فاز اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی در جنوب تهران کلید خورد/برگزاری جشن لبخند کرامت در شرق پایتخت

فاز اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو وات ساعتی در راستای استفاده از تجهیزات تجدیدپذیر و کمک به حفظ محیط زیست آغاز شد.

به گزارش مشرق، مهدی هدایت  شهردار منطقه ۱۹ به آغاز احداث نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و اظهار داشت: احداث این نیروگاه ۱۰ کیلو وات ساعتی متصل به شبکه در ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست در راستای عمل به ماده ۵۵ و ۵۶ برنامه پنج ساله سوم توسعه مبنی بر استفاده از تجهیزات تجدیدپذیر در این ساختمان ها از سوی اداره محیط زیست و توسعه پایدار اقدام شد.

وی درخصوص وضعیت احداث این پروژه خاطرنشان کرد: عملیات ساخت سازه و جوشکاری به اتمام رسیده و  تا پایان هفته پنل خورشیدی بر روی سازه سوار خواهد شد در مرحله بعد تجهیزاتی مانند تابلو برق و اینورتر نصب خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۹ درمورد ادامه اجرای این عملیات به اجرای سیم کشی و تست اتصال نیروگاه به چاه ارت و پس از آن دریافت تایید یه از اداره کل محیط زیست و راه اندازی آن طی ماه آینده تأکید کرد.

هدایت درخصوص نقاط قوت این طرح خاطرنشان کرد: برای اولین بار از پنل های خورشیدی بدون استفاده در ساخت این نیروگاه  استفاده شده که با توجه به ظرفیت موجود امکان توسعه این نیروگاه نیز وجود دارد.

تهیه پیوست مناسب سازی طرح های شهری برای توان یابان منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ بر الزام اجرای تمامی طرح های شهری با نظر کانون توان یابان و رعایت تمامی ضوابط مناسب سازی برای تمامی اقشار خاص جامعه تاکید کرد.

محمد امین سالاری پور در جلسه کمیته مناسب سازی این منطقه گفت: رعایت الزامات و ضوابط مناسب سازی ویژه توان یابان برای تمامی پروژه های شهری اعم از مرمتی و احداثی لازم است و این مهم بایستی با دریافت نقطه نظرات افرادی از همین قشر انجام شود.

وی بر فعالیت بیش از پیش کانون توان یابان محلات تاکید کرد و افزود: با مشارکت اعضای کانون توان یابان و بررسی  بافت های جمعیتی، می توان برنامه ریزی مناسبی برای در دسترس پذیر بودن امکانات عمومی و معابر شهری که بیشتر مورد تردد توان یابان قرار دارد، انجام داد.

شهردار منطقه ۱۴ با یادآوری اینکه برای رفع موانع تردد اقشار خاص نیازمند مشارکت همه جانبه تمامی ارگانهای شهری هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر مناسب سازی اماکن و ساختمان های اداری، بوستان ها و معابر شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و با جدیت در حال انجام است که با نگاه شبکه سازی و شناسایی مسیرهای تردد توان یابان می توان بر اثربخشی این طرح افزود.

جشن لبخند کرامت و اهتزاز پرچم حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در شرق تهران

شهردار منطقه ۱۳ هم اعلام کرد: به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت مراسم اهتزاز پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) و ویژه برنامه های فرهنگی  با حضور دوستداران اهل بیت (ع) در محدوده منطقه و فلکه دوم نیروی هوایی برگزار می شود.

محمد هادی علی احمدی، امام رضا(ع) را نماد وحدت و مهربانی توصیف کرد و افزود: در این مراسم پرچم گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) همراه با اجرای مراسم نقاره زنی و همخوانی صلوات خاصه امام هشتم با حضور جمعی از شهروندان منطقه ۱۳ در فلکه دوم نیروی هوایی به اهتزاز در می آید.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: این برنامه با اجرای برنامه هایی شامل اجرای گروه تواشیح، اجرای گروه کودک، موسیقی سنتی، مسابقات فرهنگی ویژه گروههای سنی کودکان و نوجوانان همراه است.

وی برپایی جشن های گرامیداشت میلاد امام رضا(ع) در مساجد، برپایی چایخانه رضوی در خیابان پنجم نیروی هوایی،  ویژه برنامه های فرهنگی در خیابان پنجم نیروی هوایی و بوستان خیام و نورافشانی آسمان منطقه از دیگر برنامه های فرهنگی منطقه اعلام کرد.

مجتمع فرهنگی و ورزشی کوثر در مدار بهره برداری

همچنین شهردار منطقه ۹ به همراه مدیران شهری در بازدید میدانی ۱۱ ساعته که از قسمت غربی پایتخت داشت بر ارتقا سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین بهره برداری از مجتمع کوثر تاکید کرد.

سید محمد رحیم مرتضوی ضمن گفت و گو با مدیران سرای هر محله از نزدیک و به صورت جز به جز در جریان روند فعالیت ها و اقدامات این فضاها قرار گرفت و  با تاکید بر نقش این اماکن در کلانشهر تهران گفت: سرای محلات نقش مهمی در توانمندسازی و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر دارد، لذا این ظرفیت مهم باید مورد توجه ویژه مدیران شهری واقع شود.

وی به رویکرد فرهنگی مدیریت ارشد شهری اشاره و تصریح کرد: با پایان دوره کرونا، مدیریت شهری زمینه فعالیت مجدد اماکن فرهنگی و ورزشی و حضور پرشور شهروندان در فضاهای فرهنگی و هنری را فراهم می کند تا خونی دوباره در رگ های پایتخت به جریان درآمده و نشاط اجتماعی بر رخوت و رکود دوره ی کرونا غالب شود.

شهردار منطقه ۹ همچنین ضمن بازدید از مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو با تاکید بر جایگاه بانوان در رویکرد مدیریت ارشد شهری افزود: این مجموعه ظرفیت و پتانسیل مطلوبی برای ارائه خدمات به بانوان دارد، پتانسیل های این مجتمع می‌تواند ضمن توانمندسازی بانوان و ارائه آموزش های لازم خصوصا به بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست گامی مثبت و خیرخواهانه جهت فعالیت و امرار معاش این افراد و همچنین توسعه کارآفرینی باشد.

مرتضوی با تاکید بر بهره برداری از سالن های سینمای مجتمع کوثر عنوان کرد: فقدان سالن سینما در منطقه ۹ از جمله مهمترین چالش ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود که با مطالبه شهروندان سعی داریم با فعال کردن سالن های سینما، گامی در راستای تامین حقوق اجتماعی و فرهنگی شهروندان برداریم.

وی در بازید از اماکن ورزشی منطقه ۹ با اشاره به سرانه پایین امکانات ورزشی منطقه عنوان کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیت منطقه ۹ و نیز نیاز جمعیت جوان و خانواده ها به اماکن ورزشی، به دنبال شناسایی ظرفیت ها برای ارتقا سرانه های ورزشی در پهنه غربی پایتخت هستیم.

شهردار منطقه ۹ با حضور در اندیشه سرای دکتر قریب با استقبال از ظرفیت فرهنگی این مجتمع گفت: اندیشه سرای دکتر قریب با امکاناتی نظیر کتابخانه، سالن کنفرانس و سالن مطالعه فضایی مناسب برای حضور و استفاده ی عموم شهروندان از این فضا فراهم کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    وقتی میشه با این چیزها انرژی به وجود آورد چرا هیسته ای ؟سوخت پاک الهی یعنی نور خورشید
  • وطنم ایران IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    دولت باید هزینه برق مناطق ثروتمند نشین رو افزایش شدید بده از اون طرف بهشون اعلام کنه ک اگر صفحه خورشیدی نصب کنن نیمی از هزینه نصب رو بهشون وام میده. با این کار میتونه پول توسعه نیروگاه خورشیدی رو از پولدار ها بگیره قطعی برق هم به حداقل میرسه
  • حمید IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    10 کیلو وات ارزش خبری نداره فقط برق 100 تا لامپ 100 وات تامین میشه
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    اگر گوش شنوایی هست گوش کنید . بخشی از بیابان های کویری در حاشیه جاده های قم تهران - قم کاشان و...که امکان کاشت را ندارند و از سویی به جاده و ارتباط با برق سراسری را دارند را قطعه بندی کنید و به نیروگاههای برق خورشیدی اختصاص دهید و با توان مالی سازمان های بازنشستگی دولتی و نیروهای مسلح یا بخش خصوصی انها را بسازید و برق ارزان و پایدار را صادر کنید یا مصرف داخلی را تامین کنید . هم ایجاد اشتغال کرده اید و هم از زمین لم یزرع بهره برده اید .
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    شبونه همشو میدزدن میبرن
  • برهان IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    10 کیلو وات فقط؟ ای برق دو تا خونه هست که...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس