انگلوساکسون‌ها اجازه صلح در اوکراین را نمی‌دهند

وزیرخارجه روسیه در سخنانی با انتقاد از کشورهای غربی، غرب را متهم به کارشکنی در روند صلح اوکراین است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد: «حتی اگر کیف بخواهد مذاکرات با روسیه را از سر بگیرد، مسکو از وضعیت روی زمین پیش می‌رود و عدم تمایل تعدادی از مناطق آزاد شده برای بازگشت به کنترل مقامات کیف را در نظر می‌گیرد.

لاوروف در گفتگو با یک شبکه تلویزونی با انتقاد از رویکرد کشورهای غربی و کارشکنی غرب در فرایند برقراری صلح در در اوکراین، گفت: آنگلوساکسون‌ها اجازه صلح را نمی‌دهند.

وزیرخارجه روسیه در عین حال تاکید کرد که مسکو آمادگی برای ادامه مذاکرات با اوکراین را دارد.

اظهارات لاوروف پس از آن بیان می‌شود که مذاکرات صلح بین کی یف و مسکو طی دو ماه گذشته متوقف شده است و جنگ در اوکراین با حمایت کشورهای غربی از کیف ادامه دارد. روز گذشته هم دولت بایدن در آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین اعطا کرده است.

گفته شده که این بسته کمکی آمریکا به اوکراین شامل موشک اندازهای M۱۴ هیرماس نیز بوده است.

یک مقام آگاه در این باره گزارش داد که دولت بایدن ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین را به زودی اعلام خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که بسته کمک نظامی اضافی شامل سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا و همچنین مهمات توپخانه می‌باشد که به زودی از سوی دولت بایدن اعلام خواهد شد.

همزمان دولت اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که تجهیزات موشکی توپخانه ای با تحرک بالا (HIMARS) را از آمریکا تحویل گرفته است. تجهیزات مذکور مربوط به یک سیستم تسلیحاتی دوربرد قدرتمند که دولت کی یف امیدوار است که در میدان نبرد با روسیه به کمک این کشور بیاید.

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در خصوص تحویل محموله جدید از آمریکا در توئیتر خود آورد: «از همکار و دوست آمریکایی ام، لوید آستین، به خاطر این ابزارهای قدرتمند قدردانی می‌کنم! وزیر دفاع اوکراین افزود که تابستان گرمی در انتظار نظامیان روسی خواهد بود و آخرین تابستان برای برخی از آنها.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 2
    آیا خود روسها هم تمایلی دارند؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس