به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای که یک روز قبل و در پی رحلت امام خمینی(ره)، از سوی مجلس خبرگان رهبری، به عنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شده بود، با محمود زعبی نخست‌وزیر وقت سوریه که در رأس هیأتی جهت عرض تسلیت و شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر حضرت امام وارد تهران شده بود، دیدار کردند.

نخست‌وزیر سوریه در این دیدار مراتب تسلیت و پیام همدردی حافظ اسد رئیس‌جمهور و نیز مردم سوریه را به استحضار آیت‌الله خامنه‌ای رساند. وی با تقدیم خالصانه‌ترین درودها و تهنیت‌های حافظ اسد به مناسبت برگزیده شدن آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیار خرسندم که ما اولین هیئت رسمی هستیم که با جنابعالی به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران ملاقات می‌کنیم.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این دیدار گفتند:  نقطه اساسی ارتباطات دو کشور ما مقابله قاطعانه با رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل است؛ درحالیکه خیلی از دولت‌ها با رژیم اشغالگر قدس از سر سازش درآمده‌اند، خوشبختانه سوریه قوی و قاطع در مواضع خود ایستاده است. ما برای شما دعا می‌کنیم و از ایستادگی شما در برابر توطئه‌های صهیونیسم و ارتجاع حمایت می‌نمائیم و امیدواریم با همین قاطعیت به راه خود ادامه دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس