سرعت آواربرداری در متروپل آبادان افزایش یافت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با افزوده شدن دو جبهه کاری در بحث آواربرداری و اضافه شدن قرارگاه خاتم به مجموعه دستگاه‌ها خدمات رسان سرعت آواربرداری بیشتر شده است.

به گزارش مشرق، مهدی ولی‌پور درباره عملیات امدادرسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: بالغ بر ۵۰ تیم عملیاتی هلال احمر در محل سانحه متروپل حضور دارند که با دسته بندی جدیدتری که صورت گرفته سرعت کار بالا رفته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: گروههای تخصصی در حوزه‌های مختلف در محل حضور دارند و امدادرسانی به شکل شبانه روزی ادامه دارد و حتی یک دقیقه نیز عملیات جست و جو متوقف نشده است و با تمام توان نیروهای هلال احمر در محل سانحه حضور دارند.

ولی‌پور افزود: جست و جو در طبقات زیرین ساختمان متروپل ادامه دارد و از شب گذشته تاکنون پیکر ۴ جان باخته این حادثه از زیر آوار بیرون کشیده شده است و همچنان نیز تا پایان عملیات با جدیت امر امدادرسانی تداوم خواهد داشت.

وی با توصیه به شهروندان آبادانی برای فاصله گرفتن از محل حادثه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دنبال ایمن سازی محل، در شبانه روز گذشته هیچ امدادگری آسیب ندیده است اما این عزیزان با تمام توان و در سخت ترین شرایط در حال خدمت رسانی به متاثرین از حادثه ریزش ساختمان هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: ۴۰ تیم امدادی از خوزستان و یک تیم امدادی از لرستان، ۸ تیم آنست هلال احمر از استان‌های ایلام، فارس، اصفهان و کرمانشاه و ۳ تیم تخصصی آواربرداری از کرمان که مجموعا شامل ۲۲۱ نیروی عملیاتی می‌شود در محل سانحه حضور و در قالب تیم های واکنش سریع، ارتباطات، آواربرداری، امدادی هوایی و آنست در حال خدمت رسانی هستند.

ولی پور خاطرنشان کرد: ۴۶ دستگاه خودرو عملیاتی و تجهیزات بتن‌بری و آواربرداری تخصصی در محل حادثه حاضر شده اند و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر این ۱۶ نفر از اعضای تیم حمایت‌های روانی جمعیت هلال احمر نیز در منطقه حضور دارند تا به خانواده‌های متاثرین خدمت رسانی کنند و پوشش های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز عملیات وارد فاز جدیدی شده است، گفت:  آواربرداری سنگین توسط ادوات و تجهیزات پیشرفته آغاز شده و آوار از محل سانحه خارج می‌شود. قطعات بزرگ ساختمان لایه به لایه در حال برداشت است و پس از برداشت هر لایه، محل مورد بررسی و جست و جو قرار می‌گیرد تا پیکری از جان باختگان در محل باقی نماند. آواربرداری سنگین سرعت جست و جو را افزایش داده است و به زودی عملیات جست و جو و آواربرداری نیز به پایان می‌رسد.

بخش‌هایی از ساختمان ۱۱ طبقه متروپل در آبادان ظهر روز دوم خرداد ریزش کرد و به گفته فرماندار آبادان تاکنون پیکر ۲۹ نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده‌اند پیدا شده و بر اساس اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان تاکنون ۱۳ نفر بازداشت شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس