به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: 

زمانی که از پشتیبانی جنگ صحبت می کنیم و از بحث حفاظت و تعمیر ادوات حرف می زنیم باید بدانیم که نقش اصناف و فعالان کسب و کارها در این بخش بسیار مهم و حیاتی بود تاجایی که فعالان صنف تراشکاری در آن زمان برای ما خمپاره ساختند و به قول شهید چمران فرق مرد و نامرد را مشخص کردند. همچنین مردانگی و غیرت این قشر را در دوران اوج کرونا یادمان هست که چگونه در کنار مردم بودند و خودشان آسیب دیدند، اما اصناف مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی همان مردانگی های دوران دفاع مقدس را تکرار کردند.

در دهه ۶۰ فعالان اصناف از ما رزمندگان در جبهه و خط مقدم حمایت و پشتیبانی کردند و امروز جای من و شما عوض شده است؛ معتقدیم که امروز جنگ ما جنگ اقتصادی است و اکنون فعالان صنفی رزمنده ما در این جنگ هستند و باید مطمئن باشند که ما در مجلس از آنها و هرکس که در جنگ اقتصادی رزمنده ملت ایران است پشتیبانی و پادویی می‌کنیم و نیز انتظار داریم که آن عزیزان هم در این جنگ با قدرت شمشیر بزنند و دشمنان ایران و نظام را ناامید کنند.

کل مالیاتی که از چند میلیون کسبه خرد و امثالهم دریافت می شود کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان است؛ این درحالی است که به عنوان نمونه میزان فرار مالیاتی هزار نفر بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است و کسی نباید از ما انتظار داشته باشد که به این افراد کاری نداشته باشیم.  ما از تولیدکننده و کسی که ایستاده و زحمت می کشد، حمایت می کنیم و هر جا که لازم باشد حتی قوانین مالیات را اصلاح کنیم، اما بپذیرید که ما باید جلوی سوداگران و دلالان را بگیریم.

با وجود اینکه همه می دانیم فعالیت اقتصادی در دوران شیوع کرونا کاهش پیدا کرده اما به دلیل این که دریافت مالیات به سمت سیستمی شدن و سامانه محور بودن رفت و اخذ مالیات بر روی افرادی متمرکز شد که به دنبال سوداگری و فرار مالیاتی بودند، میزان دریافت مالیات ها افزایش پیدا کرد.

من آدم نشسته روی صندلی نیستم و از شرایط اصناف و تولید کنندگان خبر دارم و به مسئولان سازمان مالیاتی عرض کردم تاکید ما این است که باید بر روی افرادی متمرکز شویم که فرار مالیاتی دارند، یعنی درآمد هنگفت دارند و هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند و متقابلاً تاکید می کنم که هر کسی که زحمت می کشد و در عرصه تولید فعال است باید تولیدش منجر به سود شود.

جزییات جلسه رییس مجلس با نمایندگان اصناف و فعالان صنفی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس