تاکید ایران بر همکاری‌های همه‌جانبه برای پیشرفت افغانستان

مستشار اقتصادی سفارت کشورمان در افغانستان در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی بهاره کابل تاکید کرد که ایران آماده همکاری همه‌جانبه برای پیشرفت افغانستان است.

به گزارش مشرق، نمایشگاه بین‌المللی «بهار نو» امروز یکشنبه (۱۵ خرداد) با حضور مقامات ارشد طالبان در کابل افتتاح شد.

«ملا عبدالغنی برادر»، معاون نخست وزیر طالبان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت که حکومت سرپرست افغانستان امنیت صنعت‌کاران و تجار را تامین کرده و از همه می‌خواهد که کار خود را با نهایت صداقت و صمیمیت انجام دهند تا محصولات با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش تلویزیون طلوع، همچنین در این مراسم «حسن شیرزادی» مستشار اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در این مراسم گفت که تهران آماده همکاری همه‌جانبه برای پیشرفت افغانستان می‌باشد.

خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و بازگشت کنندگان نیز با اشاره به شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در افغانستان، تاکید کرد که امنیت تامین است و هرکس می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و در رشد اقتصادی موثر باشد و طالبان نیز برای انجام مسوولیت‌اش تلاش می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هزاره IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 5
    گروه افراطی تروریستی طالبان و حقانی ها نماینده مردم و اقوام افغانستانی نیستند ، افغانستان به یک گروه و به یک قبیله تعلق ندارد ، تمامی اقوام افغانستانی تاجیک و هزاره ، پشتون و اوزبک .... باید در قدرت و حاکمیت و دولت افغانستان شریک و سهیم باشند ، لازمه یک افغانستان آباد و امن مشارکت همه اقوام افغانستانی در حاکمیت این سرزمین هست ، گروه تندرو افراطی طالبان و حقانی ها نمی توانند در افغانستان امنیت و ثبات ایجاد کنند ...
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 1
    درود بر دولت طالبان افغانستان
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      درود بر مردم افغانستان ، درود بر همه اقوام و مردمان ساکن افغانستان ، افغانستان به همه اقوام افغانستانی تعلق دارد نه فقط گروه طالبان و یا حقانی ، قوم پرستی قومگرایی قوم سالاری در یک سرزمین بزرگ و کهن تحت نام دین اسلام‌ شایسته نیست !
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 1
      احسنت
  • بی بی زینلی IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    اگر می خواهید افغانستان درست شود باید افغانیها را به کشورشان باز گردانده شود چون فقط مردم هر کشور نی توانند کشورشان را بسازند
  • محسن IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    طالبان و جمهوری اسلامی، پیوندتان مبارک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس