ترامپ

رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به مخالفت بعضی از اعضای ناتو برای افزایش بودجه گفت در این صورت نباید از آمریکا انتظار حمایت داشته باشند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در گردهمایی روز شنبه در وایومینگ به طرفداران خود گفت که بر خلاف روسای جمهور پیشین خود، صراحتاً اعتراف می‌کند که واشنگتن قرار نیست به ناتو کمک کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این گردهمایی گفت متحدان ناتو را تهدید کرده بود که در صورت درگیری با روسیه، اگر تمایلی به افزایش هزینه‌های نظامی نداشتند، به آن‌ها کمک نکنند. این به آن معناست که در صورت عدم پرداخت هزینه‌های ناتو توسط اعضا نباید انتظار حمایت آمریکا را داشته باشند.

ترامپ پیشتر خطاب به کشورهای اروپایی گفته بود «شما متخلف هستید، میلیاردها میلیارد دلار بدهکار هستید.» او در پاسخ به پرسش یکی از اعضای ناتو مبنی بر اینکه اگر اعضای ناتو هزینه‌های عضویت در این ائتلاف را به طور کامل پرداخت نکنند، در صورت حمله روسیه، محافظت نخواهند شد، گفت: «بله، ما از شما محافظت نخواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید:

ناتو امنیت بیشتری به سوئد و فنلاند نمی‌دهد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این گردهمایی مدعی شد که پس از این اظهارات، «پول‌ها از سوی اعضای اروپایی ائتلاف نظامی ناتو سرازیر شد و او «آن‌ها را وادار کرد تا ۴۳۰ میلیارد دلار به ناتو بپردازند».

دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود با ارسال نامه‌ای تند به آنگلا مرکل صدر اعظم وقت آلمان در خصوصو افزایش هزینه‌های این کشور در ناتو هشدار داده و گفته بود برلین باید هزینه مالی خود را برای عضویت در ناتو بالا ببرد و افزایش دهد.

ترامپ مدعی شد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو «بزرگترین طرفدار او» بوده است.

اوایل این هفته، استولتنبرگ گفت که مفهوم استراتژیک جدید ناتو که انتظار می‌رود در نشست مادرید در ماه ژوئن به تصویب برسد، دیگر روسیه را به عنوان شریک استراتژیک این بلوک معرفی نخواهد کرد. استولتنبرگ افزود: چین هنوز به عنوان یک تهدید در سند گنجانده نشده است.

مسکو بارها اعلام کرده است که ناتو اتحادی است که هدف آن رویارویی و تهاجم است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اوایل آوریل گفت که گسترش بیشتر ائتلاف به سمت شرق ماهیت تهاجمی دارد و اروپا را امن‌تر نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 1
    آیا واقعا ایشون محافظ منافع مردم ایران است ؟!!!
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      سگ زرد از رو نمیره سنگ پای قزوین
  • مجتبی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    10 1
    امریکای داغون از خودشم نمیتونه محافظت کنه
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 1
      ما خوبیم
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    10 0
    این با این همه دیوانگی رک و راست حرفش میزنه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    اگر جنگ جهانی صورت گیرد اول باید در آمریکا بین دمکراتها وجمهوری خواهان به وجود آید .دوم اینکه مزدوران صهیونیستی باید از صفحه روزگار حذف شوند. این دو گزینه در جنگ جهانی سوم هست که به استقبال آمریکا و مزدوران صهیونیستی اتفاق خواهد افتاد.
  • DE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    اعضای ناتو پول بیشتر هم بدن باز امکان نداره که امریکا از آنها محافظت کنه . این رو روسیه هم خوب میدونه و بعد از اوکراین نوبت ۳ کشورک فسقلی دریای بالتیک است .
  • RO ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    الان يونان جزو ناتو هست حالا ما كشتيهاش رو گرفتيم... ناتو چي كار مي خواد بكنه؟ اونموقع كه كشتي هاي انگليسي را گرفتيم ناتو كجا بود؟
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 0
      درود بر شرفت،یه حرف قشنگ شنیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس