بندر شهیدرجایی در جایگاه دوم تامین کالاهای اساسی کشور

بندر شهیدرجایی هرمزگان با حجم تخلیه ۵۸۸ هزار تنی طی ۲ ماهه نخست امسال در جایگاه دوم تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور قرار گرفت.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال چهار میلیون و ۸۷ هزار و چهار تن کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در بنادر تخلیه شده است.

 کالاهای اساسی تخلیه شده شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته شرایط سر به سری دارد.

میزان تخلیه گندم طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۹۷ تن بود که نسبت به تخلیه ۴۵۷ هزار و ۸۷۶ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۲۶۵ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو تا پایان اردیبهشت سال جاری نیز معادل ۱۵۱ هزار و ۱۳۶ تن بود و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، ۷۶۳ هزار و ۸۹۵ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت طی ۲ ماهه سال جاری معادل یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۱۱۵ تن بود که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۳۵۲ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را تجربه کرده است.

میزان تخلیه سویا طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۴۸۱ هزار و ۶۳۹ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته ۶۹۴ هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج تا پایان اردیبهشت سال جاری معادل ۸۰ هزار و ۱۳۰ تن بود که نسبت به تخلیه ۳۹ هزار و ۱۳۷ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۱۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ به صفر رسیده است و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ هزار و ۳۷۲ تن شکر تخلیه شده بود.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۸۸ هزار و ۷۸۷ تن بود و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۴۱۳ هزار و ۴۱۳ تن روغن تخلیه شده بود.

در این بین بندر شهیدرجایی هرمزگان با حجم تخلیه ۵۸۸ هزار تن معادل ۱۵ درصد از این اقلام جایگاه دوم تامین اقلام اساسی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    اگر کالا ترخیص شد پس کجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس