعف باشگاه نیست. اتفاقا استقلال از نظر مالی در شرایط خوبی قرار دارد. قطعا حداقل ۴-۳ بازیکن بنا به تشخیص و تایید سرمربی به تیم اضافه خواهد شد. درواقع باشگاه برای برآورده کردن خواسته‌های سرمربی هیچگونه مشکل مالی ندارد. ساپینتو مرتب فیلم بازی‌ها و بازیکنان استقلال را آنالیز می‌کند و براساس نظراتش، برای تمدید و جذب بازیکن اقدام می‌کنیم. این مدیریت بعد از ۹ سال تیم را به قهرمانی رساند و درحال ساختن یک باشگاه حرفه‌ای است. افرادی که مدیریت را به چالش می‌کشند بدانند، امسال هم استقلال مدعی درجه یک قهرمانی خواهد بود.

بین هوادار منتقد با هوادارنمای فحاش، فاصله بسیار است

معاون باشگاه استقلال در مورد آماده سازی تیم برای فصل جدید اظهار داشت: یک تیم تشنه قهرمانی به رهبری ساپینتو روانه مسابقات خواهد شد. فارغ از سمت اجرایی و صرفا به عنوان یک هوادار قدیمی از هواداران میلیونی استقلال استدعا دارم با تمام وجود کنار تیم باشند و اجازه ندهند بین ما تفرقه ایجاد شود. یکی از عوامل اصلی قهرمانی استقلال در سال گذشته اتحاد نسبی بین هواداران است. انشقاق، سال‌ها قهرمانی را از استقلال گرفت. بین نقد و انتقاد با تخریب و فحاشی و بین هوادار منتقد با هوادار نمای فحاش نفوذی، فاصله بسیار است. نباید اجازه نفوذ و سو استفاده داده شود.

وی افزود: با این فرصتی که تا شروع لیگ داریم مطمئنم می‌توانیم یک تیم رقابتی درجه یک روانه مسابقات کنیم. یقین داشته باشید این حجم از اخبار منفی و حاشیه ای، اتفاقی نیست. اتاق فکری پشت قضیه است که قصد دارد از هوادار استقلال سو استفاده کند. متاسفانه رفتن فرهاد مجیدی و تاخیر در انتخاب سرمربی که خود به خود موجب تاخیر در رونمایی از بازیکنان جدید و تمدید قراردادها شد، هواداران را دچار استرس و اضطراب کرد که به نوبه خودم بابت این تاخیر عذر خواهی می‌کنم اما از هواداران صدیق استدعا دارم در کنار مطالبه گری منطقی، همراه مدیریت باشگاه، تیم را به سوی قهرمانی مجدد هدایت کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس