کد خبر 1387057
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
پناهنده‌ای که فرشته نجات کانگروها شد

تیم استرالیا در حالی آخرین بلیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به نام خود رزرو کرد که زننده پنالتی آخر این تیم یک آفریقایی بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال استرالیا با برتری ۶ بر پنج در ضربات پنالتی مقابل تیم فوتبال پرو، آخرین بلیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر  را به نام خود رزرو کرد تا در گروه چهارم در کنار تیم‌های فرانسه، دانمارک و تونس قرار گیرد. تیم استرالیا در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان سوم گروه B قاره آسیا رسید. این تیم پیش از بازی با پرو موفق شد، امارات متحده عربی تیم سوم گروه A  مقدماتی جام جهانی را  با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.

در دیدار شب گذشته تیم ملی فوتبال استرالیا یک چهره ویژه حضور داشت و توانست با گل خود سند رسیدن استرالیا را به جام جهانی قطر امضا کند. او یک پناهنده آفریقایی بود که در ترکیب تیم ملی استرالیا حضور داشت. یامابیل مهاجر سودانی‌الاصل بود که به خاطر جنگ داخلی سودان به استرالیا رفت و در آنجا پناهنده شد. وی آخرین پنالتی تیم استرالیا را وارد دروازه پرو کرد تا پایه‌گذار جشن صعود کانگروها به بزرگترین جشنواره فوتبال جهان باشد.

این بازیکن ۲۶ ساله پس از پایان این بازی و همزمان با جشن صعود استرالیا گفت: می‌دانستم که قرار است گل بزنم. این تنها راه تشکر از استرالیا از جانب من و خانواده‌ام بود. خانواده من به دلیل جنگ از سودان گریختند، من در یک کلبه به دنیا آمدم. اتاق هتل من در اینجا بزرگتر از اتاقی است که به عنوان خانواده در کمپ پناهندگان داشتیم.

تارنمای خبری البیان مصری در ادامه به نقل از این بازیکن سودانی‌الاصل آورده است: وی ششمین ضربات پنالتی خود را به ثمر رساند و سپس «اندرو ردمین» دروازه‌بان استرالیا پنالتی نماینده آمریکا لاتین را مهار کرد تا جشن صعود کانگروها تکمیل شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس