بایدن: آمریکا به دنبال ساخت سیلوهای موقت برای صادرات غلات اوکراین است

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفت که برنامه ای برای ساخت سیلوهای موقت در مرزهای اوکراین برای صادرات غلات این کشور دارد.

به گزارش مشرق، بایدن درحالی که در فیلادلفیا حضور دارد روز سه شنبه به وقت محلی گفت: ما قصد داریم سیلوهای موقت در مرزهای اوکراین، از جمله در لهستان بسازیم. بنابراین ما خواهیم توانست این غلات  را از کامیون ها به آن سیلوها  و سپس با کامیون های دیگر به اروپا منتقل کنیم و آن را به اقیانوس برسانیم و به سراسر جهان منتقل کنیم. اما این کار زمان می برد.

«میکولا سولسکیا» وزیر کشاورزی اوکراین با پیش بینی اینکه اوکراین برای مدتی طولانی از بازار به دور می ماند، به خبرگزاری رویترز گفت: اکنون ما در مورد سه برداشت گندم در آن واحد صحبت می کنیم: نمی توانیم محصول سال گذشته را برداشت کنیم، نمی توانیم محصول فعلی را برداشت کنیم و علی الخصوص نمی خواهیم محصول سال بعد را بکاریم.

وی تاکید کرد که کشاورزان در بهار امسال از کاشت ذرت به آفتابگردان تغییر رویه داده اند، زیرا دانه های روغنی در هر هکتار وزن کمتر اما فروش بیشتری دارند و همین تغییر ممکن است در مورد گندم اتفاق افتد.

اوکراین در زمان صلح تا ۶ میلیون تن غلات در ماه صادر می کرد، اما مسدود شدن بنادر دریایی این حجم را به ۳۰۰ هزار تن در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) و حدود یک میلیون تن در ماه آوریل (فروردین) رساند.

صادرات اوکراین در ۱۰ روز نخست ماه جاری تقریبا نصف میزان گزارش شده در سال گذشته بود.

دولت کی یف گفته است که تلاش می کند صادرات را از بندر غربی این کشور و از طریق بنادر دریای دانوب تقویت کند و وزیر کشاورزی اوکراین نیز تاکید داشت که حجم کلی صادرات در ماه جاری میلادی می تواند از ۲ میلیون تن فراتر رود و از رقم ۱.۷ میلیون تنی ماه گذشته میلادی بیشتر باشد.

براساس این گزارش، تلاش های دیپلماتیک به رهبری ترکیه برای مذاکره به منظور گشودن مسیری امن برای غلات در بنادر دریای سیاه اوکراین تاکنون موفقیتی درپی نداشته است.

رسانه‌های ترکیه هفته گذشته گزارش دادند که ایجاد یک مرکز در استانبول با حضور نمایندگانی از روسیه، اوکراین و سازمان ملل در حال بررسی است تا بتواند راه‌حلی برای برون‌رفت از بحران مواد غذایی باشد.

به گفته مقامات ترکیه، قرار است با اجرای این طرح امکان صادرات حدود ۲۰ میلیون تن غلات به بازارهای جهانی فراهم شود. 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز پیشتر گفته بود: آنکارا آماده همکاری با همه کشورها در زمینه ایجاد یک کریدور امنیتی برای صادرات غلات اوکراین به بازارهای جهانی از طریق دریاست.

کی یف می گوید مسکو شرایط غیرمنطقی گذاشته و کرملین نیز تاکید دارد که کشتیرانی آزاد به پایان تحریم های بین المللی علیه روسیه بستگی دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    خوش خدمتی ترکیه برای آریایی ها جالیه.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس