کد خبر 1386819
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

در مواقعی که افراد به دلیل افزایش سن، کشیدن دندان و .... دندانهایشان را از دست می دهند از روش های درمانی مثل ایمپلنت دندان استفاده می شود.

خالی بودن یک یا چند دندان در فک علاوه بر اینکه تاثیر منفی در زیبایی چهره و لبخند دارد بلکه جویدن و هضم غذا را هم دچار مشکل می کند. اختلال در جویدن و هضم نشدن کامل غذا باعث ایجاد بسیاری از مشکلات گوارشی می شود. به همین دلیل اکثر افرادی که این مشکل را دارند به دنبال یک روش درمانی دائمی هستند.

تا چند دهه قبل روش هایی مثل استفاده از دندان مصنوعی بسیار رواج داشت. اما این روش دارای معایبی مثل تحریک لثه، درد، نیاز به تمیز کردن و بیرون آوردن پروتز متحرک از دهان داشت. به همین دلیل امروزه اکثر افراد یک روش ثابت و دائمی یعنی کاشت دندان به روش ایمپلنت را انتخاب می کنند.

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایملپنت قطعه ای است از جنس فلز تیتانیوم که به شکل پیچ استوانه ای مخروطی شبیه به ریشه دندان فرم داده می شود. استخوان پس از مدت زمان بسیار کوتاهی به ایمپلنت متصل می شود و قابلیت اتصال تاج دندان فراهم می شود. از ایمپلنت های دندانی در کلینیک دندانپزشکی به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته به صورت ثابت یا متحرک استفاده می شود.

دندانپزشک به منظور کاشت دندان یک پایه از جنس فلز تیتانیوم (فیکسچر) که هم اندازه ریشه دندان است را جایگزین ریشه از دست رفته می کند و پس از گذشت 3 الی 4 ماه که ایمپلنت و استخوان فک با یکدیگر جوش می خورند نوبت نصب ایمپلنت تاج و روکش دندان می شود.

فیکسچرها کاملا با بدن انسان سازگاری دارند نه تنها در این نوع درمان خبری از لغزش و ایجاد صدا نیست بلکه به استخوان های فک و لثه نیز آسیبی وارد نمی کنند.

ایمپلنت های دندانی ظاهری کاملا طبیعی و مشابه دندان های انسان دارند؛ اما هزینه ایمپلنت دندان به نسبت سایر روش ها مثل دندان مصنوعی بیشتر است.

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان که در کلینیک دندانپزشکی استفاده می شود بر اساس جنس، نوع کاشت، برند، روکش، نوع اتصال و نحوه نصب آن بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثل برخی از ایمپلنت های دندانی به صورت یک مرحله ای و برخی دیگر دو مرحله ای هستند. ایملپنت دندان فوری گزینه خوبی برای دندان های جلویی است.

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

از جمله مزایای ایمپلنت های دندانی عبارتند از:

بهبود ظاهر و زیبایی دندان ها

با استفاده از ایملپنت ها جای خالی دندان های از دست رفته پر می شود و باعث اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان ها می شود.

در واقع یکی از مزیت های اصلی ایمپلنت های دندانی این است که استخوان را حفظ می کند و از تخریب و تحلیل بیشتر ساختار صورت و استخوان فک جلوگیری می کند؛ در نتیجه باعث بهبود ظاهر فرد می شود.

هنگامی که اکثر یا همه دندان های فرد از دست رفته باشد، چیزی در استخوان فک باقی نمی ماند که باعث تحریک رشد استخوان شود. در این حالت بدن انسان تصور می کند که استخوان فک دیگر برای حمایت از دندان ها لازم نیست و شروع به تحلیل رفتن می کند. این اتفاق باعث نابودی سریع ساختار صورت می شود: لب ها به سمت داخل جمع می شوند، در اثر چروکیده شدن قسمت پایین صورت چانه ی جادوگری ایجاد می شود و همچنین چین و چروک هایی در اطراف خط لبخند ایجاد می شود. این باعث می شود که سن فرد از آنچه که هست بیشتر به نظر برسد. با کمک ایملپنت های دندانی از ایجاد چین و چروک های صورت و فروپاشی ساختار صورت در امان خواهید بود.

سرعت بالای کاشت دندان

یکی از سریع ترین روش های کاشت دندان؛ ایمپلنت است. البته در صورتی این روش سریع ترین روش کاشت دندان است که استخوان های فک مشکلی نداشته باشند.

ماندگاری بالا

یکی از مزایای اصلی ایمپلنت های دندانی این است که ماندگاری و طول عمر بالایی دارند. در صورتی که فرد بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کند، می تواند تا آخر عمر از مزایای ایمپلنت بهره مند شود.

در واقع یکی از دلایل اصلی گران بودن هزینه ایمپلنت دندان به نسبت قیمت دندان مصنوعی همین ویژگی است.

حفظ سلامتی دهان و دندان

در این روش به دلیل اینکه به جای ریشه دندان از پایه های فلزی استفاده می شود بنابراین امکان خراب شدن دندان ها وجود ندارد، همین امر باعث می شود که مشکلی برای سلامت دهان و دندان به وجود نیاید.

ثابت بودن ایمپلنت

یکی دیگر از مزیت های ایمپلنت ها به نسبت دندان مصنوعی ثابت بودن آن است. ایمپلنت ها شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی فرد دارند و نیازی به درآوردن آن از دهان نیست و فرد پس از مدت زمان کوتاهی به آن عادت خواهد کرد.

بالا رفتن اعتماد به نفس فرد

ایمپلنت های دندانی زیبایی را به دندان ها و چهره شما هدیه می دهد و همین موضوع باعث بالا رفتن اعتماد به نفستان در حین صحبت کردن، لبخند زدن و غذا خوردن می شود.

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

ایملپنت های دندان عوارض کوتاه مدت و بلند مدت دارند که اکثر این عوارض در اثر عدم دقت در انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی و متخصص دندانپزشکی رخ می دهد. بنابراین برای بروز کمترین عوارض ایمپلنت به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی مجهز و متخصص ایمپلنت باشید. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان نیز در کاهش عوارض این روش درمانی بسیار موثر است. از جمله عوارض ایمپلنت های دندانی عبارتند از:

· ایجاد عفونت در محل کاشت دندان؛

· آسیب رساندن به سایر دندان های سالم؛

· آسیب های عصبی که منجر به ایجاد درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن لثه ها، لب و چانه می شود.

· بروز مشکلات سینوسی در زمان ایمپلنت دندان های فک بالا؛

چه عواملی در هزینه ایمپلنت دندان موثر هستند؟

از جمله موارد تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان عبارتند از:

· کشور سازنده ایمپلنت؛

· برند ایمپلنت؛

· جنس ایمپلنت؛

· تخصص و مهارت دندانپزشک؛

· جنس روکش ایمپلنت؛

· هزینه ‌های جانبی کاشت ایمپلنت؛


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس