.

الشَمَّری ادعای نفوذ آمریکا در میان افراد نزدیک به شهیدان سلیمانی و المهندس در راستای عملیات ترور آنان را دروغی مبالغه‌آمیز خواند و خواستار محاکمه عناصر خائن از سازمان اطلاعات عراق شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی نُجَباء در ایران، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در گفت‌وگو با شبکه "الاتجاه"، به اظهارات اخیر وزیر خارجه سابق آمریکا واکنش نشان داد و گفت: ابتدا باید تأکید کرد که سردار سلیمانی به‌صورت آشکار و در سفری رسمی وارد عراق شده بود. بنابراین ادعای هرگونه نفوذ آمریکایی‌ها در افراد نزدیک به فرماندهان شهید مقاومت در راستای عملیات ترور و هک تلفن‌های همراه آنان، مبالغه‌آمیز و دروغین است. دولت عراق، فرودگاه بغداد و دفتر نخست‌وزیری از سفر حاج‌قاسم مطلع بودند و اطلاعات نیز از همین کانال‌ها درز کرده است.

مهندس «نصر الشَمَّری» با ابراز تأسف از نقض هنجارهای حاکمیتی عراق در ماجرای ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، خاطرنشان ساخت: البته این اتفاق جدیدی نیست؛ کما اینکه همین امروز شاهدیم که یک دولت خارجی (ترکیه) بخشی از خاک عراق را اشغال و سرزمین‌هایمان را بمباران می‌کند، اما دولت هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به جزئیاتی از مصاحبه «مایک پمپئو»، اظهار داشت: این‌ها بخشی از گزارش مفصلی بود که پیش‌تر، برخی رسانه‌های آمریکایی منتشر کرده بودند.

در آن گزارش تصریح شده است که یک واحد از نیروهای آمریکایی، از محل سفارتخانه به فرودگاه بغداد منتقل شد و با همکاری عناصری از سازمان اطلاعات عراق و عوامل امنیتی کُرد، در آنجا به تحرکاتی پرداختند. حتی وقتی خودروی اسکورت شهیدان حاج ابومهدی و حاج‌قاسم بعد از اصابت موشک اول به راهش ادامه داد، توسط تک‌تیرانداز هدف قرار گرفت و پس از توقف، با موشک دوم منفجر شد.

سخنگوی نُجَباء از سرقت برخی مدارک و لوازم همراه شهدا به‌دست عاملان ترور و مزدورانشان خبر داد و اضافه کرد: نقض حاکمیت به جایی رسیده است که داخل فرودگاه ـ که نماد حاکمیت ملی است ـ یک دولت بیگانه علاوه بر ترور شخصیت رسمی عراقی، مهمان رسمی دولت ما را نیز به شهادت می‌رساند.

الشَمَّری در پایان گفت‌وگو با شبکه الاتجاه، تصریح کرد: جنایت فرودگاه بغداد به‌صورت علنی و با همکاری یک دستگاه امنیتی عراقی صورت پذیرفته است؛ البته من در اینجا نمی‌خواهم همه سازمان اطلاعات را زیر سؤال ببرم، اما بدون شک عناصری از نهاد مورد اشاره در این جنایت و خیانت بزرگ مشارکت داشتند و باید طبق قوانین عراق محاکمه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • M.M IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    13 0
    مرگ بر خائن...مرگ بر جاسوس...
    • مصر IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      8 0
      بالاخره بعثی های عراق هنوز هم در خیلی از جاهای حاکمیت هستن!!
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    5 0
    فقط با گلوله و ديناميت جواب اينها را بدهيد
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 0
    سازمان اطلاعات عراق ، موساد اسرائیل ، سازمان سیا آمریکا و عمله های حزب دموکرات کردستان عراق خاندان فاسد و نمک ناشناس بارزانی در این جنایت دست داشتند همکاری کردند ... !!!
  • علی IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    11 0
    سردار دل ها الان تو بهشت خوشحال و راحت خوش به سعادتش الف رحمه عله روحک حاج قاسم شب و روز بیادتم از آبادان دوست دارم
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    10 0
    آخ که داغ دلمون هنوز آروم نشده، لعنت به ترامپ... خدا رحمت کنه حاج قاسم و ابو مهدی المهندس رو .پس کی زمین رو از لوث این نجاست پاک میکنید
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    5 0
    چرا اینهنه ایندست آندست می کنید چرا اینهمه محافظه کاری شما ها که میدونید کی این کار را کرده چرا هیچ اقدامی را انجام نمیدید ؟؟؟
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    4 0
    مرگ بر آمریکا، مرگ بر ترامپ
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    برخره دیر یا زود مقامات امریکایی غربی که در این عملیات شرکت داشتن،با دست بند و گردبند زنجیری! یا به سمت ایران میان و محاکمه میشن! یا روز هرجا که هستن! هلاک میشن ...
  • محمود IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 2
    کسانی که امید به محاکمه و قصاص ترامپ و عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی بسته اند فقط دلشون رو خوش کردند، متأسفانه حتی اگر اراده ای هم برای این کار بود الان دیگه ازبین رفته ، چون اولاً دیگه امکان دسترسی به این افراد از بین رفته و دوما عوامل سیاسی و مواردی مثل برجام و... مانع این اتفاق شده و می‌شوند ، متأسفانه باز هم یک داغ عمیق تاریخی قرار بر دل مردم ایران بمونه تا دل مردم بسوزه،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس